#1 af heiner64 (slettet)
hjælp
Du læser en tråd i debat > vægttabheiner64 (slettet)
hjælp
jeg har nu i 10 år taget noget medicin mod depression, med det resultat at jeg nu vejer 30 kg for meget. men jeg er så heldigvis stoppet med medicinen, og ønsker at tabe mig , men tror det er svært, men jeg har mod på det. så er det bare med om det kan holdes.jeg er også glad for mad og har prøvet at tabe mig før, men så er det som om jeg går i panik og spiser alt det jeg ikke må, øv. er der nogen der kan sige mig hvor mange kcal jeg sådan cirka skal indtage for at tabe mig???
17 år15. januar 2007 kl. 08:18
marianne62 (slettet)
re: hjælp
Hej
Hvis du prøver at indtaste (under motion) hvad du foretager dig i løbet af en normal dag, så får du et ca. tal for hvor mange kcal du forbrænder.
Du skal desuden sørge for, under din profil, at indtaste din højde og dit aktivitetsniveau. Langt de fleste af os, tror jeg, kan passende vælge middel niveau.
Når du så har indtastet dit mål, vil programmet under mad - oversigt fortælle dig, hvor stort dit kcal underskud skal være.
Håber ikke det lyder alt for indviklet:)
Held og lykke - programmet her kan i hvert fald varmt anbefales.
Mvh.
Marianne
Hvis du prøver at indtaste (under motion) hvad du foretager dig i løbet af en normal dag, så får du et ca. tal for hvor mange kcal du forbrænder.
Du skal desuden sørge for, under din profil, at indtaste din højde og dit aktivitetsniveau. Langt de fleste af os, tror jeg, kan passende vælge middel niveau.
Når du så har indtastet dit mål, vil programmet under mad - oversigt fortælle dig, hvor stort dit kcal underskud skal være.
Håber ikke det lyder alt for indviklet:)
Held og lykke - programmet her kan i hvert fald varmt anbefales.
Mvh.
Marianne
17 år15. januar 2007 kl. 13:28
marianne62 (slettet)
Har lige en tilføjelse til ovenstående.
For mit eget vedkommende forbrænder jeg ca. 2100-2200 kcal pr dag, afhængigt af om jeg dyrker motion den pågældende dag, ( dag uden motion - stillesiddende arb. = 1900 kcal og med motion - ridning = 2300 kcal), jeg forsøger derfor at indtage ca. 1500 kcal pr. dag, og dette har indtil nu givet et godt resultat.
mvh.
Marianne
For mit eget vedkommende forbrænder jeg ca. 2100-2200 kcal pr dag, afhængigt af om jeg dyrker motion den pågældende dag, ( dag uden motion - stillesiddende arb. = 1900 kcal og med motion - ridning = 2300 kcal), jeg forsøger derfor at indtage ca. 1500 kcal pr. dag, og dette har indtil nu givet et godt resultat.
mvh.
Marianne
17 år15. januar 2007 kl. 13:40
heiner64 (slettet)
re: re: hjælp
tak for det, jeg prøver mig lidt frem
17 år15. januar 2007 kl. 13:44
bruger slettet
hei
jeg har osse tget medicin i 10 år for pnikangst og dep og har taget meget på
håber også for mig t dette er den rigtige vej
knuz vandal
knuz vandal
17 år15. januar 2007 kl. 16:16
bruger slettet
hei
knuz vandal
knuz vandal
17 år15. januar 2007 kl. 16:16
Phatchick (slettet)
re: re: hjælp
Hej vandal og heiner
Velkommen til ;O)
Jeg synes det er flot at I har besluttet jer for at tage kampen med vægten op.....jeg ved at det kan være svært, for ikke at sige umuligt at tabe sig eller bare holde vægten status quo, når man får antidepressiv medicin.
Det gode ved dette program, er at man får en fornemmelse for hvor meget man kan spise....både hvis man vil tabe sig, men osse hvis man bare vil holde vægten.
Tit putter man mere i munden end man egentlig er klar over og når man tæller kalorier og skriver sin kost ned, så er det med til at bremse en lidt.
Samtidig finder man hurtigt ud af, at jo sundere man spiser, jo mere mad kan man få i løbet af en dag.
Selv mente jeg at jeg spiste sundt, men jeg blev klar over at jeg småspiste faktisk hele tiden.....og det bliver altså til mange kalorier!
Hvis I har brug for hjælp eller gode råd, så er her rigtigt mange mennesker, der "står på spring" for at hjælpe ;O)
Held og lykke med jeres projekter!
Mvh PhatC
Velkommen til ;O)
Jeg synes det er flot at I har besluttet jer for at tage kampen med vægten op.....jeg ved at det kan være svært, for ikke at sige umuligt at tabe sig eller bare holde vægten status quo, når man får antidepressiv medicin.
Det gode ved dette program, er at man får en fornemmelse for hvor meget man kan spise....både hvis man vil tabe sig, men osse hvis man bare vil holde vægten.
Tit putter man mere i munden end man egentlig er klar over og når man tæller kalorier og skriver sin kost ned, så er det med til at bremse en lidt.
Samtidig finder man hurtigt ud af, at jo sundere man spiser, jo mere mad kan man få i løbet af en dag.
Selv mente jeg at jeg spiste sundt, men jeg blev klar over at jeg småspiste faktisk hele tiden.....og det bliver altså til mange kalorier!
Hvis I har brug for hjælp eller gode råd, så er her rigtigt mange mennesker, der "står på spring" for at hjælpe ;O)
Held og lykke med jeres projekter!
Mvh PhatC
17 år15. januar 2007 kl. 23:22