Hjælp, dårligt forhold til mad.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp, dårligt forhold til mad.
Hej alle sammen

Jeg har idag spist ca. 150 kcal for meget, dvs. jeg har taget på, og idag er ikke en af mine syndedage og jeg har derfor mega dårlig samvittighed.

Jeg er bange for at komme ud på et skråplan for fredag og lørdag er mine syndedage for der skal jeg ud og derfor bliver det jo 3 dage i træk..

På den anden side er det jo ikke sundt jeg er ked af at have spist 2100 kcal på en dag, når jeg spiser 1500-1800 på de normale dage..

Gode råd søges, er mine tanker helt på afveje?
11 år6. juni 2013 kl. 18:07
re: Hjælp, dårligt forhold til mad.
Jeg ville sige lad være med at give dig selv alt for dårlig samvittighed ;) Jeg har en veninde der også får meget dårlig samvittighed når hun spiser en smule for meget, og det gavner i hvert fald slet ikke hende i det lange løb! 150kcal for meget er jo noget vi alle kan komme til.. Det vigtige er at du er klar at du har spist for meget :)
Jeg syntes personligt at du bare skal fortsætte, tilgiv dig selv for at have spist lidt for meget i går, hold dine syndedage som planlagt (og nyd dem!) og så på søndag fortsætter du med dine 1500-1800 kcal som du også normalt ville gøre :) Du har kontrollen.. :) Vi kan alle afvige fra planerne og blive kede af det, men det vigtigste er at det ikke slår os ud.. Vi må bare op på hesten igen og fortsætte hvor vi slap :) Håber du får en dejlig weekend!
11 år7. juni 2013 kl. 15:29
Jeg ved ikke om det gør en forskel for dig, men 150 kcal svarer til at tage ca. 20g på. Det er jo ikke voldsomt. Selvfølgelig gavner det dig ikke, når du nu vil tabe dig, men det er bestemt ikke nok til at gå og slå dig selv oven i hovedet med det. Spis 150 kcal mindre i morgen og så går det lige op ;-)
11 år7. juni 2013 kl. 15:53
Gå en tur! Hvis din vægt er korrekt på din profil, så er det ca. 2,2 km du skal gå for at have forbrændt 150 kalorier - det er lige til at overkomme.

Generelt er der absolut ingen grund til at have så dårlig samvittighed over at have spist mere end du burde. Der vil jo nok være andre dage, hvor du spiser mindre end planlagt så i det lange løb går det højst sandsynligt op. Desuden kan du ikke ændre på det som allerede er sket/indtaget - så fokuser i stedet på fremtiden, hvad du kan gøre for at det ikke sker igen, og hvordan du fremadrettet kan rette op på den lille bitte mikroskopiske svipser du lavede i dag.
11 år10. juni 2013 kl. 22:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });