Nu er der jo tale om et relativt lille vægttab - og samtidig kalkulerer du jo også med et forholdsvis lille kalorieunderskud per dag. Begge dele er jo helt fornuftige når man ser på din vægt og din historie, men det betyder bare også at du desværre nok må væbne dig med en del mere tålmodighed. For det første kan vægten jo svinge en del pga. væskebalance, store/små måltider i kroppen, søvnunderskud, øgning i blodtilstrømning pga. øget motionsintensitet m.m... Så 100 gram + efter en uge, betyder jo ikke at du ikke har tabt 250g fedt f.eks. Det er trods alt bare et tal på vægten...
Hvis jeg var dig ville jeg enten sørge for at sætte mig et meget langsomt mål i forhold til den strategi du har valgt nu, eller også ville jeg sætte kalorieindtaget en anelse mere ned (stadig uden at sulte dig selv - men kroppen kan nogle gange godt finde på at snyde lidt, og hvis man kun laver små ændringer i energiindtaget/energiforbruget så kan den godt finde på at spare lidt og tilpasse sig ændringerne sådan at der ingenting sker, selvom man faktisk synes man gør alt det rigtige. Men det har jo virket for dig før - og desuden er det alt for tidlig at se sådan et mønster efter kun en uge...
Ja det var lige de tanker jeg gjorde mig da jeg læste dit indlæg. Måske kan du bruge det til noget, måske ikke?? Er sikker på at nogle af de andre "kloge hoveder" herinde nok har nogle andre ideer eller forslag som du så måske kan bruge i stedet :)
#2 af beyondswish (slettet)
For et par uger siden gik jeg så på vægten og så, at den ligger på 58 kilo. Jeg plejer at ligge omkring 55, hvilket er min idealvægt, og jeg lovede mig selv, at den ikke skulle komme over 56. Det er gået så hurtigt, at jeg knap har opdaget det. Øv øv øv :(
Bundlinjen er desværre, at jeg skal af med tre kilo. Jeg troede, at det skulle være let at tabe "nye" kilo igen, så jeg satte mig selv på en max. 1.700 kcal-kur (det er mit hvileindtag, så jeg burde tabe mig med motionen). MEN DER SKER INGENTING. Jeg gik på vægten i morges og så, at jeg var 100 gram OVER min vægt i sidste uge! Det var SÅ demotiverende, at jeg nu næsten har lyst til bare at æde løs, for det kan jo være ligemeget at leve sundt, hvis jeg alligevel ikke taber mig.
Hvad gør jeg forkert? Jeg benytter nogenlunde samme fremgangsmåde, som jeg gjorde, da jeg tabte mig (12 kilo) for flere år siden - jeg har ikke lyst til at sulte mig selv, så jeg har skåret sukkeret fra og er begyndt at indtage mere protein samt selvfølgelig spise generelt "fornuftigt". Sidst jeg gjorde det, røg kiloene af stille og roligt. Men nu sker der ingenting.
Hjælp! Er der nogen, der kender situationen?