Fedtprocent??

Du læser en tråd i debat > vægttab

Fedtprocent??
Hmm..
Jeg fik igår målt min fedtprocent.
Den er 31,2%. Dette overraskede mig egentlig- troede den ville være lavere. Jeg er 175 cm høj vejer omkring 69kg og er veltrænet. Jeg træner 4 x om ugen (både kardio og styrke) og har markerede muskler. Iflg den diætist der udførte målingen- lå jeg helt perfekt- men når jeg kigger på nettet- så anbefaler fx iform max en fedtprocent på 25.
hvad sir i kloge kvinder??
og rigtig go påske:-)
11 år24. marts 2013 kl. 12:17
re: Fedtprocent??
Hvordan fik du målt din fedtprocent? Bioimpedans, fedttang eller i en MR-lignende scanner?

Bioimpedans giver ofte et resultat som er ca. 5%-point højere end fedttang fx, så det kan forklare, hvorfor 31,2% anses for okay af din diætist :)
11 år24. marts 2013 kl. 12:37
Hmmm... Fik målt den på en vægt jeg stod op på uden strømper og så holdt jeg i to håndtag. Fik en fin side hvor der stod mit basalbehov, vægt, bmi, muskelmasse og fedtprocent.. Ved ik hvad den hedder..
11 år24. marts 2013 kl. 16:10
Det er bioimpedans. Det er mildest talt upræcist :)
11 år24. marts 2013 kl. 16:44
Det lyder mærkeligt at den ligger så højt. Hvis det var mig, så ville jeg få taget fedtprocenten igen, men med en anden metode. Om ikke andet for at sammenligne de to.
11 år25. marts 2013 kl. 20:49
Jeg skal faktsik ha den målt i midten af april i mit fitnesscenter. Aner ikke hvilken metode de buger der men det må jeg jo se.
Fik faktisk også målt fedtprocenten i lørdags ved at stå og holde i en lille maskine- i strakte arme ud fra kroppen- der var den 24,3%.. Nu må vi se hvad den sir i april.. kan næsten ikke tro på det tal ift hvordan jeg ser ud og hvor meget jeg træner...
11 år25. marts 2013 kl. 22:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });