#2 af Girl next door
Fedtprocent - hvor meget skal man ned på?
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: Fedtprocent - hvor meget skal man ned på?
Ja, det er et godt spørgsmål og svaret afhænger helt af hvem der svarer ;-)
Måske dette kan hjælpe lidt?
fitnews.dk
Måske dette kan hjælpe lidt?
fitnews.dk
11 år18. februar 2013 kl. 16:05
MissAK
Hejsa.. Jeg har tænkt det samme, og faldt over et skema på nettet, kan ikke huske hvor, men tog et billede af det (kan ikke sætte det ind her?) det siger følgende;
Essentielt fedt: Kvinder: 10-12% mænd: 2-4%
sportsfolk: 14-20% 6-13%
Fitness: 21-24% 14-17%
acceptabelt: 25-31% 18-25%
Fede: 32% + 26% +
Håber at det kan give en lille retningslinje :-)
Og husk at en badevægt ikke er præcis. Min sagde i morges, at min % for fedt lå på 19,7 og jeg er altså ikke hverken toptrænet eller super tynd (166cm og 58,4kg)
Essentielt fedt: Kvinder: 10-12% mænd: 2-4%
sportsfolk: 14-20% 6-13%
Fitness: 21-24% 14-17%
acceptabelt: 25-31% 18-25%
Fede: 32% + 26% +
Håber at det kan give en lille retningslinje :-)
Og husk at en badevægt ikke er præcis. Min sagde i morges, at min % for fedt lå på 19,7 og jeg er altså ikke hverken toptrænet eller super tynd (166cm og 58,4kg)
11 år19. februar 2013 kl. 12:02
Wolfgirl (slettet)
Hvis du er i dårlig form og ikke træner hårdt regelmæssigt, så kan det sagtens passe med 30,6% vil jeg mene. Jeg har en veninde med et bmi på under 20, der har en fedtprocent på 45% fordi hun ikke dyrker motion. Hun ser ikke tyk ud, men helt normal, så det kan godt ske.
Fedtprocenten er vist normal mellem 20-27% cirka for kvinder(10-17 for mænd), det varierer dog lidt hvad forskellige bøger/internetsider siger.. En kvinde må ikke komme under 17-18% har jeg fået at vide af min læge, da mens-cyklussen så hos nogle ophører.. Det gør den i høj grad hos mig allerede hvis jeg kommer under 19-20%
Personligt er min fedtprocent på ca 20, hvilket passer meget godt med min bmi(21,2) og med at jeg træner meget og spiser meget sundt.
Fedtprocenten er vist normal mellem 20-27% cirka for kvinder(10-17 for mænd), det varierer dog lidt hvad forskellige bøger/internetsider siger.. En kvinde må ikke komme under 17-18% har jeg fået at vide af min læge, da mens-cyklussen så hos nogle ophører.. Det gør den i høj grad hos mig allerede hvis jeg kommer under 19-20%
Personligt er min fedtprocent på ca 20, hvilket passer meget godt med min bmi(21,2) og med at jeg træner meget og spiser meget sundt.
11 år20. februar 2013 kl. 16:58
Wolfgirl (slettet)
Av den skræmmer lidt den der tabel MissAK, når jeg tænker på at min har været nede på 8.. uha
11 år20. februar 2013 kl. 17:00
BettinaL (slettet)
: re: Fedtprocent - hvor meget skal man ned på?
Wolfgirl: Hvordan måler du din fedtprocent?
Og til andre: Den badevægt kan man ikke regne med overhovedet, den viser noget forskelligt bare man har spist/drukket først, trænet lige inden mv. Den er meget upræcis.
Og til andre: Den badevægt kan man ikke regne med overhovedet, den viser noget forskelligt bare man har spist/drukket først, trænet lige inden mv. Den er meget upræcis.
11 år20. februar 2013 kl. 18:00
Wolfgirl (slettet)
re: : re: Fedtprocent - hvor meget skal man ned på?
Jeg fik den jævnligt målt på centret for spiseforstyrrelser som tjek og har fået den målt hos lægen, både på en vægt med elektroder i eller hva det nu hedder, med en håndholdt dims og med tang. Har også fået den målt i fitnesscentret. Min kæreste har også en vægt, der måler fedtprocent. Alle metoderne har vist samme resultat så går ud fra at det passer.. Det skal self siges at jeg var meget syg, da min fedtprocent var på 8... Det var få uger efter at jeg næsten døde af anoreksi...
11 år20. februar 2013 kl. 22:01
Jeg vil gerne tabe mig 3 kg. Jeg vejer 63,3 kg pr. dags dato - og har lige fået mig en ny badevægt som også kan beregne fedt-, muskel- og vandprocent samt knoglernes vægt (fancy ..) hehe.
Mine beregninger for i dag var en fedtprocent på 30,6%
Det lyder skisme voldsomt - men det har jeg jo ikke forstand på, så ville lige spørge om nogle havde forstand på dette? Min muskelprocent var på knap 40%.
Håber i kan vejlede mig lidt i hvad der er "normalt"/sundt.
MVH