Kedsomhedsspisning...
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Kedsomhedsspisning...
Gør lige præcis det du har gang i nu: Spørg hvorfor! For når du ved hvorfor, bliver det pludseligt lidt nemmere at undgå det :)
Hvis det er kedsomhedsspisning, så få lagt nogle planer! Motion ville selvfølgelig være oplagt, men hvad som helst der ikke betyder, at du stopper i dig, er jo et godt alternativ ;)
Og så lige en kommentar, du ved ikke, at du falder i! Du bliver bare ekstra sårbar over for at falde i ;)
Når det så er sagt, så gælder det om at prøve at undgå de ting, der gør dig sårbar, især flere af dem på en gang. Søvnmangel kan man heldigvis gøre noget ved (gå i seng - selvom det ikke altid er som sagt så gjort), har du ondt så prøv at gør noget der lindrer det (afhængig af hvad der er galt er der jo forskellige muligheder), er du ked af det, så prøv at find en løsning, hvis det er muligt.. Om ikke andet så sørg for, at mad ikke bliver løsningen :)
Og så: Jeg tror på dig! :)
Hvis det er kedsomhedsspisning, så få lagt nogle planer! Motion ville selvfølgelig være oplagt, men hvad som helst der ikke betyder, at du stopper i dig, er jo et godt alternativ ;)
Og så lige en kommentar, du ved ikke, at du falder i! Du bliver bare ekstra sårbar over for at falde i ;)
Når det så er sagt, så gælder det om at prøve at undgå de ting, der gør dig sårbar, især flere af dem på en gang. Søvnmangel kan man heldigvis gøre noget ved (gå i seng - selvom det ikke altid er som sagt så gjort), har du ondt så prøv at gør noget der lindrer det (afhængig af hvad der er galt er der jo forskellige muligheder), er du ked af det, så prøv at find en løsning, hvis det er muligt.. Om ikke andet så sørg for, at mad ikke bliver løsningen :)
Og så: Jeg tror på dig! :)
11 år7. januar 2013 kl. 23:17
Girl next door
"De" siger at arbejde om natten trigger trangen til sødt og fedt, hvis ikke du får tilpasset måltiderne efter rytmen i at arbejde om natten. Jeg ved ikke lige hvilken type kost du spiser, men ellers kan du måske "bare" tilpasse det. Fandt dette, som jeg læste engang, og syntes det lød ret fornuftigt. Måske det kan bruges og ellers kan du jo prøve at google lidt selv. Det gør altså rigtig meget for sukker og slik trang m.m. om blodsukkeret bliver holdt stabilit, så du kan jo evt. starte der, hvis det kan forbedres ,-)
(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)
(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)
11 år8. januar 2013 kl. 09:33
Girl next door
Hov! Det er jo slet ikke dig, der arbejder nat.... Undskyld! :-D
Jeg tænker du skal finde noget at udfylde tomrummet med, når din mand ikke er der. Måske har du nogle gamle interesser som du kan genoptage? Måske er det tid til nogle nye eller pleje nogle venskaber eller lignende?
Og så er Ablanus råd jo altid godt... ;-)
Jeg tænker du skal finde noget at udfylde tomrummet med, når din mand ikke er der. Måske har du nogle gamle interesser som du kan genoptage? Måske er det tid til nogle nye eller pleje nogle venskaber eller lignende?
Og så er Ablanus råd jo altid godt... ;-)
11 år8. januar 2013 kl. 09:35
Jeg har ikke været sliksulten om aftenen siden 22. december, men nu... Første nattevagt og BUM, så melder chokoladetrangen sig... Hvorfor nu det?!
Og hvad i hede hule helvede skal jeg gøre? Jeg ved, jeg falder i, hvis jeg bliver ked af det, mangler søvn, har ekstra ondt eller lign.