#2 af Girl next door
Hvad motiverer jer?
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: Hvad motiverer jer?
Hvor adskiller det sig i forhold til mad i tal? Tænker at de funktioner, som jeg skal bruge, er jo allerede i mad i tal, så derfor er der ingen grund til at jeg selv laver et nyt program i excel?
Spørger fordi jeg måske er gået glip af en god idé her - måske jeg bare skal have det skåret ud i pap? ;-)
Spørger fordi jeg måske er gået glip af en god idé her - måske jeg bare skal have det skåret ud i pap? ;-)
12 år15. november 2012 kl. 08:44
fedania
De få ting, du har med, som ikke er i madital er ting som efter min mening er lette at regne ud selv - eksempelvis vægttab i %. Jeg gør det selv hver uge, når jeg samler op på min status, og synes egentligt det er fint nok - resten får jeg via tabeller og grafer her på madital :)
12 år15. november 2012 kl. 09:30
veile
Jeg er også totalt nørdet og har tidligere kørt et regne ark sideløbende med madital.
Jeg synes også det var rart at kunne trække lige nøjagtig de kurver ud som man syntes var mest motiverende. Jeg har dog ikke opdateret den det sidste år....
Min motivation er den tynde følelse, når maven er (relativt) flad og intet hopper når jeg går. Det er langt om længe lykkedes mig at flytte min fokus fra tallene til noget med følelser :) (jeg vejer mig dog stadig hver dag)
Jeg synes også det var rart at kunne trække lige nøjagtig de kurver ud som man syntes var mest motiverende. Jeg har dog ikke opdateret den det sidste år....
Min motivation er den tynde følelse, når maven er (relativt) flad og intet hopper når jeg går. Det er langt om længe lykkedes mig at flytte min fokus fra tallene til noget med følelser :) (jeg vejer mig dog stadig hver dag)
12 år15. november 2012 kl. 09:30
Girl next door
Jeg nørder bare rigtig meget med mad i tal. Det er nok derfor jeg ikke føler behov for et ekstra excel oven i... Har vist også rigeligt med lister og systemer at holde styr på i forvejen ;-)
12 år15. november 2012 kl. 15:10
beyondswish (slettet)
g bruger ogsre: Hvad motiverer jer?
Je¨g bruger også et excel ark ved siden af hvor jeg har styr på min vægt, vægttab, mål, tab i cm forskellige dele på kroppen, BMI, talje-hofte-ratio, grafer over f.eks. vægttabet og mit taljemål og her på det seneste hvor jeg er startet i fitness med fedtprocentmåler så kommer der også en månedlig fedtprocentberegning.
Jeg er også ret nørdet på den måde, og det giver mig motivation når jeg sidder og nørkler med det selv :D
Jeg er også ret nørdet på den måde, og det giver mig motivation når jeg sidder og nørkler med det selv :D
12 år15. november 2012 kl. 18:48
Girl next door
re: g bruger ogsre: Hvad motiverer jer?
H ha... Og jeg troede at jeg gik meget op i det... jeg bøjer mig for jer - respekt for jeres måde at holde vægttabet i system :-)
12 år15. november 2012 kl. 19:37
Jeg er i gang med et vægttab, og er samtidig lidt af en talnørd, så jeg har fundet ud af noget af det der motiverer mig er at se mine fremskridt i relative tal i stedet for absolutte, fx. nu er jeg 19 % af vejen.
Jeg har derfor lavet et excelark som beregner mine fremskridt.
Arket skal bruge følgende:
Højde
Startvægt
Målvægt
Løbende indtastninger af ny vægt
Arket beregner:
Antal af kalorier jeg gerne vil tabe (ud fra betragtningen om at 1 kg. er 7000 kalorier.
Vægttab i alt
Vægttab siden sidst
Kalorier tabt i alt
Kalorier tabt siden sidst
kalorier mangler
Vægttab i %
BMI
Tænkte at der måske var andre der kunne have glæde af det og vil gerne dele det med jer:-)
Mvh. Karina