2 uger konstant energiunderskud på min. 500kcal og intet sker???

Du læser en tråd i debat > vægttab

2 uger konstant energiunderskud på min. 500kcal og intet sker???
Altså i dag var det som nogle hårde slag i nakken:
2 uger holer jeg mig fra slik, styrer min sult og har en dagl. energiunderskud mellem 500 og 750 kcal og hverken ved kropsmåling, vægt eller fedt-, vand-percent sker en dutt!
Jeg trainer ikke i den forstand, men jeg går ellers en hel del (ikke lige slendrende), nogle dage op til 2 timer...
Hvad er der gal?
Jeg har prøvet at tabe mig før, stilstanden plejer at komme efter ca. 2 uger, men ikke i starten. Og langt fra såååå hårdnakket.
Jeg taster virkelig alt ind, jeg snyder ikke, jeg holder op med at spise og drikke senest kl. 21.00 og plejer at veje mig 1-2 om ugen omkring kl. 6.30 før morgenmaden og efter "morgentiss".
Hvad er da???
Måske kan nogle af jer opmuntre eller oplyse mig.
Det kunne være dejligt.
På forhånd mange tak og undskyld hyleriet...
Hejhej, Inga.
12 år7. november 2012 kl. 16:35
re: 2 uger konstant energiunderskud på min. 500kcal og intet sker???
Du skriver, at du har mellem 500 og 750 i underskud hver dag - men kommer du op over dit minimumsindtag hver dag?

Hvor meget siger madital.dk at du som minimum skal indtage, og hvor meget indtager du?
12 år7. november 2012 kl. 16:48
Jeg skal omking 1400kcal/dgl.
Nogle gange nå jeg der til, andre gange ligger jeg omkring 1300+/-
Men ikke under 1200.
Når jeg læser om Nupo-Kuren, så er de jo kun oppe til 700. Det tror jeg ikke jeg kunne.
Jeg vælger 2 Nupo-måltider, en almindelig aftensmad, bare mindre portion og nogle mellemmåltider og 5 bolcher dgl. for at tæmme min lille sukkergris;-)
Men alt inden for rammerne...
12 år7. november 2012 kl. 18:05
Er du sikker på at dit daglige energiforbrug herinde er sat korrekt? Det ved jeg i hvert fald flere bliver snydt af da de generelt er mindre aktive end det de kommer til at skrive i deres aktivitesniveau.

Derudover oplever mange jo at starten kan være meget svær, med svingende vægt, og manglende vægttab til følge, men hele to uger uden at der er sket det mindste med vægten (fedt-målinger osv. er generelt for upræsice, også dem de kalder "professionelle" til at måle ændringer over få uger) synes jeg er lige i overkanten af hvor lang tid der bør gå før man ser en effekt med det underskud du nævner...

12 år7. november 2012 kl. 19:39
Hvad motion angå, så har jeg en ur, der viser mig både, hvor langt jeg er gået, hvor mange skridt, kalorier, osv. -På baggrund af mine erfaringer i en anden kostdagbog stemmer kalorierne ret godt over ens -og på min ur er der faktisk næsten en dredje del flere kalorier, end da bliver registreret her for det samme. Så den kan ikke være det.
Selve aktivitetsniveau har jeg skruet helt ned, fordi jeg er studerende og meget sidder. Derfor taster jeg kun mine gåture ind.
Og hvad maden angå, ved jeg selvfølgelig ikke, hvor præcise tallene her er (jeg vejer også de fleste ting) og helt ærlig -jeg har snydt mig længe nok- jeg skriver det ned, jeg virkelig spiser.
Jeg har tænkt over det, og jeg ved, det lyder usandsynlig, men jeg aner ikke, hvor fejlen ligger.
Som sagt, jeg har nogle erfaringer og viden, fordi jeg ikke prøver det første gang, men det her har jeg aldrig oplevet...
Sorry, det går mig bare så meget på. Fordi jeg ikke kan forstå det.
Det er ekstremt hård for mig lige nu, ikke at kaste håndklædet og æde alt, hvad jeg kan få fat i... -men indtil nu lykkes det...
12 år7. november 2012 kl. 19:54
Kroppen kan reager ret mærkeligt nogle gange... Men det er rigtig flot (og det helt rigtige) når du vælger ikke at smide håndklædet i ringen og give op.. Selvom det er demotiverende lige nu så VIL et dagligt energiunderskud alt andet lige give et vægttab på længere sigt... Så hæng i - og såfremt der er styr på alt andet, hvilket der jo virker til at være, så skal vægttabet nok komme...
12 år7. november 2012 kl. 21:16
Mens, vitaminunderskud, for stort underskud, for lidt søvn, for meget stress.. Eller bare en irriterende krop ;)
Der er mange muligheder, men bliv du bare ved! Det skal nok lønne sig :)

Når det er sagt, tænker jeg på hvordan din mad (og motion og vægt) så ud før?
12 år7. november 2012 kl. 21:39
For det første mange tak at I gider at skrive!
Det giver meget!

For at svare dig, Ablanu, så ville jeg sike med stor sikkerhed, at jeg overspiste næsten hver dag (især med stor portioner pasta, ris, kartoffler og selvfølgelig lidt meget fedt) og så rigtig meget slik -chokolade, praliner, for det meste (sjældent chips eller vingummi). Så gik jeg måske irreførende ud fra, at alene ved at droppe slikket matte der ske noget.
Motionsmæssigt er det ikke sååå anderledes, nu går jeg lidt mere end før. -Men det er bevidst vald, fordi jeg tabte mig for ca. 1 år siden omkring 7-8kg med en hel del kondi- såsam styrketraining. Efter arbejsskifte og dermed "ugunstigere", så jeg ikke havde den tid længere, tog jeg på og på og på til jeg vejede omkring 2 kilo mere end den gang jeg startede -derfor gik jeg i gang igen og det med kun lidt motion, jeg også kan vedligeholde, når tiderne bliver mere stresset -og det bliver de om lidt igen...
12 år7. november 2012 kl. 22:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });