#1 af AnjaJoergensen (slettet)
Hurtig vægttab
Du læser en tråd i debat > vægttabAnjaJoergensen (slettet)
Hurtig vægttab
Hej. Mit navn er Anja Jørgensen, jeg fødte en dejlig søn for 2 måneder siden, og nu er det sådan at jeg er blevet overvægtig og mangler 10 kg at tabe, så håbede lidt i kunne hjælpe mig lidt og fortælle hvad i fx gjorde for at tabe jer, hvad i spiste og sådan noget, jeg vil helst gerne have tabt mig 5 kg inden D. 20 oktober hvor han skal døbes, og hvis jeg taber mig mere så er det jo helt klart bare er plus :D altså jeg er 20 år, er 166, og vejer 75 kg, inden dåben vil jeg gerne ned på i hvert fald 70 kg og til sidst i hvert fald 65 håber i kan hjælpe? :D
12 år2. oktober 2012 kl. 22:05
Girl next door
re: Hurtig vægttab
Først og fremmest; tillykke med din søn! :-)
Det er jo noget af en omvætning af blive mor og der sker rigtig mange ting i kroppen. Så vidt jeg ved, så anbefaler man ikke, at man går på kur, så længe at man stadig ammer. Gør du det? Ammer stadigvæk?
Hvis du ammer, kan du jo bruge det positivt, fordi du typisk vil tabe dig automatisk, når du ammer, hvis du vel at mærke ikke spiser for mange kalorier, det vil sige det du normalt ville kunne spise for bare at holde vægten.
Jeg har brugt mad i tal til at sørge for ikke at få for mange kalorier hver dag og det har virket rigtig godt. Jeg sørger også for at spise rigtig mange proteiner, da de mætter bedre end kulhydrater.
Det er vigtigt at du passer godt på dig selv - og din søn - fremfor at fokusere for meget på de 5 kg du vil tabe på meget kort tid. Sørg for at undersøge først om det overhovedet er en god idé at tabe dig lige nu - og så evt. lade vægttabet vente til du er færdig med amme.
Held og lykke med din nye opgave som mor :-)
Det er jo noget af en omvætning af blive mor og der sker rigtig mange ting i kroppen. Så vidt jeg ved, så anbefaler man ikke, at man går på kur, så længe at man stadig ammer. Gør du det? Ammer stadigvæk?
Hvis du ammer, kan du jo bruge det positivt, fordi du typisk vil tabe dig automatisk, når du ammer, hvis du vel at mærke ikke spiser for mange kalorier, det vil sige det du normalt ville kunne spise for bare at holde vægten.
Jeg har brugt mad i tal til at sørge for ikke at få for mange kalorier hver dag og det har virket rigtig godt. Jeg sørger også for at spise rigtig mange proteiner, da de mætter bedre end kulhydrater.
Det er vigtigt at du passer godt på dig selv - og din søn - fremfor at fokusere for meget på de 5 kg du vil tabe på meget kort tid. Sørg for at undersøge først om det overhovedet er en god idé at tabe dig lige nu - og så evt. lade vægttabet vente til du er færdig med amme.
Held og lykke med din nye opgave som mor :-)
12 år4. oktober 2012 kl. 09:49
AnjaJoergensen (slettet)
re: Hurtig vægttab
Nej jeg ammer ikke, han for kun flaske, og mamge tak.
12 år5. oktober 2012 kl. 15:36