#2 af bruger slettet
pyh, er noget ophængt!!
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: pyh, er noget ophængt!!
Kom bare med det - det er bl.a. det vi er her for...
Du kunne jo evt. lave nogle ordenlige portioner aftensmad, så der er til at fryse ned - det er noget mere overskueligt at bare at skulle tage noget op af fryseren og varme det.
Jeg kan anbefale diverse grøntsagssupper med kødboller af oksekød og en masse krydderier i. Det er rigtig godt og super nemt. Og så kan kæresten spise flutes til (så føler han ikke at det er så sundt igen ;-) )
Forslag:
-Broccoli og porrer (og/eller andet grønt) koges. Grøntsagerne hældes i en blender og der fyldes kogevand i indtil de er dækket. Blend det hele og smag til med salt og peber.
- Tomatsuppe: Flåede tomater, gulerødder i små stykker, løg, lidt chili og andre krydderier koges og blendes.
Det var dem jeg lige kan huske, men det er super nemt.
Held og lykke med projektet - det skal nok gå :-)
Du kunne jo evt. lave nogle ordenlige portioner aftensmad, så der er til at fryse ned - det er noget mere overskueligt at bare at skulle tage noget op af fryseren og varme det.
Jeg kan anbefale diverse grøntsagssupper med kødboller af oksekød og en masse krydderier i. Det er rigtig godt og super nemt. Og så kan kæresten spise flutes til (så føler han ikke at det er så sundt igen ;-) )
Forslag:
-Broccoli og porrer (og/eller andet grønt) koges. Grøntsagerne hældes i en blender og der fyldes kogevand i indtil de er dækket. Blend det hele og smag til med salt og peber.
- Tomatsuppe: Flåede tomater, gulerødder i små stykker, løg, lidt chili og andre krydderier koges og blendes.
Det var dem jeg lige kan huske, men det er super nemt.
Held og lykke med projektet - det skal nok gå :-)
17 år11. januar 2007 kl. 09:24
bruger slettet
re: re: pyh, er noget ophængt!!
Glemte lige at nævne minestronesuppen - Super.
Og bønner og linser som fyld i det hele taget.
Og bønner og linser som fyld i det hele taget.
17 år11. januar 2007 kl. 09:26
Phatchick (slettet)
re: pyh, er noget ophængt!!
Selvfølgelig er det iorden at læsse af når man har brug for det.....som lilled siger, det er jo osse en af de ting vi kan bruge hinanden til.
Og det er jo tit når man har travlt, bliver stresset, bliver syg osv at motivation, overblik og energi ryger i svinget.
Hr du mulighed for at tilberede nogle snacks/mellemmåltider eller smøre en madpakke om morgenen eller på et andet tidspunkt hvor du har tid til det?
Så skal du ikke stå i en travl eller stresset situation og tænke på hvad du nu skal lave til dig selv.
Eller stå en halv- til en hel time tidligere op om morgenen og ordne nogle ting i fred og ro og så måske ta en lur med bebsen midt på dagen?
Jeg kan godt forstå du ser frem til d. 25 hvor det er overstået....håber du kan få det hele til at gå op i en højere enhed ;O)
Held og lykke med projekterne!
Knus PhatC
Og det er jo tit når man har travlt, bliver stresset, bliver syg osv at motivation, overblik og energi ryger i svinget.
Hr du mulighed for at tilberede nogle snacks/mellemmåltider eller smøre en madpakke om morgenen eller på et andet tidspunkt hvor du har tid til det?
Så skal du ikke stå i en travl eller stresset situation og tænke på hvad du nu skal lave til dig selv.
Eller stå en halv- til en hel time tidligere op om morgenen og ordne nogle ting i fred og ro og så måske ta en lur med bebsen midt på dagen?
Jeg kan godt forstå du ser frem til d. 25 hvor det er overstået....håber du kan få det hele til at gå op i en højere enhed ;O)
Held og lykke med projekterne!
Knus PhatC
17 år11. januar 2007 kl. 13:13
Jeg har foruden min datter på 4½ md lige brugt tid på at færdiggøre mit 9. semestersprojekt og sidder nu med mit 8. semestersprojekt som jeg udskød for at nå min praktikperiode (9.sem) inden jeg fødte.
Når hun er vågen går al tiden med hende, og når hun så endelig sover skal jeg sætte mig ned og arbejde med diverser teorier og modeller og udover det ordne vasketøj, oprydning m.m.
Kæresten tager sin tørn, det er ikke det, men det er godt nok hårdt lige for tiden!! Jeg glæder mig til d. 25. januar, så er det afleveret og jeg kan fokusere lidt mere på lækker mad, for motivationen forsvinder når man må nøjes med en gulerod fordi der ikke er tid til andet!!
Nå, trængte lige til at læsse lidt af, håber det er ok:-)
Hygge
Eski