Hvor mange kalorier????
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Hvor mange kalorier????
Mit gæt er, at du har lavet et stort mål for kort tid, så du skal have et meget stor underskud pr. dag, før det lykkes. Deraf de 'max' :)
Prøv at sæt dit mål mere ned (og dyrk noget motion), det ændrer det:)
Mit max afhænger af hvor meget motion jeg får, så det er svært at sige ;)
Men jeg skal min. have 1.459 kcal :)
Prøv at sæt dit mål mere ned (og dyrk noget motion), det ændrer det:)
Mit max afhænger af hvor meget motion jeg får, så det er svært at sige ;)
Men jeg skal min. have 1.459 kcal :)
12 år19. september 2012 kl. 22:16
esbjerg88 (slettet)
Hmm. jeg har sat mit mål til at gå fra 78 ned il 76 altså 2 kg på 14 dage det burde være meget muligt. mener du så at jeg burde sætte mit mål højere altså at jeg skal tabe mere end 2 kg på 14 dage ?
12 år19. september 2012 kl. 22:28
fedania
Det med, at man taber sig hurtigst og mest i starten er altså en sandhed med modifikationer. Det afhænger af, hvad det er for nogle ændringer du har lavet, i forhold til hvad du lavede før du begyndte at måle.
Hvis du sad på sofaen og hældte chips og cola indenbords (overdrivelse fremmer forståelsen, right) og ændrer til at løbe 5 km 3-4 gange om ugen, gå mange ture og have fokus på dit kalorieindtag - ja, så tager du dig meget og hurtigt. Men hvis den eneste ændring du har lavet er at skrue lidt ned for kcal indtaget, så er ændringen jo ret lille, og dermed vil resultatet også være ret lille.
Mit gæt er, at du måske har overvurderet hvad dit reelle aktivitetsniveau i løbet af en dag er. Hvis du eksempelvis skyder dig selv til at forbrænde 2500 kcal om dagen, og sætter et mål om tabe 1 kg og ugen, så skal du have et dagligt underskud på ca. 1000 kcal - altså indtage ca. 1500 kcal om dagen. Men hvis dit reelle energiforbrug kun er 2000 kcal om dagen, og du indtager ca. 1500 kcal om dagen, så er dit underskud kun på 500 kcal svarende til ca ½ kg.
Hvis du sad på sofaen og hældte chips og cola indenbords (overdrivelse fremmer forståelsen, right) og ændrer til at løbe 5 km 3-4 gange om ugen, gå mange ture og have fokus på dit kalorieindtag - ja, så tager du dig meget og hurtigt. Men hvis den eneste ændring du har lavet er at skrue lidt ned for kcal indtaget, så er ændringen jo ret lille, og dermed vil resultatet også være ret lille.
Mit gæt er, at du måske har overvurderet hvad dit reelle aktivitetsniveau i løbet af en dag er. Hvis du eksempelvis skyder dig selv til at forbrænde 2500 kcal om dagen, og sætter et mål om tabe 1 kg og ugen, så skal du have et dagligt underskud på ca. 1000 kcal - altså indtage ca. 1500 kcal om dagen. Men hvis dit reelle energiforbrug kun er 2000 kcal om dagen, og du indtager ca. 1500 kcal om dagen, så er dit underskud kun på 500 kcal svarende til ca ½ kg.
12 år19. september 2012 kl. 23:08
beyondswish (slettet)
Enig med fedania...
Derudover så sad jeg altså selv på sofaen og spiste chips, og skiftede til at spise sundt, få kalorier og dyrke motion. Jeg tabte mig 100g på første uge, så alt med modifikationer... (I snit har jeg tabt mig ca. 700-800g i ugen, så det er altså individuelt hvordan kroppen reagerer i starten også)
Derudover så sad jeg altså selv på sofaen og spiste chips, og skiftede til at spise sundt, få kalorier og dyrke motion. Jeg tabte mig 100g på første uge, så alt med modifikationer... (I snit har jeg tabt mig ca. 700-800g i ugen, så det er altså individuelt hvordan kroppen reagerer i starten også)
12 år20. september 2012 kl. 10:57
esbjerg88 (slettet)
Okay! Tak for svar.
Nu skal jeg li have det hele på det rene.
Jeg vejer 78 kg er 178 høj. Jeg har sat mit mål til . 2 kg og det skal jeg nå inden d. 1. oktober og jeg startede d. 13. september. Jeg har sat mit aktivitetsniveau til stillesiddende (jeg er studerende) og 2 timers rask gang i ugen og 2 timers løb i ugen. SÅ burde det da være muligt for mig at tabe 2 kg på over 14 dage?
Anyway, vi ser hvad vægten siger d. 1, Oktober. Men på baggrund af mine info hvor mange kalorier mener du så jeg skal have?
Nu skal jeg li have det hele på det rene.
Jeg vejer 78 kg er 178 høj. Jeg har sat mit mål til . 2 kg og det skal jeg nå inden d. 1. oktober og jeg startede d. 13. september. Jeg har sat mit aktivitetsniveau til stillesiddende (jeg er studerende) og 2 timers rask gang i ugen og 2 timers løb i ugen. SÅ burde det da være muligt for mig at tabe 2 kg på over 14 dage?
Anyway, vi ser hvad vægten siger d. 1, Oktober. Men på baggrund af mine info hvor mange kalorier mener du så jeg skal have?
12 år20. september 2012 kl. 18:49
beyondswish (slettet)
Generelt er det den bedste idé IKKE at skrive motion ind under sin profil, men kun skrive det ind individuelt under motion for dag til dag. Der går tit kludder i motionsdele herinde, og da den regner med et ugentligt gennemsnit så vil den nogle dage fortælle dig at du kan spise "lidt mere" end du faktisk kan... Så jeg (og de fleste andre) foretrækker selv at skrive motion ind dagligt.
Hvad du præcist skal indtage er svært at sige, men så længe du ikke går under mit min. kcal indtag som siden herinde kan regne ud til dig så handler det jo bare om at finde en kostplan og et indtag der virker for dig :)
Hvad du præcist skal indtage er svært at sige, men så længe du ikke går under mit min. kcal indtag som siden herinde kan regne ud til dig så handler det jo bare om at finde en kostplan og et indtag der virker for dig :)
12 år20. september 2012 kl. 19:40
Ablanu
Nej, jeg vil mene, at du skal sætte dit mål lavere :)
Normalt siger man 0,5kg pr. uge før det er et 'sundt' vægttab, det øger i hvert fald sandsynligheden for, at du kan holde det :)
Hvis du vil finde dit minimumsindtag så gå ind på smiley -> NNA, og så til højre står der "Din krops basale energibehov er x.xxx kcal". Spis over det, og lav dit underskud via motionen :)
Kan forresten fortælle, at jeg har sat min 'aktivitet på arbejde' til 1,2 (selvom jeg også er studerende) og intet ved de 'ugentlige timer' nedenunder. Så taster jeg motionen ind pr. dag :)
Normalt siger man 0,5kg pr. uge før det er et 'sundt' vægttab, det øger i hvert fald sandsynligheden for, at du kan holde det :)
Hvis du vil finde dit minimumsindtag så gå ind på smiley -> NNA, og så til højre står der "Din krops basale energibehov er x.xxx kcal". Spis over det, og lav dit underskud via motionen :)
Kan forresten fortælle, at jeg har sat min 'aktivitet på arbejde' til 1,2 (selvom jeg også er studerende) og intet ved de 'ugentlige timer' nedenunder. Så taster jeg motionen ind pr. dag :)
12 år20. september 2012 kl. 20:32
Girl next door
Jeg går tur med hunden 1 time hver dag + lidt løst herhjemme og andre steder + husarbejde. Jeg når aldrig over 1,4 - 1,5 i aktivitet og må som regel ikke spise mere end omkring 15-1600 kcal om dagen hvis jeg skal tabe mig 0,5 kg i ugen. Og det sker næsten aldrig.
Kig evt. her - der kan du se, hvor mange kcal du burde kunen spise for at holde ønskevægen - men klart skal du jo spise en del mindre hvis du vil tabe dig hurtigt.
lidtfedt.dk
1 kg om ugen er ambitiøst og efterlader ikke plads til ret meget slinger i valsen ;-)
Kig evt. her - der kan du se, hvor mange kcal du burde kunen spise for at holde ønskevægen - men klart skal du jo spise en del mindre hvis du vil tabe dig hurtigt.
lidtfedt.dk
1 kg om ugen er ambitiøst og efterlader ikke plads til ret meget slinger i valsen ;-)
12 år20. september 2012 kl. 20:50
calcit
jeg skal max. have 1400 -1600 dagligt jeg har aldrig kunne regne med maditals beregninger....det virker som om du har fået for mange kalorier for som GND siger skal der ikke megen slinger til ikke at opnå 1 kilo om ugen....i mit tilfælde er gåturene et must .
12 år20. september 2012 kl. 21:54
Jeg vejer 78 kg og er 178 cm høj, studerende og løber 3-4 gange om ugen 5 km og går mange ture. Mad i tal siger jeg skal have max 1600 kcal om dagen. Jeg har været i gang en uge nu og har kun tabt mig 500 gram, havde regnet med mere eftersom det er første uge og det er den første tid man jo taber sig "hurtigst og mest".
Hvor mange kcal skal i max have herinde?