#2 af beyondswish (slettet)
Pige på 17, der søger andre unge med ønske om vægttab
Du læser en tråd i debat > vægttabbeyondswish (slettet)
re: Pige på 17, der søger andre unge med ønske om vægttab
Hej Anna... Nu er jeg godt nok ikke "ung"-ung længere med mine efterhånden 25 år, men jeg vil bare sige velkommen til madital. Jeg håber du bliver glad for det.
Det lyder som om du allerede dyrker en del motion, og som du selv er inde på, så kan mere konditionsfokuseret træning (såsom løbetræning) rette op på din kondi hvis du ønsker det. Iform.dk har blandt andet løbeprogrammer til nybegyndere, og man kan sagtens starte på uge 4 eller 6 f.eks. da du jo nok er i bedre form end deres udgangspunkt derinde. Men det er i hvertfald et godt udgangspunkt med mix af interval og lange løbestræk at have at gå udfra når man vil igang med løbetræningen.
Den søde tand og generel overspisning er der nok mange herinde der kender til. Jeg selv især det med overspisning og det har for mig været nødvendigt at arbejde en del mentalt for at ændre de indgroede vaner...
Med hensyn til dit mål så tænkte jeg først at det var voldsomt, men med din højde og din tidligere erfaring så kan det sagtens være realistisk. Husk dog at holde øje med din krop, da den ændrer sig en del i din alder, og det man vejede som 15-16 årig er ikke nødvendigvis sundt når man er 18-19 f.eks. da kroppen simpelthen udvikler sig meget. Derudover er det også vigtigt at tænke over om du er mere "trænet" i form af muskler nu end dengang, da du så "burde" veje et par kg mere... Men du lyder til at være ret fornuftig og med et sundt forhold til din krop, så jeg er sikker på at du nok selv skal finde balancen.
Og så håber jeg da at min lille kommentar her måske "bumper" din tråd op øverst, så andre på ca. samme alder for øje på den :)
Held og lykke med dit vægttabsprojekt:)
Det lyder som om du allerede dyrker en del motion, og som du selv er inde på, så kan mere konditionsfokuseret træning (såsom løbetræning) rette op på din kondi hvis du ønsker det. Iform.dk har blandt andet løbeprogrammer til nybegyndere, og man kan sagtens starte på uge 4 eller 6 f.eks. da du jo nok er i bedre form end deres udgangspunkt derinde. Men det er i hvertfald et godt udgangspunkt med mix af interval og lange løbestræk at have at gå udfra når man vil igang med løbetræningen.
Den søde tand og generel overspisning er der nok mange herinde der kender til. Jeg selv især det med overspisning og det har for mig været nødvendigt at arbejde en del mentalt for at ændre de indgroede vaner...
Med hensyn til dit mål så tænkte jeg først at det var voldsomt, men med din højde og din tidligere erfaring så kan det sagtens være realistisk. Husk dog at holde øje med din krop, da den ændrer sig en del i din alder, og det man vejede som 15-16 årig er ikke nødvendigvis sundt når man er 18-19 f.eks. da kroppen simpelthen udvikler sig meget. Derudover er det også vigtigt at tænke over om du er mere "trænet" i form af muskler nu end dengang, da du så "burde" veje et par kg mere... Men du lyder til at være ret fornuftig og med et sundt forhold til din krop, så jeg er sikker på at du nok selv skal finde balancen.
Og så håber jeg da at min lille kommentar her måske "bumper" din tråd op øverst, så andre på ca. samme alder for øje på den :)
Held og lykke med dit vægttabsprojekt:)
12 år18. september 2012 kl. 11:21
annaplus (slettet)
re: Pige på 17, der søger andre unge med ønske om vægttab
Tak for velkomsten, selvom jeg egentlig har været en on/off-bruger i et par år efterhånden :-)
Som du skriver, så ved jeg godt, at 8 kilo lyder af meget, men jeg i forhold til forhenværende vægt, med nogenlunde samme muskelmasse, så håber jeg, at det på sigt kan blive realistisk med 55 kg, selvom det kommer til at kræve tid, sved og hårdt arbejde.
Det største problem er jo bare, at komme op af sofaen og i løbeskoene, i stedet for at spise .. Det skal ændres, og vanerne skal væk!
Igen, tak - jeg sætter pris på, at du tog dig tid til at svare :)
Som du skriver, så ved jeg godt, at 8 kilo lyder af meget, men jeg i forhold til forhenværende vægt, med nogenlunde samme muskelmasse, så håber jeg, at det på sigt kan blive realistisk med 55 kg, selvom det kommer til at kræve tid, sved og hårdt arbejde.
Det største problem er jo bare, at komme op af sofaen og i løbeskoene, i stedet for at spise .. Det skal ændres, og vanerne skal væk!
Igen, tak - jeg sætter pris på, at du tog dig tid til at svare :)
12 år18. september 2012 kl. 15:53
Jeg hedder Anna, er 17 år gammel og gå i 1.g på gymnasiet. Jeg er 159 cm høj og vejer omkring 63 kg. Jeg vil rigtig gerne tabe mig i hvert fald 8 kg, da jeg med samme højde har vejet 53 kg efter et vægttab. Jeg har lige været på idrætsefterskole, men heldigvis tog jeg ikke på i løbet af året, selvom vi snackede en del.
Jeg danser to gange om ugen i henholdsvis 1,5 time og 45 minutter. Jeg er medlem af Fit&Sund, hvor jeg går til spinning hver mandag og gerne går til BodyPump, samt nogle gange selv træner i centeret. Jeg har idræt i 2 timer i træk på gymnasiet.
Jeg vil rigtig gerne i bedre form og komme i gang med at løbetræne. Jeg vil meget gerne kunne løbe 5 km uden problemer og generelt ændre min kondition.
Vi havde yoyo-test/bip-test i idræt, hvor jeg fik 7.7 og derved lige sneg mig op på et kondital, der er under middel og ikke lavt. Det skal siges, at jeg desværre gav op for tidligt, og føler jeg kunne have givet mere.
Mit største problem må være min søde tand og generelle overspisning. Det vil jeg gerne lære at kontrollere.
Jeg vil gerne finde en gruppe piger på cirka samme alder, som mig selv, som også ønsker vægttab, så vi kan være fælles omkring det og hjælpe hinanden. Det kunne være rigtig fedt! Meld tilbage, hvis du har lyst til at kæmpe mod kiloene sammen med mig :)
/Anna.