Chokolade

Du læser en tråd i debat > vægttab

Chokolade
Aaarggghhh de sidste par måneder er egentlig gået okay mht mad og vægttab, men de sidste par uger er jeg gået helt amok i chokolade- hele tiden! Det er kun blevet værre af at en mand dumpede mig i foregårs. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Elsker chokolade- virkelig, men kan ikke styre det!!!
12 år6. september 2012 kl. 13:05
re: Chokolade
hvis du drikker kaffe, så køb noget chokolade kaffe. Det synes jeg stiller den værste lyst, da man får smagen af chokolade
12 år6. september 2012 kl. 13:40
Ked af at høre det med manden!

Er det flødechokolade du spiser og hvor meget er det du spiser ?

Måske ligger dit blodsukker meget ustabilt, så kan det være så godt som umuligt, at styre sukkertrangen.

Fed og sød mad kan tilfredsstille vores lystcenter i hjernen, så derfor trøsterspiser mange mennesker, da de får det bedre af den " belønning" hjernen betragter det som.

En løsning kan være at du sørger for små 5 måltider om dagen, forsøg at undgå for mange "hvide produkter" brød, ris og paste. Spis gerne mad med fiber, fra rugbrød, sports knækbrød osv. protein, grønsager, gode fedtstoffer og frugt i mindre mængder af gangen. Alle disse madvare er med til, at holde blodsukkeret stabilt og gør du bedre kan modstå fristelser.

Jeg spiser ca. 30 gram god mørk chokolade 70% hver aften og jeg tager ikke på af det. Grunden til jeg gør det er grundet, jeg godt kan lide det ;=) og grundet de høje antioxidant - mængder. Spiser man det på denne måde er det sundhedsfremmende - forsker Arne Astrup har blandt andet forsket i dette.

Mvh.
12 år6. september 2012 kl. 17:29
Tilslutter mig Mutatios besked. Spiser også ca 3x10g choko hver dag allerhelst på 85%. Smagen holder længere i munden. Det tog mig tid at lære at kunne lide mørk choko. Spiste også lyst før i tiden men så ,,trappede,, jeg op. Har tabt over 30kg og holder stadig vægten.
12 år6. september 2012 kl. 19:12
Jeg spiser også chokolade - den sukkerfri fra Isis. I løbet af de sidste tre måneder har jeg tabt mere end 10 kg.
12 år8. september 2012 kl. 07:22
Jeg spiser også chokolade i ny og næ, men jeg spiser mest Lindt, gerne den med chili eller den med 86%

Ellers spiser jeg Moser Roth fra aldi, den mørkeste de har eller Superior fra Netto til 10.95kr, også en rigtig god chokolade som også fås på 86% mener jeg det er.

Spiser 20g et par gange om ugen som mellemmåltid..
12 år15. september 2012 kl. 11:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });