#1 af burdeikke (slettet)
Chokolade
Du læser en tråd i debat > vægttabburdeikke (slettet)
Chokolade
Aaarggghhh de sidste par måneder er egentlig gået okay mht mad og vægttab, men de sidste par uger er jeg gået helt amok i chokolade- hele tiden! Det er kun blevet værre af at en mand dumpede mig i foregårs. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Elsker chokolade- virkelig, men kan ikke styre det!!!
12 år6. september 2012 kl. 13:05
sentus
re: Chokolade
hvis du drikker kaffe, så køb noget chokolade kaffe. Det synes jeg stiller den værste lyst, da man får smagen af chokolade
12 år6. september 2012 kl. 13:40
bruger slettet
Ked af at høre det med manden!
Er det flødechokolade du spiser og hvor meget er det du spiser ?
Måske ligger dit blodsukker meget ustabilt, så kan det være så godt som umuligt, at styre sukkertrangen.
Fed og sød mad kan tilfredsstille vores lystcenter i hjernen, så derfor trøsterspiser mange mennesker, da de får det bedre af den " belønning" hjernen betragter det som.
En løsning kan være at du sørger for små 5 måltider om dagen, forsøg at undgå for mange "hvide produkter" brød, ris og paste. Spis gerne mad med fiber, fra rugbrød, sports knækbrød osv. protein, grønsager, gode fedtstoffer og frugt i mindre mængder af gangen. Alle disse madvare er med til, at holde blodsukkeret stabilt og gør du bedre kan modstå fristelser.
Jeg spiser ca. 30 gram god mørk chokolade 70% hver aften og jeg tager ikke på af det. Grunden til jeg gør det er grundet, jeg godt kan lide det ;=) og grundet de høje antioxidant - mængder. Spiser man det på denne måde er det sundhedsfremmende - forsker Arne Astrup har blandt andet forsket i dette.
Mvh.
Er det flødechokolade du spiser og hvor meget er det du spiser ?
Måske ligger dit blodsukker meget ustabilt, så kan det være så godt som umuligt, at styre sukkertrangen.
Fed og sød mad kan tilfredsstille vores lystcenter i hjernen, så derfor trøsterspiser mange mennesker, da de får det bedre af den " belønning" hjernen betragter det som.
En løsning kan være at du sørger for små 5 måltider om dagen, forsøg at undgå for mange "hvide produkter" brød, ris og paste. Spis gerne mad med fiber, fra rugbrød, sports knækbrød osv. protein, grønsager, gode fedtstoffer og frugt i mindre mængder af gangen. Alle disse madvare er med til, at holde blodsukkeret stabilt og gør du bedre kan modstå fristelser.
Jeg spiser ca. 30 gram god mørk chokolade 70% hver aften og jeg tager ikke på af det. Grunden til jeg gør det er grundet, jeg godt kan lide det ;=) og grundet de høje antioxidant - mængder. Spiser man det på denne måde er det sundhedsfremmende - forsker Arne Astrup har blandt andet forsket i dette.
Mvh.
12 år6. september 2012 kl. 17:29
nusermor (slettet)
Tilslutter mig Mutatios besked. Spiser også ca 3x10g choko hver dag allerhelst på 85%. Smagen holder længere i munden. Det tog mig tid at lære at kunne lide mørk choko. Spiste også lyst før i tiden men så ,,trappede,, jeg op. Har tabt over 30kg og holder stadig vægten.
12 år6. september 2012 kl. 19:12
Maddie (slettet)
Jeg spiser også chokolade - den sukkerfri fra Isis. I løbet af de sidste tre måneder har jeg tabt mere end 10 kg.
12 år8. september 2012 kl. 07:22
Wolfgirl (slettet)
Jeg spiser også chokolade i ny og næ, men jeg spiser mest Lindt, gerne den med chili eller den med 86%
Ellers spiser jeg Moser Roth fra aldi, den mørkeste de har eller Superior fra Netto til 10.95kr, også en rigtig god chokolade som også fås på 86% mener jeg det er.
Spiser 20g et par gange om ugen som mellemmåltid..
Ellers spiser jeg Moser Roth fra aldi, den mørkeste de har eller Superior fra Netto til 10.95kr, også en rigtig god chokolade som også fås på 86% mener jeg det er.
Spiser 20g et par gange om ugen som mellemmåltid..
12 år15. september 2012 kl. 11:21