#2 af miedehn (slettet)
Kom nu!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabmiedehn (slettet)
re: Kom nu!!!
Først og fremmest - hold da op et super flot vægttab:-)
Og ja, jeg kender rigtig godt til sukkertrangen der kommer væltende:-) Og f... alle dem der siger, bare spis en gulerod i stedet for - det er jo bare ligesom ikke en gulerod jeg har lyst til. Jeg kan godt lide netop enten at spise mørk chokolade, eller også laver jeg en skive knækbrød med nutella:-)
Og ja, jeg kender rigtig godt til sukkertrangen der kommer væltende:-) Og f... alle dem der siger, bare spis en gulerod i stedet for - det er jo bare ligesom ikke en gulerod jeg har lyst til. Jeg kan godt lide netop enten at spise mørk chokolade, eller også laver jeg en skive knækbrød med nutella:-)
12 år3. september 2012 kl. 12:10
PFuglsang
Ja, en gulerod er bare ikke det samme som at spise noget sødt.. Før i tiden havde jeg ikke den trang, men nu er den bare kommet tilbage. Overvejer lidt at tage en kold tyrker, men er bare ikke sikker på at det er det rette for mig, for hvis jeg gør det 'ulovligt' at spise det, så bliver lysten større..
12 år4. september 2012 kl. 11:04
biologi c
prøv fiberslik. sukkerfri slik med fiber.
mellem 25 og 35 kcal pr 100gram.
desværre er det dyrt.
15-19kr pr 80gram.
mellem 25 og 35 kcal pr 100gram.
desværre er det dyrt.
15-19kr pr 80gram.
12 år4. september 2012 kl. 18:05
fedania
Ja måske lidt nellie dellies kan ta' den værste trang. Og da det jo hovedsageligt er fibre, så er det ikke det værste at indtage - dog skal man ikke ha' for meget.
Jeg er helt vild med salt lakrids udgaven, men der findes også sød lakrids og vingummi så vidt jeg husker :)
Jeg er helt vild med salt lakrids udgaven, men der findes også sød lakrids og vingummi så vidt jeg husker :)
12 år4. september 2012 kl. 19:59
Misztress (slettet)
Tillykke med det flotte vægttab :)
Jeg har selv svært ved at lade være med at spise slik osv. Og det lyder hårdt med en kold tyrker. Men det er det eneste som virker for mig.
Lad være med at spise alt det søde i et par dage, og så skulle lysten forsvinde.
Og lige til info.. sukkerfri sodavand kan hæmme dit vægttab. Det har jeg selv prøvet.
Kunne simpelthen ikke lade være med at drikke pepsi max, men så tabte jeg mig bare ikke. Overhovedet!
Og tænk på hvor lidt du mangler?? 3,5 kg.. det er jo ingen ting. Tænk på hvor kort tid det er at du skal undvære alt det søde, og når du så har nået dit mål, jamen så kan du tillade dig selv at spise det en gang i mellem. Og endda med god samvittighed.
Jeg har selv svært ved at lade være med at spise slik osv. Og det lyder hårdt med en kold tyrker. Men det er det eneste som virker for mig.
Lad være med at spise alt det søde i et par dage, og så skulle lysten forsvinde.
Og lige til info.. sukkerfri sodavand kan hæmme dit vægttab. Det har jeg selv prøvet.
Kunne simpelthen ikke lade være med at drikke pepsi max, men så tabte jeg mig bare ikke. Overhovedet!
Og tænk på hvor lidt du mangler?? 3,5 kg.. det er jo ingen ting. Tænk på hvor kort tid det er at du skal undvære alt det søde, og når du så har nået dit mål, jamen så kan du tillade dig selv at spise det en gang i mellem. Og endda med god samvittighed.
12 år4. september 2012 kl. 20:32
Shadow1992 (slettet)
Jeg har hørt, at hvis man får en trang til søde sager, så kan det bl.a. skyldes mangel på bestemte mineraler og vitaminer (specielt mineralet Chrom - et tegn på Chrom-mangel ses bl.a. ved en stor trang til søde sager, har jeg hørt). Udover det tager det ca. 21 dage at komme af med "en vane" (så hvis man blot vil kalde det en vane-sag, så er det nok bedst at tage en kold tyrker).
12 år5. september 2012 kl. 10:04
PFuglsang
Mange tak for jeres gode og kloge råd, jeg værdsætter dem meget :)
Jeg tror at jeg er ude i at tage en kold tyrker, eller gør jeg det når jeg bruger sød i min the om aften? Det fik jeg nemlig i går aftes og det gjorde at lysten ikke var så stor som den plejer..
Den med sukkerfri sodavand har jeg nok hørt, men hos mig er det ikke at se på vægten om jeg har fået det eller ej.. Men det kunne være at jeg er ved at være helt derned hvor de bitte små ting har en stor betydning!? Den er værd at overveje og have i baghovedet..
Jeg tror jeg vil lave mig en kaldender hvor jeg tæller de 21 dage ned, det kunne være lidt sjovt..
Jeg tror at jeg er ude i at tage en kold tyrker, eller gør jeg det når jeg bruger sød i min the om aften? Det fik jeg nemlig i går aftes og det gjorde at lysten ikke var så stor som den plejer..
Den med sukkerfri sodavand har jeg nok hørt, men hos mig er det ikke at se på vægten om jeg har fået det eller ej.. Men det kunne være at jeg er ved at være helt derned hvor de bitte små ting har en stor betydning!? Den er værd at overveje og have i baghovedet..
Jeg tror jeg vil lave mig en kaldender hvor jeg tæller de 21 dage ned, det kunne være lidt sjovt..
12 år5. september 2012 kl. 17:29
PFuglsang
Jubiii... jeg hoppede på vægten her til morgen og den sagde 67,6kg - så jeg har tabt mig 0,9kg i denne uge.. Så er motivation i højsædet igen ;)
12 år6. september 2012 kl. 09:26
Wolfgirl (slettet)
Jeg taber mig meget hurtigt og jeg drikker en liter pepsi max dagligt.. så hvis man tager på eller ikke taber sig når man drikker light sodavand så er det fordi sødestofferne gør en mere sulten så man spiser mere af andre ting som man så tager på/ikke taber sig af.. Men det med at sødestofferne bliver omdannet til sukker i kroppen så man alligevel tager på af det osv er en and ;p
12 år15. september 2012 kl. 11:30
Jeg har tabt 21,5kg siden oktober 2011 – har brug denne side og min sundefornuft. Jeg startede på 90kg og min vægt siger nu 68,5kg. Det gik så fint, men så kom sommerferien og der tillod jeg mig selv lidt mere end normalt. – hvilket har virket fint for mig, på 2 mdr tog jeg 1kg på – de er nu smidt igen og nu sidder jeg fast på de 68,5kg. Jeg er 164 høj, eller lav – så derfor vil jeg gerne ned på de 65kg, så jeg har ikke lang vej endnu, men det sidste lange stykke tid har vægten stået stille, og nu begynder jeg at tænke på slik, chips, is og alt mulig andet hele tiden, og jo mere jeg tænker på det, jo mere lyst får jeg.. Jeg har derfor købt noget mørk chokolade og pepsi max for at få slukket ’sukker-monsteret’ om aften..
Andre der kender til dette? Gode råd? Støtte? Spark bag i..