Hvilket AF skal man vælge.???
Du læser en tråd i debat > vægttabfedania
re: Hvilket AF skal man vælge.???
Faktoren tager højde for søvn, så du skal "bare" vælge den der passer til dit daglige arbejdsmønster.
Det med, at du så skal indtage mindre end dit basale behov - det må være fordi dit mål er for hårdt i forhold til dit nuværende energiniveau. Det betyder, at du er nødt til at lave motion hver dag, for at kunne nå dit mål til tiden. Der er 2 måder at "løse" det på:
1: Dyrk så meget motion hver dag, at du får et grønt område, og sørg for at din kost ligger i det grønne område
2: Sæt målet ned, så du har længere tid til at tabe kiloene, så du får et grønt område, og sørg så for, at din kost ligger i det grønne område.
Du kan eventuelt prøve at regne efter en dag - altså hele tiden skrive ned, hvad du egentligt gør i løbet af dagen, og så taste det ind - så kan du ved at justere dit AF se, hvilket der passer med den dagligdag du har.
Det med, at du så skal indtage mindre end dit basale behov - det må være fordi dit mål er for hårdt i forhold til dit nuværende energiniveau. Det betyder, at du er nødt til at lave motion hver dag, for at kunne nå dit mål til tiden. Der er 2 måder at "løse" det på:
1: Dyrk så meget motion hver dag, at du får et grønt område, og sørg for at din kost ligger i det grønne område
2: Sæt målet ned, så du har længere tid til at tabe kiloene, så du får et grønt område, og sørg så for, at din kost ligger i det grønne område.
Du kan eventuelt prøve at regne efter en dag - altså hele tiden skrive ned, hvad du egentligt gør i løbet af dagen, og så taste det ind - så kan du ved at justere dit AF se, hvilket der passer med den dagligdag du har.
12 år11. august 2012 kl. 13:54
bruger slettet
re: Hvilket AF skal man vælge.???
Takker for svaret, har sat niveauet op, så det passer, så ser billedet noget anderledes ud...Nu må jeg da få lidt at spise:-) Vil nemlig påstå, at der intet er galt med målet - med ønske om ½ kg vægttab om ugen:-).
Så nu klør jeg på igen(med ro i sindet)...
Så nu klør jeg på igen(med ro i sindet)...
12 år11. august 2012 kl. 15:20
Det der står - som passer til ens job, eller skal man vælge en lavere faktor, såfremt faktoren ikke tager hensyn til stilleperioder som fx søvn.
Havde ladet mig fortælle, at man skal vælge 1,3 - for at det passer med stilleperioderne. Men gør jeg dig, så skal jeg indtage mindre end mit basale behov - og det giver ikke rigtig mening. Jeg kan desværre ikke selv finde definitionen på AF, så jeg håber på hjælp...
På forhånd tak.
mvh Mari1544