Når man er ked og bare spiser

Du læser en tråd i debat > vægttab

Når man er ked og bare spiser
Øv øv øv.
Jeg havde en skidt oplevelse med en veninde i sidste uge og jeg er blevet så ked og skuffet og sur og følte mig virkelig trådt på.
Det har desværre været med til at jeg har "proppet alt i hovedet jeg kom i nærheden af" og har jo derfor ikke tabt det jeg skulle. Mit gennemsnit er gået op og jeg bliver bare vred på mig selv.
Hvad gør i andre. Hvordan kommer i "hen over" og kommer videre??
12 år6. august 2012 kl. 12:56
re: Når man er ked og bare spiser
Det er ting man kommer ud for...vreden såretheden og skuffelsen er fuldt berettiget....har man oplevet det før tror jeg det bliver lettere at takle....det vil sikkert ske igen.
Men det handler om at stå i mod...ikke lade sig påvirke af andres lort. De skal ikke få dig ned med nakken. Det er øvelse og skriv dine tanker ned, næste gang det sker så husk havde du har oplevet og at du fremover vælger det er fint andre viser deres sande ansigt. Og at det ikke skal påvirke dig så du straffer dig selv.....der er personer som ikke fortjener at de er dem man omgås.
12 år6. august 2012 kl. 13:05
selv jeg oplevede det i sidste uge en person fra fortiden...møder jeg nu tilfældigvis....jeg gav personen en chance for at være blevet et mere næstekærligt individ.....hun viste sit sande jeg fyldt af misundelse og had.....jamen det er hendes valg. Dagen efter stod jeg i supermarkedet og personen gik ind og hentede den sædvanlige ration af elefantbajere totalt lukket i ansigtet....den der ler sidst ler bedst.....
12 år6. august 2012 kl. 13:09
Jeg plejer at spørge mig selv, om modpartens opførsel virkelig er værd at tage på over. Og så plejer trodsen at komme op i mig "Han/Hun skal fandme ikke være årsag til, at jeg ta'r på i vægt, når jeg har besluttet, at jeg kan det her - jeg skal fandme vise ham/hende, at jeg kan alt hvad jeg sætter mig for" :)
12 år6. august 2012 kl. 13:46
enig, ingen er det værd.....her er vreden/ trodset så nyttigt...selvfølgelig kan man blive skuffet....men det er vigtigt ikke at blande ting sammen. For så har den anden jo en magt over dig og det ønsker du vel ikke....
12 år6. august 2012 kl. 14:10
Nej ønsker ikke at hun har magt over mig. Men det tog mig så lang tid at komme hertil og det tog mig meget lang tid (lang historie) at lukke en veninde ind i mit liv. Og så gør hun sådan.
Jeg prøver virkelig at beherske mig. Og i går gik det heldigvis meget bedre
12 år7. august 2012 kl. 07:46
Nogle gange kan det hjælpe at vende det på hovedet: Hvis hun kan få dig til at spise helt ude af kontrol, så er det også kun hende, der kan få dig til at stoppe med at spise helt ude af kontrol. Og hvis du mærker efter, så tror jeg godt du kan mærke, at hun ikke har den "magt" over dig.
Inderst inde ved du godt, at det ikke hjælper at spise - følelsen af svigt bliver ikke mindre, og forsvinder bestemt ikke, bare fordi du får 3000 kcal indenbords.

Måske det kan være en hjælp hudløst ærligt at skrive ned præcis hvad der skete, og hvordan det fik dig til at føle - ikke at det skal bruges til andet, end at du får dine følelser ud, og giver dig selv lov til at have det sådan. Når det så er skrevet ned, så kan du selv bestemme om du vil lade din veninde læse det, om det skal smides ud, eller om det skal gemmes.
12 år7. august 2012 kl. 07:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });