nedtur.

Du læser en tråd i debat > vægttab

nedtur.
Ja jeg har kæmpet og holde mig inde for de KJ som der står herinde. Dog en smule over det min diætist anbefaler. Men i forhold til mit mål burde jeg tabe mig. Og da jeg stiger på vægten i morges er den GÅET OP :-(
12 år19. juli 2012 kl. 12:40
re: nedtur.
Æv, har haft samme problem den sidste uge, men se mit indlæg "Øv jeg har taget på", hvor nogle med samme erfaring har svaret mig, og det var lige det der var brug for.. Der kan nemlig være mange forklaringer, og det vigtigste er at du ikke taber modet :-)
- Jeg er lige der hvor du er nu, hvor man tænker at det kan være ligemeget..
12 år19. juli 2012 kl. 13:36
nej det kan aldrig være ligemeget brug den viden til at regulere - noget er ikke godt nok - hvis man har nedsat stofskifte så gælder anbefalingerne ikke....
12 år19. juli 2012 kl. 14:00
Hvor længe er det siden du vejede dig sidst? Er det omkring ægløsning eller menstruation (så stiger min vægt nemlig)? Kan det være afføringen som ikke er optimal? Hvor længe har du været i gang med kostomlægningen?

Der kan være mange årsager, men det vigtigste er, at man ikke bare kaster håndklædet i ringen, men analyserer de signaler ens krop giver, så man kan justere det hele i en cocktail som passer til netop dig. Og jeg er sikker på, at vi er mange herinde, som er klar til at hjælpe og støtte, så du finder den vej som lykkes for dig! :)
12 år19. juli 2012 kl. 15:04
Jeg ved at det af mange anbefales kun at veje sig en gang om ugen. Jeg valgte at gå imod dette og veje mig hver dag under mit vægttab, da jeg har haft store udsving. Det virker mere tåleligt, når man kan se at vægten godt svinger meget, men at det da i det store hele går nedad.

En tilfældig uge lød mine daglige vejninger:
man 61
tirs 61,5
ons 60,8
tors 62
fre 61
lør 61,2
søn 60,5
man 60,5

Gennem flere måneders vægttab, var dette en helt typisk uge, hvor jeg alle dage holdt mig til at anbefalede kalorieindtag.

Mist ikke modet. Selvom det går lidt op, så skal du nok nå målet, hvis du bare står fast og ikke tænker, at det bare kan være det samme.
12 år21. juli 2012 kl. 21:36
Rigtig godt eksempel :-) Og det er bare med at holde fast i de gode vaner, trods vægten..
12 år22. juli 2012 kl. 16:09
Det går heldigvis nedad igen.
MEGET langsomt.
Men det går jo nedad, heldigvis.
Skal til kontrol hos min diætist i dag. Spændede at høre hvad hun siger..
12 år26. juli 2012 kl. 12:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });