#1 af dorthewbjerre (slettet)
bmi og kraftig bygget.
Du læser en tråd i debat > vægttabdorthewbjerre (slettet)
bmi og kraftig bygget.
er bmi det sammen hvis man er kræftig bygget. ved godt det er en dumt spørgsmål. har engang været nede på 55 kg hvor jeg fik at vide at jeg ikke må tabe mig mere fordi så ville det ikke være pænt. vejer ens kogler mere ? eller hvad betyder det at være kraftig bygget. er kun 1,56 høj
12 år9. juli 2012 kl. 22:02
Reten
re: bmi og kraftig bygget.
Alles knogler vejer ca. det samme, men vægten kan selvfølgelig være fordelt på forskellige måder, alt efter om man har brede eller smalle skuldre og hofter og lange eller korte lemmer. Men det er ikke sådan at nogen har et skelet på 3 kg og andre et på 10 kg. Fx vil jeg sandsynligvis ikke være særlig pæn med et meget lavt bmi, da jeg har brede hofter, så mine knogler vil simpelthen begynde at stikke ud, og så vil jeg se syg ud, selv om andre kvinder på samme højde sagtens kunne bære en lavere vægt, fordi de fx har smallere hofter. :)
12 år10. juli 2012 kl. 08:54
bruger slettet
Der er også ret stor forskel på om man har en BMI på 25 eller på 20. F.eks. hvis mit BMI er på 25 så skal jeg veje 67 kilo og hvis mit BMI er på 20 så skal jeg veje 56 kilo, så der er et 11 kilos interval indenfor normalområdet for mig. Jeg tror meget det handler om hvor man selv befinder sig godt henne, for jeg vil aldrig ned og veje 56 kilo.
12 år10. juli 2012 kl. 09:17
fedania
BMI siger kun noget om højde i forhold til vægt, men tager ikke højde for, om din vægt består af muskler eller fedt.
Selvom BMI er en okay rettesnor (især hvis man ikke er for veltrænet), så giver fedtprocent og udholdenhed et langt bedre billede af, hvor sund du er.
Og som Annnja skriver: intervallet indenfor normalområdet er som regel stort.
Selvom BMI er en okay rettesnor (især hvis man ikke er for veltrænet), så giver fedtprocent og udholdenhed et langt bedre billede af, hvor sund du er.
Og som Annnja skriver: intervallet indenfor normalområdet er som regel stort.
12 år10. juli 2012 kl. 11:27