Der sker intet?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Der sker intet?
Hej med jer :)
Jeg har taget en del på her på det sidste, man vil måske kalde det lidt yoyo vægt, da jeg svinger meget. En uge kan jeg spise helt vildt! Og så ugen efter, kan jeg slet ikke have lyst til noget, hvor jeg nemt kan tabe et halvt til hel kilo om dagen ( Ved selvfølgelig godt det ikke er sundt, men efter en uge med alt for meget mad, kan der bare ikke være mere) Nu har jeg så prøvet at tage mig sammen, og følger mit kalorie indtag, og jeg spiser altid mindre end det jeg skal. ca 1100-1300 kacl. Jeg går lange ture med min hund, og laver lidt "numseøvelser" ca 10 min hver dag. Men vægten ændre sig bare ikke!! Det irritere mig, for jeg føler, at jeg skal sulte mig selv, før jeg kan se en forskel på vægten. Kan det her virkelig passe? Skal jeg spise færre kalorier? Der står, at jeg ca har brug for 1800 kacl om dagen, for at holde vægten hvor den her. Skal jeg helt ned på 5-800 kacl, før der sker bare en lille smule? Synes bare det er frusterende, at kæmpe, og der så ikke sker noget. Får jo lyst til bare at gå på burgerking og forbi sukkerstokken og blande slik. Hehe. Sorry min frustration, Jeg vil bare gerne ned på de 65, som jeg var for 7,5 kilo siden :)
12 år28. juni 2012 kl. 17:47
re: Der sker intet?
Altså som jeg kan fornemme på dig, så spiser du måske ikke nok. Hvis du spiser under 1100 kalorier om dagen, i de perioder, hvor du gerne vil tabe dig, går din krop i sulte-mode og holder på fedtet. Det kan højest gå ud over dine muskler, når du ikke indtager kalorier nok, og det skader på lang sigt.

Mit råd er til dig, at hvis du har en tendens til at gå og overspise, så skal du prøve at lade dig spise lidt mere. Hvis du vil tabe dig stabilt og langsomt - så skal du indtage måske 1300-1400 kalorier om dagen - og så skal du sørge for at træne lidt ekstra. De dage, hvor du træner kunne du jo regne dig frem til at have lov til at spise lidt usundt, hvis der er det, du ønsker til tider.

Hvis din vægt siger det samme, når du er på diæt kan det også være et tegn på, at du skal omrokere på nogle fødevarer - evt. skære ned på brød og mælkeprodukter og spise mere kød og fedt.

Jeg ved ikke om det kunne hjælpe til noget - men det er hårdt at have en yo-yo vægt. Det kender jeg alt til! :)
12 år28. juni 2012 kl. 22:23
re: Der sker intet?
Hej Ayme

Jeg er lige startet på atkins/ketolysekuren, hvilket går ud på, at man skærer næsten alle kulhydrater væk. De eneste jeg får er fra grønne grøntsager stort set.

Jeg spiser til jeg slet ikke er sulten mere i lækre bøffer og cheddarost og tun- og æggesalat med masser af mayonaise. Derudover har jeg bare over hovedet ikke haft tid til at træne pga. mit arbejde, og alligevel har jeg tabt 2 kg på en uge - det er vildt motiverende!

Og jeg er slet ikke sulten - hvis jeg er, så tager jeg bare et stykke ost eller et æg, og vupti så er sulten væk.
Måske var det noget for dig og din motivation?

Held og lykke i hvert fald :)
12 år29. juni 2012 kl. 09:27
.
Tak for svar i 2 :)
Jeg tror også, at det handler om, at jeg er MEGET kræsen. Så jeg spiser næsten det samme hele tiden. Jeg er også nervøs for de kure. Men det er jo fordi, at jeg hører, at man tager det hele på + lidt mere, når man stopper :/ Men det kunne godt være, at jeg bare skulle give det et forsøg. Og en masse træning! Burde tage ned i FW. Men det er svært at holde motivationen alene. Puha, hvor har jeg mange undskyldninger :) Men Bronx, tror lige jeg vil google lidt, og se lidt mere på den kur, du skrev om. 2 kilo på en uge, det lyder helt vildt! :) Tak for svar :)
12 år3. juli 2012 kl. 13:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });