Spis hveranden dag!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Spis hveranden dag!
Er der nogle af jer der har erfaring med den kur hvor du faster hveranden dag og spiser normalt den anden??
12 år25. juni 2012 kl. 22:21
re: Spis hveranden dag!
Jeg har ikke lige hørt om en sådan kur før. Dog er jeg i gang med grøn the-kuren fra Seasalt - det er en udrensende kur, som jeg tager hver anden dag. Altså så maven holdes i gang og udrenses.

Ved ikke om det er noget du kan supplere med, hvis du skal på en faste-kur hver anden dag :)
12 år26. juni 2012 kl. 15:58
Spis hveranden dag!
Jeg har godt hørt om den.

Der findes ikke dokumentation for om den virker. Nogle ville sige den er usund, men dette findes der ikke dokumentation for, da man reelt ikke ved hvor ofte et menneske bør spise :)

Jeg tror ikke selv jeg ville anbefale den, hvis det er fordi du er aktiv, arbejder, har børn osv. Det kræver jo en del energi, og hvis du faster, vil du nok føle dig uoplagt.
Derudover skal du nok spørge dig selv om du rent faktisk kan faste en hel dag, og ikke dernæst køre maden ind dagen efter. For så er det hele nytteløst.

Meningen er nemlig at man skal spise normalt hveranden dag. Jeg kan ikke huske detaljerne, men teorien går vidst på noget med stofskiftet ikke når at falde (som når man sulter i længere perioder), fordi det bliver boostet med ny energi dagen efter.
12 år26. juni 2012 kl. 18:55
Jeg er på fastedag nr 2 nu. Og jeg synes det gik fint igår, med ikke at "køre det ind". faktisk passer det mig glimrende med min livstil. Hellere alt eller intet. Jeg er spændt på at se om hvordan det ser ud om en uges tid.
12 år26. juni 2012 kl. 18:59
Det lyder interessant. Håber du vil skrive om, hvordan det går, så jeg kan følge med på sidelinien :-)
12 år26. juni 2012 kl. 19:32
der var et indslag om det i go' aten danmark for ikke så lang tid siden.

Prøv at se dette link

go.tv2.dk
12 år26. juni 2012 kl. 20:31
Har også hørt og læst om det. Så vidt jeg har forstået kan man spise alt man lyster på dag to, da man reelt spiser for to dage.
Dem som er glade for det mener at det er nemt og at man har det fantastisk. Men jeg har nu svært ved at tro det er helt ufarligt.
Et eksempel: Min datter springer næsten altid morgenmaden over. Hun KAN (vil) ikke spise noget. Hvis hun også er sprunget aftensmaden over (hvis hun f.eks. ikke kunne lide den og bare sad og stak i den) er vi flere gange blevet ringet op fra skolen at hun er besvimet under morgensang. Vi har også selv prøvet det på udflugter hvor vi har været sammen hele dagen. Jeg har altid antaget at hendes blodsukker blev for lavt - men det faktisk aldrig blevet undersøgt. Vi har bare meget fokus på at hun får aftensmad og at hun f.eks. ikke tager ud at ride søndag formiddag uden at have spist. Det er efterhånden 3-4 år siden det sidst er sket.
Hvis man besvimer er det jo farligt !!

Når det er sagt kunne jeg godt selv tænke mig det. Det lyder nemt og passer fint i min "alt eller intet mentalitet" :)
12 år27. juni 2012 kl. 12:00
Ja min gamle musiklærers mand var autist og levede sådan hele sit liv fordi det var en 'fiks idé'. Tilsyneladende uden fejlernæring eller bivirkninger.

Dog en ualmindeligt dårlig slankestrategi...
12 år28. juni 2012 kl. 17:04
tja... på en lille uges tid har jeg tabt mig ca 900 g. klart mere end forventet,
Jeg har en god ven som har tabt 12 kg på 4 md. Hvis han skal noget socialt spiser han selvfølgelig - og holder fastedagen- dagen efter igen.
jeg fik bare det problem igår at jeg fik lyst til lidt hvidvin - udover vand og kaffen - fordi jeg var hos en veninde. kan så afsløre at det er alt eller intet. blev selvfølgelig beruset på to mundfulde.
har desuden opdaget på mine fastedage - at mange af mine spisevaner hanlder om at jeg keder mig. ikke at jeg er sulten...
12 år30. juni 2012 kl. 00:41
Jeg har fastet hver anden dag i godt 2 måneder og tabt ca. 8 kilo. Har det godt med denne måde at leve på, og synes det har været/er forbløffende let. Jeg spiser ikke mere (snarere mindre) på spisedagene, men nyder til gengæld min mad meget, meget mere. Får bare lyst til at gøre mere ud af det!
Jeg tjekkede mine blodsukker tal i begyndelsen, men erfarede at de ikke på nogen måde faldt faretruende.
12 år2. juli 2012 kl. 15:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });