#2 af Maribel (slettet)
Hvad gør du på ferien??
Du læser en tråd i debat > vægttabMaribel (slettet)
re: Hvad gør du på ferien??
hvorfor er det ikke muligt at spise lige så sundt? det handler vel om valg?
Nu til sagen.. jeg ville se det som en uge, med fokus på hygge og restitution. sparke lange gåture ind i programmet, og ellers nyde det med god samvittighed.
når det handler om at veje maden, kan du vel skyde dig ca. frem til det? og bare holde dig fra de klassiske "syndere".
Nu til sagen.. jeg ville se det som en uge, med fokus på hygge og restitution. sparke lange gåture ind i programmet, og ellers nyde det med god samvittighed.
når det handler om at veje maden, kan du vel skyde dig ca. frem til det? og bare holde dig fra de klassiske "syndere".
12 år8. juni 2012 kl. 10:10
Stepher (slettet)
Selvfølgelig handler det om valg. Jeg kunne have valgt at rejse til et land, hvor frisk frugt og grønt, var mere nemmere at få. Jeg kender et par grønhandlere i Sharm, men ellers er det svært at finde og tilberede frugt dernede, da vi skal bo på hotel og ikke i lejlighed. Lange gåture er også lidt svært i 40 graders varme, til gengæld skal jeg bruge en nat på at vandre op af et bjerg, hvilket må give godt i balder og lår, og så skal vi ud og dykke, hvilket jo også giver lidt motion :-)
12 år8. juni 2012 kl. 21:19
Need2befit (slettet)
Jeg skal afsted i 2-3uger, og eftersom jeg i den grad trænger til ferie, vil jeg nyde det. Altså ikke være fuldstændig ligeglad. Men ja, jeg vil spise is, ja, jeg vil måske spise en halv pizza (skal til Italien). Ja, jeg vil spise en stk kage, da jeg har fødselsdag. Så må jeg bare træne det væk igen. Jeg tænker, at hvis jeg kan tabe mig 23 kg, så kan jeg også tabe mig 2-3kg. Så har jeg alligevel brug for at tage på, så det gør ikke spor ;) Men nyd din ferie.
12 år8. juni 2012 kl. 22:09
Stepher (slettet)
Det lyder fornuftigt. Jeg ved at jeg også kommer til at spise mere usundt, men jeg håber virkelig at jeg kan holde det til små potioner.
12 år9. juni 2012 kl. 09:39
Girl next door
Jeg tænker lidt, at det kommer an på, hvad er man er til.
Om man er typen, der bare giver helt slip og så er villig til at tabe de samme kg en gang til eller holde lidt igen, måske spise levne lidt på tallerkenen, spise salat, når andre vælger retter med flere kalorier, sige nej tak til hver anden is osv. eller være helt striks og prøve på at opretholde restriktionerne, som også er herhjemme på "kur".
Jeg var engang på en ferie, hvor jeg gjorde det første. Jeg gav bare helt slip. Åd alt det jeg havde lyst til og efter 1 uge havde jeg taget 3 kg på. Jeg følte mig SÅ dårligt tilpas efterfølgende, var oppustet som en spæreballon, systemet strejkede og var gået i chok og det tog mig i øvrigt evigheder at smide de kg.
I dag ved jeg at en ting midt i mellem passer mig. Jeg vil typisk vælge ikke at spise helt så meget usundt, som jeg kunne have lyst til, vælge en salat eller to eller grøntsager langt de fleste gange, undlade at spise store mængder brød, ris og pasta og så spise noget andet af og til og først og fremmest stræbe efter ikke at overspise og dermed undgå den der følelse af total forædthed og oppustethed.
Det vil stadig koste lidt ekstra på vægten, men ikke 3 kg. Der fik jeg altså en erfaring, som jeg senere har kunnet bruge til noget ;-)
Om man er typen, der bare giver helt slip og så er villig til at tabe de samme kg en gang til eller holde lidt igen, måske spise levne lidt på tallerkenen, spise salat, når andre vælger retter med flere kalorier, sige nej tak til hver anden is osv. eller være helt striks og prøve på at opretholde restriktionerne, som også er herhjemme på "kur".
Jeg var engang på en ferie, hvor jeg gjorde det første. Jeg gav bare helt slip. Åd alt det jeg havde lyst til og efter 1 uge havde jeg taget 3 kg på. Jeg følte mig SÅ dårligt tilpas efterfølgende, var oppustet som en spæreballon, systemet strejkede og var gået i chok og det tog mig i øvrigt evigheder at smide de kg.
I dag ved jeg at en ting midt i mellem passer mig. Jeg vil typisk vælge ikke at spise helt så meget usundt, som jeg kunne have lyst til, vælge en salat eller to eller grøntsager langt de fleste gange, undlade at spise store mængder brød, ris og pasta og så spise noget andet af og til og først og fremmest stræbe efter ikke at overspise og dermed undgå den der følelse af total forædthed og oppustethed.
Det vil stadig koste lidt ekstra på vægten, men ikke 3 kg. Der fik jeg altså en erfaring, som jeg senere har kunnet bruge til noget ;-)
12 år9. juni 2012 kl. 23:22
Hvad gør I???