Min kropstype

Du læser en tråd i debat > vægttab

Min kropstype
Hej!
Det lader til at jeg ikke kan finde ud af hvilken kropstype jeg er. Jeg har altid været i den overbevisning at jeg er en timeglas, fordi jeg altid har haft store bryster, brede lår/hofter og (relativt) smal talje, men i forbindelse med mit vægttab (næsten 30 kg) er jeg gået fra en E skål, til en C og har nu (relativt) små bryster, men enormt markerede og brede skuldre! Så kan i hjælpe mig med at finde ud af min kropstype?: Her er mine mål fra imorges:

Vægt: 57,6 kg
Højde: 170 cm
taljemål: 63
Hoftemål: 91
Brystmål: 87
Skuldremål: 99,5

Hvad er jeg?
Jeg målte bl.a. på:

calculator.net

og en række andre der alle sagde jeg ikke fandtes :O
12 år7. juni 2012 kl. 08:58
re: Min kropstype
hmm. Det kommer jo egentligt nok meget an på hvordan du ser ud, prøv at kigge på dette link :-)

dailymail.co.dk

umiddelbart er du jo meget tynd, så måske du er en søjle....
hvis du mener at dine skuldre virker meget brede kan du også være en isvaffel ;)
12 år7. juni 2012 kl. 10:29
Jeg har set den artikel ;) - Men jeg kan ikke se hvilken en der er mig - Jeg er helt bestemt ikke isvaffel - For jeg har (som mine mål antyder) meget brede hofter :) Jeg går meget ind ved hovedet, ud ved skuldrene, meget ind ved taljen ud ved hofterne, fede lår og rimelig gode underben... Jeg er meget kurvet - Jeg ved ikke om jeg er pære, eller timeglas eller...? Jeg er så forvirret :(
12 år7. juni 2012 kl. 11:28
timeglas
det lyder lidt som en timeglas der er lidt højere på den øvre del end den nedre. Du er nok ikke en pære. Ellers skulle det være en muteret pære der har fået lidt ekstra på stilkdelen. Eller en sammensmeltet tvillingepære. Måske er du to isvafler med spidsen vendt mod hinanden.

Det er morsomt. Jeg har fundet ud af, at jeg er en banan. :D
12 år7. juni 2012 kl. 11:41
Du er jo helt klart ikke pære, når du har bryster og brede skuldre.
Kan du være en vase?

Hvorfor er det vigtigt hvilken type du helt præcis er ? ;)

Hvis det handler om tøj, kan du jo tage rådene fra en hvilken som helst type, bare den skjuler dine problemområder.

Er du sikker på at du ikke ser noget andet i spejlet end andre gør. Du har jo nogle superflotte mål, og med din vægt og højde er dine ben sikkert helt almindelige.

Hvis du tidligere var en timeglasform tror jeg stadig du er det. Bare en tyndere en :)
12 år7. juni 2012 kl. 11:45
Måske kan dette skema hjælpe lidt på vej: billede på bodyshapestyle.com

Umiddelbart vil jeg da sige, at du stadig er et timeglas, da du både er bred over skuldre og hofter. Eller måske er du en blanding af timeglas og isvaffel. Selv om Trinny og Susannah arbejder med hele 12 kropstyper, er det jo stadig ikke alle kroppe, der passer ind i de "kasser" - der vil altid være nogle blandinger. :)
12 år7. juni 2012 kl. 11:47
v
celiinen.deviantart.com

Her er et billede af mig :)
12 år7. juni 2012 kl. 11:48
re: v
Efter at have set billedet, vil jeg stadig sige blanding mellem timeglas og isvaffel.. :)
12 år7. juni 2012 kl. 11:54
re: v
OK - kan da ikke se at du har nogle problem områder. Du ser ud til at være en fin harmonisk timeglas med lang talje. Dine ben ser da fine og helt normale ud :)
Jo jo du har kurver men det er jo slet ikke noget der burde drille dig ! tværtimod :)
12 år7. juni 2012 kl. 11:56
Hvis du (stadig) er meget i tvivl, så kan du prøve at spørge herinde: youlookfab.com
De er generelt gode og hurtige til at bedømme, hvilken type man er (Husk at vedhæfte et eller flere billeder - for de foretrækker at bedømme det ud fra sådan et fremfor mål).

Ellers kan du kigge på artiklerne/indlæggene inde på insideoutstyleblog.com (kig evt. på forskellen mellem en X og 8-form oppe i menuen): insideoutstyleblog.com

Selv synes jeg selv, at det kan være lidt forvirrende angående, hvad man er. Tager man Trinny og Susannahs 12 kropstyper, så er jeg højst sandsynligt en vase (dvs. et udstrakt timeglas). Og da jeg spurgte dem på youlookfab.com's forum, så mente de, at jeg var et slankt timeglas med en stærk skulderlinje. Selve calculatoren, som du linkede til, ville kalde mig pæreformet.
12 år30. september 2012 kl. 23:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });