Hvad gør jeg forkert?? Hjælp!!
Du læser en tråd i debat > vægttabemmi
re: Hvad gør jeg forkert?? Hjælp!!
For mig lyder det som om dit stofskifte driller. Hvis du lever af 1000kalorier om dagen og samtidig spinner hver dag, har du i mine øjne, indtaget alt for lidt kalorier..
Jeg ved det lyder som et parakoks- men måske du sku prøve at sætte dit kalorie indtag op? minimum til 1500kalorier om dagen, måske endda nogle dage endnu mere omkring 1800kalorier? Når du træner så meget- har du jo brug for en del. Du kan hurtigt forbrænde 500kalorier på en times spinnig- og så skal din krop jo også bruge kalorier til de basale ting..
Det skal nok komme- det er jeg sikker på- du skal bare ikke overdrive:-)
Jeg ved det lyder som et parakoks- men måske du sku prøve at sætte dit kalorie indtag op? minimum til 1500kalorier om dagen, måske endda nogle dage endnu mere omkring 1800kalorier? Når du træner så meget- har du jo brug for en del. Du kan hurtigt forbrænde 500kalorier på en times spinnig- og så skal din krop jo også bruge kalorier til de basale ting..
Det skal nok komme- det er jeg sikker på- du skal bare ikke overdrive:-)
12 år21. maj 2012 kl. 11:29
Reten
Lige som emmi er jeg overbevist om, at du spiser alt for lidt. Derudover tror jeg personligt ikke på, at et sundt vægttab inkluderer, at man fuldstændigt skærer kulhydrater ud af sin kost. Kroppen og hjernen har behov for kulhydrater for at kunne fungere optimalt. Hvis du taster ind her på siden får du jo for det første at vide, hvad dit minimumsindtag er (hos mig er det godt 1500 kcal om dagen) og for det andet, hvordan fordelingen af protein, kulhydrat og fedt bør være. Mit forslag er, at du prøver at rettet dig efter disse tal i nogle uger (altså spiser over dit minimumsindtag + fordeler dine kcal korrekt), så ser du jo hurtigt, om det hjælper. :) Det er i hvert fald bedre end at give helt op! :)
12 år21. maj 2012 kl. 11:47
Kathrineb (slettet)
Tak for svaret.
Det kan være, at du har ret ang kcal indtag. Problemet er bare, at jeg ellers er meget sidestillende, da jeg er studerende og pt læser til eksamen. Jeg vil overveje at sætte det lidt op, da jeg ikke umiddelbart kan se andre løsninger.
Andre forslag modtages også gerne :)
Det kan være, at du har ret ang kcal indtag. Problemet er bare, at jeg ellers er meget sidestillende, da jeg er studerende og pt læser til eksamen. Jeg vil overveje at sætte det lidt op, da jeg ikke umiddelbart kan se andre løsninger.
Andre forslag modtages også gerne :)
12 år21. maj 2012 kl. 11:59
emmi
Der er nok ikke så mange andre løsninger;-) Selvom du er stillesiddende pga eksamenslæsning.. Din krop skal også restituere indimellem.. Styrketræner du? For hvis du træner din muskelmasse større, vil du ha et højere basalstofskifte- den rette træning er en blanding af konditionstræning og styrke.
Hvilke kulhydrater spiser du? Hjernen lever udelukkende af sukker, det skal du huske. Så det er vigtigt du får nogle kulhydrater, det skal bare ikke være de hurtige. Så husk at spis rugbrud, fuldkorns brød grov pasta, brune ris også- bare indimellem.. Du får jo også masser af kulhydrater gennem frugt- selvom de fleste er hurtige kulhydrater..
Hvilke kulhydrater spiser du? Hjernen lever udelukkende af sukker, det skal du huske. Så det er vigtigt du får nogle kulhydrater, det skal bare ikke være de hurtige. Så husk at spis rugbrud, fuldkorns brød grov pasta, brune ris også- bare indimellem.. Du får jo også masser af kulhydrater gennem frugt- selvom de fleste er hurtige kulhydrater..
12 år21. maj 2012 kl. 12:22
kivegi (slettet)
Jeg har selv prøvet det samme, og har opdaget at efter to uger på 1000-1200 kcal er jeg nødt til at sætte kcal op til 1300-1500 fordi forbrændingen går i dvale.
Vupti, så gir kroppen slip fordi den opdager der ikke er hungetsnød mere. Kig også på det fedt du indtager! Det virker ligesådan. Prøv at komme op på 30 % ved hjælp af nødder eller andet sundt fedt, så slipper det også.
Det føles som om det er forkert, Nåran sluger to håndfulde nødder på vej i seng, bare for at få regnskabet til at gå op, men det virker!
Vupti, så gir kroppen slip fordi den opdager der ikke er hungetsnød mere. Kig også på det fedt du indtager! Det virker ligesådan. Prøv at komme op på 30 % ved hjælp af nødder eller andet sundt fedt, så slipper det også.
Det føles som om det er forkert, Nåran sluger to håndfulde nødder på vej i seng, bare for at få regnskabet til at gå op, men det virker!
12 år22. maj 2012 kl. 09:54
Jeg har brug for jeres hjælp. MIne frustrationer er kæmpe store, og jeg gider sgu snart ikke mere. Hjælp!!
MIn vægt står stille - eller det vil sige, den bevæger sig inden for det samme 1½ kg, det er så demotiverende. Jeg har levet super strængt (10-1200 kcal med minimum af kulhydrater), og jeg træner (gerne spinning) hver eneste dag, hver gang jeg så meget som kigger på kulhydrater, så bevæger jeg mig igen tilbage til 66,0 kg. Muskelmassen kan ændre sig, det ved jeg, men kan det virkeligt passe at jeg er låst fast her på 3-4 uge??
Det er efterhånden ligegyldigt, om jeg gå i byen hver weekend eller jeg sidder pænt hjemme, da vægten alligevel bevæger sig op ad. Min konklussion er efterhånden, at jeg kan spise, som jeg vil og veje 68 og ligge lige over mit BMI, eller jeg kan træne, undgå kulhydrater og alt det sjove og veje et par kilo mindre. Hvad helvede sker der??
Det skal tilføjes, at jeg udmærket ved, at jeg ligger inden for mit BMI - dog i den høje ende. Jeg har tidligere tabt mig til ca. 60 kg., og jeg burde rent fornufttmæssigt ligge der omkring. (BMI ca. 22)
Gode råd, spark i røven og andre kloge bemærkninger modtages med kyshånd, da min motivation er lille ja nærmest usynlig...
På forhånd tak :)