min idealvægt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

min idealvægt?
Jeg har noget besvær ved at finde ud af hvad min idealvægt er. Jeg ved godt hvad den skal ligge på ifølge BMI, men et 20 kg. spænd er ikke særlig, præcist når man vil sætte sig et mål. Jeg har taget en test hvor man måler håndled og/eller albue, men den påstår jeg er spinkelt bygget. jeg har tynde arme men MEGET brede hofter og skuldre. Testen sagde at min idealvægt er 54!! Jeg er 170 høj, meget markeret timeglasfigur og v i ejer 60,5 kg. Mine kraveben og hoftehjørner er meget markerede, så jeg vil jo se fuldstændig afpillet ud på 54 kg

Hvordan finder jeg min idealvægt. jeg kan ikke selv se min vægt i spejlet, derfor søger jeg den bedste idealvægt. Nogle der har erfaring med at finde/beregne den?
12 år21. maj 2012 kl. 08:37
re: min idealvægt?
Du skal i hvert fald ikke så langt ned!
Det er umuligt uden videre at beregne idealvægten, da folk er forskelligt bygget, har forskellig muskelmasse, forskellige steder hvor fedtet sætter sig osv.

Du siger, du ikke kan se din vægt i spejlet, hvad mener du? Du behøver jo ikke at kunne se din vægt, prøv at se på det og tænk over, om det er fint? Der vil nok altid være en lille delle, men prøv at kig på dig selv, det er ofte det bedste svar (med mindre du har et meget skævt selvbillede).

Jeg er 167 og mit mål er 58 (<60kg).
12 år21. maj 2012 kl. 10:01
Jeg kan ikke se min vægt fordi jeg har et forstyrret kropsbillede. Det virker ikke at kigge i spejlet, fordi i mit hoved overbeviser jeg mig selv om noget andet. når jeg er på kur, bliver jeg ved med at se mig selv som tyk indtil jeg pludselig bliver forskrækket over hvor tynd jeg er blevet. Og når jeg ikke er, kan jeg overbevise mig selv om at jeg ser fin ud, indtil jeg vejer måske 100 kg. hvor jeg så bliver forskrækket over min fedme. Jeg er nødt til at have et tal at gå efter hvis jeg skal være sund og se bedst ud. Også fordi folk fortæller mig jeg er pænest i vidt forskellige vægtgrupper. det er heller ikke sundt at hoppe i vægt, så for at kunne bevare den bedste vægt har jeg brug for det bedste tal. ;) jeg synes også 54 lyder af lidt, men hvis jeg vejede det, ville jeg formentligt slet ikke kunne se forskel
12 år21. maj 2012 kl. 12:47
Som Ablanu også siger er det svært at sige præcist, og jeg kan fuldt ud følge dig i at det er super svært at bedømme sit eget udseende.
For noget tid siden havde jeg diskussionen med min kæreste, og vi fandt frem til et lidt uventet lille redskab. BT har et fint galleri over piger hvor de opgiver højde og vægt, og vi fandt frem til at de piger som var slanke, men stadig ikke magre (det er altid lettere at dømme andre end sig selv). De lå næsten alle i BMI-området omkring 20-22.
I dit tilfælde er det ca 58-63, så med dine 60,5 kg ligger du meget tæt på :)
12 år21. maj 2012 kl. 13:30
Det er svært når man ikke kan se sig selv "rigtigt". Jeg havde det i mange år på samme måde. Både sådan at jeg ikke var realistisk omkring hvad jeg så, men også sådan at uanset hvad jeg vejede, så kunne jeg ikke li det jeg så i spejlet.

I dag er det heldigvis anderledes, men det har krævet intenst arbejde med mit selvbillede og min måde at opfatte mig selv på generelt.

Jeg er ligesom dig 1,70 og her til morgen vejede jeg 60,3 kg. Lidt mere end ellers men har været til bryllup i weekenden og spist på McD og alt muligt andet junk ;-D

Når jeg vejer 60 kg synes jeg det er lidt for meget og 58 er lige tilpas, men må ikke veje meget mindre. Alligevel vil jeg helst ligge på 57 kg. Men det kræver noget at holde den der og det kan jeg sjældent ret længe ad gangen.

Nu er det jo bare en pejling, for alle ser forskellige ud. Så derfor synes jeg at Fluffys forslag lyder rigtig godt. Har selv før brugt sådan en height weight photo chart (cockeyed.com) til at guide mig frem, men blev lidt frustreret til sidst, fordi de alle så forskellige ud, selvom de vejede det samme og havde samme højde. Men et forsøg værd, ikke desto mindre ;-)

Held og lykke med at finde din vægt og der hvor du er bedst tilpas med dig selv :-)
12 år21. maj 2012 kl. 21:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });