#2 af beyondswish (slettet)
Læseferie
Du læser en tråd i debat > vægttabbeyondswish (slettet)
re: Læseferie
Jeg joiner lige her - da vi jo har snakket om det her emne i din tråd allerede :)
Min plan for læseferien er:
Madplan for alle dage - så jeg er opmærksom på hvad jeg spiser og hvornår.
Faste pauser i læsningen både til spisning osv. men også til at gå nogle ture, bruge min stepmaskine go sørge for at jeg generet stadig er fysisk aktiv så jeg ikke bare sidder indenfor foran computeren hele dagen. Jeg tror også det er meget godt for hjernen :)
Og hvis der så endelig skal snackes mens jeg sidder og læser så bliver det gulerods og agurk stænger, en msule udskåret frugt og evt. et lille tilskud af mandler (jeg plejer at sige 12 om dagen = ca. 15 gram)
Andre ideer og strategier i forbindelse med læseferien og andre mere ustrukturerede perioder modtages gerne :)
Min plan for læseferien er:
Madplan for alle dage - så jeg er opmærksom på hvad jeg spiser og hvornår.
Faste pauser i læsningen både til spisning osv. men også til at gå nogle ture, bruge min stepmaskine go sørge for at jeg generet stadig er fysisk aktiv så jeg ikke bare sidder indenfor foran computeren hele dagen. Jeg tror også det er meget godt for hjernen :)
Og hvis der så endelig skal snackes mens jeg sidder og læser så bliver det gulerods og agurk stænger, en msule udskåret frugt og evt. et lille tilskud af mandler (jeg plejer at sige 12 om dagen = ca. 15 gram)
Andre ideer og strategier i forbindelse med læseferien og andre mere ustrukturerede perioder modtages gerne :)
12 år18. maj 2012 kl. 12:09
Ablanu
Jeg er ved at tænke over en madplan, så jeg kan få sat lidt system i indtaget og så jeg undgår at sidde og spise konstant fra morgen- til aftensmad. Jeg er normalt dårlig til at spise et 'ordentligt' frokostmåltid, når jeg er alene hjemme en hel dag, da jeg ofte ender med at småspise hele dagen alligevel.
Morgen: Min normale havregrød med et stykke frugt og lidt mandler // Bananpandekager med frugt (på enkelte dage)
Frokost: Rugbrød eller (grove) spinatpandekager med fiskepålæg. Evt. et æg. Gerne med salat (f.eks. gulerod-æble) til.
Mellemmåltider: Skal have fundet nogle måltider der mætter, er nemme og som er nemme at afgrænse. F.eks. et stykke knækbrød med ost eller noget grønt. Har andre nogle gode idéer?
Jeg vil desuden spise hovedmåltiderne væk fra computeren, det er jeg ikke så god til ellers.. Det er ok at spise mellemmåltiderne der, de er jo knap så store.
Omkring motion vil jeg gerne lægge lidt ind inden hvert måltid (gåtur, arbejde i haven, tur med Wii'en, oprydning, rengøring), men ikke nødvendigvis noget stort.
Har også nogle små planer om stille et ur til at ringe hver time, hvorefter jeg (hvis vejret er godt) kan tage fem min. med sjippetov (evt. hulahopring, hvis vejret er dårligt), men det kommer lidt an på min arbejdsgang og hvor længe der er til næste eksamen..
Morgen: Min normale havregrød med et stykke frugt og lidt mandler // Bananpandekager med frugt (på enkelte dage)
Frokost: Rugbrød eller (grove) spinatpandekager med fiskepålæg. Evt. et æg. Gerne med salat (f.eks. gulerod-æble) til.
Mellemmåltider: Skal have fundet nogle måltider der mætter, er nemme og som er nemme at afgrænse. F.eks. et stykke knækbrød med ost eller noget grønt. Har andre nogle gode idéer?
Jeg vil desuden spise hovedmåltiderne væk fra computeren, det er jeg ikke så god til ellers.. Det er ok at spise mellemmåltiderne der, de er jo knap så store.
Omkring motion vil jeg gerne lægge lidt ind inden hvert måltid (gåtur, arbejde i haven, tur med Wii'en, oprydning, rengøring), men ikke nødvendigvis noget stort.
Har også nogle små planer om stille et ur til at ringe hver time, hvorefter jeg (hvis vejret er godt) kan tage fem min. med sjippetov (evt. hulahopring, hvis vejret er dårligt), men det kommer lidt an på min arbejdsgang og hvor længe der er til næste eksamen..
12 år20. maj 2012 kl. 09:11
Need2befit (slettet)
hvorfor synes I det er svært at have noget motion i dagene? Bare fordi det er læseferie...
12 år20. maj 2012 kl. 17:37
Ablanu
Fordi man kan spise og læse samtidigt, men ikke motionere og læse (på computer) ;)
12 år20. maj 2012 kl. 17:51
Need2befit (slettet)
Det kan jeg slet ikke se problemet i...
man kan evt stå tidligere op og så bruge lidt tid på træning.
& hvis man aftaler med sig selv, hvad man skal spise i løbet af dagen, og hvornår - så går det vel ikke galt
man kan evt stå tidligere op og så bruge lidt tid på træning.
& hvis man aftaler med sig selv, hvad man skal spise i løbet af dagen, og hvornår - så går det vel ikke galt
12 år20. maj 2012 kl. 18:01
Michy (slettet)
Jeg vil også lige indskyde her, at da jeg havde læseferie sidste år - der trænede jeg dobbelt så meget, som hvad jeg ellers havde tid til! :-) En god løbetur at starte dagen på, holdtræning eller styrketræning i fitnesscenteret om eftermiddagen og en lille gåtur ved frokosttid eller efter aftensmaden. Og mine eksamener gik altså ikke dårligt :-) At "få luft" er vigtigt - adspredelse, så man ikke kører fast i det fag man læser op til :-)
12 år20. maj 2012 kl. 19:40
Ablanu
Det dummeste jeg kan gøre er da i den grad at stå tidligere op og derved få mindre søvn!
Dejligt for dig, Michy :)
Dejligt for dig, Michy :)
12 år21. maj 2012 kl. 10:34
Jeg opretter denne tråd og håber at andre studerende (og andre der føler for det) er med på at råde, støtte og vejlede så eksamenerne ikke kommer til at betyde fem kilo på sidebenene.
Hvem er med? :)