#2 af Karlslunde (slettet)
Nu vil jeg i gang!
Du læser en tråd i debat > vægttabKarlslunde (slettet)
re: Nu vil jeg i gang!
Hej Ditte
Jeg håber, at du finder både opbakning og inspiration herinde. Jeg har også først lige fået taget mig sammen til endnu et forsøg på at smide nogle kg, selvom jeg har prøvet før. Jeg synes i hvert fald, at madital hjælper mig at holde fokus! :-) Pøj pøj med turen nedad i kg.
Hilsen Karlslunde
Jeg håber, at du finder både opbakning og inspiration herinde. Jeg har også først lige fået taget mig sammen til endnu et forsøg på at smide nogle kg, selvom jeg har prøvet før. Jeg synes i hvert fald, at madital hjælper mig at holde fokus! :-) Pøj pøj med turen nedad i kg.
Hilsen Karlslunde
12 år20. april 2012 kl. 10:28
Ablanu
re: Nu vil jeg i gang!
Start med at finde ud af, hvorfor du falder i. Sult? Kedsomhed? Stress? For lidt tid? Smager ikke godt?
Når først du har fundet ud af det, er det nemmere at gøre noget ved det.
Det er ikke meningen, at man skal være sulten på en slankekur, ikke mere end de første par dage, i hvert fald, så der gælder det om at fokusere på meget af det kalorielette, det gør det nemmere at holde. Er der for lidt tid til madlavning i hverdagen, så lav store portioner (sund) mad i weekenden og frys det ned, så er det nemt at få fat på på de lange dage. Også frostgrønt kan lette arbejdet. Smager det dårligt, prøv det igen nogle gange, evt i små mængder (f.eks. grønsager i kødsovs), og væn dig til det, ellers må du finde en anden opskrift :)
Når først du har fundet ud af det, er det nemmere at gøre noget ved det.
Det er ikke meningen, at man skal være sulten på en slankekur, ikke mere end de første par dage, i hvert fald, så der gælder det om at fokusere på meget af det kalorielette, det gør det nemmere at holde. Er der for lidt tid til madlavning i hverdagen, så lav store portioner (sund) mad i weekenden og frys det ned, så er det nemt at få fat på på de lange dage. Også frostgrønt kan lette arbejdet. Smager det dårligt, prøv det igen nogle gange, evt i små mængder (f.eks. grønsager i kødsovs), og væn dig til det, ellers må du finde en anden opskrift :)
12 år20. april 2012 kl. 11:40
Jeg har længe taget tilløb til at ændre kostvanerne, men er næsten faldet tilbage til de gamle vaner med det samme. Måske lidt opbakning kan hjælpe? Jeg bliver inspireret, når jeg læser de forskellige ideer og tanker, og så er jeg på en eller anden måde ikke så alene om det, som før. Så nu vil jeg i gang. Jeg har smidt alt det usunde ud og taget diætistens kostplan frem og ikke mindst min viljestyrke.
Tak for jeres inspiration.