HJÆLP! VÆGTEN ER GÅET I STÅ :(
Du læser en tråd i debat > vægttabemmi
re: HJÆLP! VÆGTEN ER GÅET I STÅ :(
Hvor mange kalorier indtager du ca om dagen?
Og får du dyrket motion? En kombination af styrketræning og konditionstræning er ret vigtig:-)
Og får du dyrket motion? En kombination af styrketræning og konditionstræning er ret vigtig:-)
12 år27. marts 2012 kl. 13:27
bruger slettet
Hejsa,
Har selv været i samme situation, og læste en masse amerikanske artikler om emnet, da jeg simpelthen blev enormt frustreret.
Det korte af det lange er, at din krop vænner sig til din levestil, så selvom du i bund og grund indtager færre kalorier end du har behov, så nedsætter kroppen bare sit behov. For at få den i gang igen skal man give den lidt et chok, enten i form af en anden træningsform eller spise flere kalorier, for så at gå ned i kalorier igen.
Jeg er selv gået i stå et par gange, og det har faktisk hjulpet hver gang.
Har selv været i samme situation, og læste en masse amerikanske artikler om emnet, da jeg simpelthen blev enormt frustreret.
Det korte af det lange er, at din krop vænner sig til din levestil, så selvom du i bund og grund indtager færre kalorier end du har behov, så nedsætter kroppen bare sit behov. For at få den i gang igen skal man give den lidt et chok, enten i form af en anden træningsform eller spise flere kalorier, for så at gå ned i kalorier igen.
Jeg er selv gået i stå et par gange, og det har faktisk hjulpet hver gang.
12 år27. marts 2012 kl. 15:45
trissepigen (slettet)
jeg indtager 1200kcal og jeg har en sygdom der gør jeg godt må motionere men jeg må ikke gå for hårdt til den.. så styrketræning er bandlyst :( fordi det belaster min krop..
men jeg går 1 ½ times gåtur hver dag i rask tempo ud over det man nu bevæger sig normalt..
også dyrker jeg zumba og interval træning p.t.. :)
og misling tak for rådet :D det vil jeg helt sikkert bruge :)
taaaak :D
og tak emmi :)
men jeg går 1 ½ times gåtur hver dag i rask tempo ud over det man nu bevæger sig normalt..
også dyrker jeg zumba og interval træning p.t.. :)
og misling tak for rådet :D det vil jeg helt sikkert bruge :)
taaaak :D
og tak emmi :)
12 år28. marts 2012 kl. 10:19
littleBittyCutiePie (slettet)
Hej :)
Jeg havde nøjagtig det samme problem! efter 15 kgs vægttab, lige omkrig de 70 kg. Der gik faktisk hele 1-2 mdr. før der var gang i den, selvom jeg ikke snød med kuren, og motionerede dagligt! Jeg bed i det sure æble og besluttede mig for at før eller siden, blev jeg jo nødt til at se resultater, og her de sidste par dage er min vægt så pludselig begyndt at rykke sig med store skridt igen :) (Dejligt) Jeg kan ikke give en forklaring på det... Men hæng i og giv den gas, vær tolmodig - Og bliv ved med at gøre som du gør. Held og lykke :)
Jeg havde nøjagtig det samme problem! efter 15 kgs vægttab, lige omkrig de 70 kg. Der gik faktisk hele 1-2 mdr. før der var gang i den, selvom jeg ikke snød med kuren, og motionerede dagligt! Jeg bed i det sure æble og besluttede mig for at før eller siden, blev jeg jo nødt til at se resultater, og her de sidste par dage er min vægt så pludselig begyndt at rykke sig med store skridt igen :) (Dejligt) Jeg kan ikke give en forklaring på det... Men hæng i og giv den gas, vær tolmodig - Og bliv ved med at gøre som du gør. Held og lykke :)
12 år28. marts 2012 kl. 10:30
trissepigen (slettet)
tak littlebittiecutiepie :)
Du har så men helt ret ! :D jeg holder os fast og bliver ved!!! ;D
Du har så men helt ret ! :D jeg holder os fast og bliver ved!!! ;D
12 år30. marts 2012 kl. 08:32
calcit
ja har oplevet det 2 gange i mit forløb. At komme under de 72 var et mareridt men der er kun at forsætte....
12 år8. april 2012 kl. 14:16
Camilla24
Jeg har også oplevet det - min vægt har stået stille på 69,5-69,9 hele den sidste måned, lige meget hvad jeg gjorde!!! Frustrerende - men i dag hoppede vægten ned på 68,6 - 1,2 kilo lavere end for 2 dage siden... Tror bare det er sådan det er... Nøglen er vel at hænge i og kæmpe videre for lige pludselig sker der noget igen :D Og det er værd at kæmpe for og vente på - især alternativet taget i betragtning ;)
12 år8. april 2012 kl. 17:16
bruger slettet
Som misling siger, så må man ikke lade kroppen vænne sig til det lave indtag.
Læste engang om en kvinde som konsekvent spiste en hel æske chokolade hver søndag, hvor hun ellers var på slankekur de 6 andre dage.
Man behøver måske ikke gøre det så voldsomt, men måske er det en god idé at tage én dag om ugen af slankekuren? Også bare for at få lidt pusterum, og holde motivationen oppe :)
P.s. Har i øvrigt samme problem lige nu og her, de skide 72kilo..
Læste engang om en kvinde som konsekvent spiste en hel æske chokolade hver søndag, hvor hun ellers var på slankekur de 6 andre dage.
Man behøver måske ikke gøre det så voldsomt, men måske er det en god idé at tage én dag om ugen af slankekuren? Også bare for at få lidt pusterum, og holde motivationen oppe :)
P.s. Har i øvrigt samme problem lige nu og her, de skide 72kilo..
12 år9. april 2012 kl. 15:22
Teqom
Min vægt har også været gået helt i stå i et par uger - men så pludselig i dag dykkede den et halvt kilo ud ad ingenting! Og det gjorde den lige efter et par dage, hvor jeg ellers har spist ret usundt. Da jeg så begyndte at spise efter min kur igen her i forgårs, så er vægttabet gået i gang. Så der er nok hold i dét som flere siger med, at kroppen har vænnet sig til det lavere indtag, og nok lige skal vænnes af med det igen:)
12 år12. april 2012 kl. 17:30
men mit problem er uanset hvad jeg gør så sidder jeg fast på 75'-76kg og jeg kan bare ikke få den til og ryge længere ned.. hvad gør i andre???
det har stået på LÆNGE NU :(