Motivation og gode råd

Du læser en tråd i debat > vægttab

Motivation og gode råd
Godmorgen til jer alle.

Jeg er ny her på siden, men jeg håber alligevel i vil komme med et lille input.
Jeg har simpelthen besluttet at min hverdag skal indeholde mere motion, mindre kilo og en dejlig sund kost. Jeg er studerende på 2 år, og det er gået op for mig at jeg simpelthen laver for lidt til trods for at jeg cykler i skole hver dag. Min krop skriger NEEEEJ og jeg har mange små gener, med maven, med ryg o. lign. Min læge mener at det kan afhjælpes med lidt mere motion. Jeg tror han har ret.

Min vægt ligger "kun" på 75 kg og jeg er 171 høj, så BMI er ikke voldsom, men min kropsbygning gør at det faktisk ser værre ud end det er.

Nu er spørgsmålet så hvordan jeg fastholder en motivation for det her. Små realistiske mål, et skridt af gangen, men er der andet man kan gøre.?

Og hvad kan jeg gøre for motion? Jeg cykler som sagt i skole hver dag, men det er næsten også det eneste. Jeg har ikke tid til at tage i træningscenter så det må meget gerne være noget jeg kan lave hjemme på stuegulvet, eller udenfor samme med børnene. Har i nogle gode ideer?
Tror jeg lige skal hjælpes lidt igang inden det kommer frem på lystavlen ;0)
12 år3. marts 2012 kl. 08:52
re: Motivation og gode råd
Velkommen til sanjus :) sikke en god beslutning du har tager - motion er jo godt ligemeget hvilken bmi man har.

Mht til nem motion man kan lave derhjemme så laver jeg nogle træningvideoer som jeg finder på en side der hedder blogilates.com. Det er en måske liiiidt for peppy og meget fit amerikansk dame der hedder Cassey som guider én igennem nogle øvelser, men det er ganske gratis og giver også ret godt synes jeg. Og så kræver det ingenting andet end selvfølgelig internetadgang
12 år3. marts 2012 kl. 10:41
Mange herinde har snakket godt om bodyrock.tv :)

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men hvis de er 'forholdsvis' små, kan du jo lege fange, fodbold, klatre, slås.. Det er motion for både dem og dig, og så er det sjovt og giver samvær - noget mere tillokkende end en omgang på gulvet, i hvert fald for mig ;)

Tillykke med beslutningen og god fornøjelse :)
12 år3. marts 2012 kl. 11:53
Velkommen til og godt initiativ at gøre noget godt for dig selv og i længden også dine børn :-)

Noget der virkelig har været godt for mig - og som jeg kunne forestille mig kunne give mange gode timer og grin sammen med børnene er at spille wii.
Jeg ved godt det koster lidt, men pengene er virkelig givet godt ud, især hvis du ellers har lidt svært ved at motivere dig selv til at lave noget aktivt.

Der findes jo alt fra dans til fitness til styrketræning til skattejagt til bilspil osv osv, så der er gode chancer for at få sig rørt og ramme ens interesse - og børnenes interesser.

Måske der kommer penge tilbage i skat eller du kan ønske dig den i gave eller bruge den som forkælelse når et delmål er nået. Helt klart en investering værd :-)
12 år3. marts 2012 kl. 21:47
Nu har jeg heldigvis relativ små børn (8, 6 og 3 år - Drenge alle sammen) så den der med fange, fodbold osv er en virkelig god ide. Den ligger lige foran næsen og jeg havde slet ikke set det som en mulighed for motion. Griner.
Tak for inputtet.

Desuden træner mig 6 årig til et løb næste år, hvor han vil slå hans rekord (sidst løb han 2,4 km på 16 min) og han træner lidt til at gøre det hurtigere i år, så der kan og vil jeg løbe med ham.
12 år4. marts 2012 kl. 08:03
Her er et par online motionsprogrammer, hvoraf det ene appellerer godt til børn ... også :)

dr.dk

Er du til lidt hårdere motion, bør du prøve cirkeltræning:

(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
12 år6. marts 2012 kl. 18:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });