Motivation og gode råd

Du læser en tråd i debat > vægttab

Motivation og gode råd
Godmorgen til jer alle.

Jeg er ny her på siden, men jeg håber alligevel i vil komme med et lille input.
Jeg har simpelthen besluttet at min hverdag skal indeholde mere motion, mindre kilo og en dejlig sund kost. Jeg er studerende på 2 år, og det er gået op for mig at jeg simpelthen laver for lidt til trods for at jeg cykler i skole hver dag. Min krop skriger NEEEEJ og jeg har mange små gener, med maven, med ryg o. lign. Min læge mener at det kan afhjælpes med lidt mere motion. Jeg tror han har ret.

Min vægt ligger "kun" på 75 kg og jeg er 171 høj, så BMI er ikke voldsom, men min kropsbygning gør at det faktisk ser værre ud end det er.

Nu er spørgsmålet så hvordan jeg fastholder en motivation for det her. Små realistiske mål, et skridt af gangen, men er der andet man kan gøre.?

Og hvad kan jeg gøre for motion? Jeg cykler som sagt i skole hver dag, men det er næsten også det eneste. Jeg har ikke tid til at tage i træningscenter så det må meget gerne være noget jeg kan lave hjemme på stuegulvet, eller udenfor samme med børnene. Har i nogle gode ideer?
Tror jeg lige skal hjælpes lidt igang inden det kommer frem på lystavlen ;0)
12 år3. marts 2012 kl. 08:52
re: Motivation og gode råd
Velkommen til sanjus :) sikke en god beslutning du har tager - motion er jo godt ligemeget hvilken bmi man har.

Mht til nem motion man kan lave derhjemme så laver jeg nogle træningvideoer som jeg finder på en side der hedder blogilates.com. Det er en måske liiiidt for peppy og meget fit amerikansk dame der hedder Cassey som guider én igennem nogle øvelser, men det er ganske gratis og giver også ret godt synes jeg. Og så kræver det ingenting andet end selvfølgelig internetadgang
12 år3. marts 2012 kl. 10:41
Mange herinde har snakket godt om bodyrock.tv :)