#1 af KatiaK (slettet)
Min motivation, vilje styrke og gejsten er løbet hjemmefra!
Du læser en tråd i debat > vægttabKatiaK (slettet)
Min motivation, vilje styrke og gejsten er løbet hjemmefra!
Hvis nogen se de tre, så giv mig venlig hurtigst muligt besked, for jeg savner dem rigtig meget, og uden dem er jeg fortabt :(
12 år25. februar 2012 kl. 12:14
calcit
re: Min motivation, vilje styrke og gejsten er løbet hjemmefra!
Du må gå tilbage og finde svarene hvorfor? Er det dovenskab eller magelighed. Er noget sket ? Du skal ikke svare her men finde det i dig selv.
12 år25. februar 2012 kl. 13:13
Ablanu
Jeg fandt dem, de fortalte mig, at de følte sig overset, at de ikke blev kælet nok om, men at de savner dig, og egentligt gerne vil hjem.. ;)
Mangler du et mål? Er du så tæt på målet, at du alligevel ikke synes, at det er det store problem? Eller er der sket noget helt andet, noget i dit liv der bare gør, at vægten ikke betyder så meget mere?
Prøv at se på dine grunde til at tabe dig i første omgang, husk tilbage, hvad motiverede dig? Måske kan du finde gamle indlæg med optursoplevelser der kan motivere?
Om ikke andet, du skal nok finde dem igen! :)
Mangler du et mål? Er du så tæt på målet, at du alligevel ikke synes, at det er det store problem? Eller er der sket noget helt andet, noget i dit liv der bare gør, at vægten ikke betyder så meget mere?
Prøv at se på dine grunde til at tabe dig i første omgang, husk tilbage, hvad motiverede dig? Måske kan du finde gamle indlæg med optursoplevelser der kan motivere?
Om ikke andet, du skal nok finde dem igen! :)
12 år25. februar 2012 kl. 13:36
Girl next door
Nogle gange når jeg selv får de følelser i forbindelse med vægttab, situationer i mit liv, der synes håbløse, når jeg føler at jeg ikke får tingene til at lykkes... så tager jeg en dyb vejrtrækning og prøver på at forholde mig realistisk til tingene. Og jeg mener realistisk - ikke følelsesmæssig. For det er på mange måder det der sker, når vi føler manglende motivation, ingen vilje, manglende styrke og gejst. Der mangle tit lige lidt selverkendelse og realisme i forhold til hvad der sker inde i os selv..
Så hvis du skal kigge realistisk på din situation - hvad så?
- Sker der for mange andre ting i dit liv lige nu, som gør at du føler sådan pt?
- Er du lidt ligeglad med det hele for tiden og i så fald, hvorfor mon det?
- Har du sat for mange og urealistiske mål, så du føler dig som en total fiasko for tiden?
- osv. osv. osv.
Det er min erfaring at jeg egentlig godt ved hvad det handler om i sidste ende, når jeg tager mig tid til at mærke mig selv og tænke ordentligt efter. Når motivationen og alle de andre følelser ikke er der, så kræver du måske for meget af dig selv lige nu? Måske skal fokus flyttes lidt eller du opdager at du alligevel godt vil det her....
Måske ER du bare ikke motiveret lige nu og hvad så? Så kommer det igen på et tidspunkt, når du er klar til det igen.
Hvad sker der hvis du giver op nu? Hvad vil det betyde for dit liv, for din krop, for dig? Er det en mulighed at droppe det lige nu, for en periode, for altid, eller slet ikke? Føles det bedre eller værre at fortsætte end at give op?
En hel masse spørgsmål til (måske) at sætte gang i lidt tanker omkring din situation. Måske findes motivationen, styrken, viljen og gejsten ned ad den vej - måske ned ad en anden ;-)
Så hvis du skal kigge realistisk på din situation - hvad så?
- Sker der for mange andre ting i dit liv lige nu, som gør at du føler sådan pt?
- Er du lidt ligeglad med det hele for tiden og i så fald, hvorfor mon det?
- Har du sat for mange og urealistiske mål, så du føler dig som en total fiasko for tiden?
- osv. osv. osv.
Det er min erfaring at jeg egentlig godt ved hvad det handler om i sidste ende, når jeg tager mig tid til at mærke mig selv og tænke ordentligt efter. Når motivationen og alle de andre følelser ikke er der, så kræver du måske for meget af dig selv lige nu? Måske skal fokus flyttes lidt eller du opdager at du alligevel godt vil det her....
Måske ER du bare ikke motiveret lige nu og hvad så? Så kommer det igen på et tidspunkt, når du er klar til det igen.
Hvad sker der hvis du giver op nu? Hvad vil det betyde for dit liv, for din krop, for dig? Er det en mulighed at droppe det lige nu, for en periode, for altid, eller slet ikke? Føles det bedre eller værre at fortsætte end at give op?
En hel masse spørgsmål til (måske) at sætte gang i lidt tanker omkring din situation. Måske findes motivationen, styrken, viljen og gejsten ned ad den vej - måske ned ad en anden ;-)
12 år25. februar 2012 kl. 16:43
KatiaK (slettet)
Tak til jer alle sammen! I har givet mig noget at tænke over, så jeg fortsætter kampen, for jeg har det jo bedst når jeg er sund og slank.
Så motivation, vilje styrke og gejsten, I må hellere komme hjem nu!
Vi fortsætter...
Så motivation, vilje styrke og gejsten, I må hellere komme hjem nu!
Vi fortsætter...
12 år26. februar 2012 kl. 10:37
KatiaK (slettet)
I er bare så søde alle sammen på den side!
12 år26. februar 2012 kl. 10:39
Girl next door
Hmm... Det lyder som om noget af det i hvert fald kom hjem ;-) Måske motivationen eller viljen?
Det kan være så hårdt når man gerne vil, men ikke rigtig orker. Fortæl endelig hvordan det videre går, hvis du har lyst :-)
Det kan være så hårdt når man gerne vil, men ikke rigtig orker. Fortæl endelig hvordan det videre går, hvis du har lyst :-)
12 år26. februar 2012 kl. 14:00
KatiaK (slettet)
Ja, jeg fortsætter! Motivation er tilbage...men vilje styrken...fandt ikke hjem endnu. Men jeg prøver alligevel , i dag tænker jeg: jeg fortsætter, og selv om jeg skulle kikse en dag eller to, så siger jeg ikke som før, så kan det være lige meget det hele! Jeg fortsætter bare videre med de gode spisevaner, og sleber cyklen eller løbe sko frem, musik ind i ørerne og af sted!
Jeg ved, at jeg har det meget bedre med mine kun 160 cm når jeg vejer under 60 kg! Og jeg har det rigtig godt hvis jeg kan holde vægten på omkring de 56 kg. Jeg har det bedre både fysisk og mental.
Jeg ved, at jeg har det meget bedre med mine kun 160 cm når jeg vejer under 60 kg! Og jeg har det rigtig godt hvis jeg kan holde vægten på omkring de 56 kg. Jeg har det bedre både fysisk og mental.
12 år3. marts 2012 kl. 11:19
KatiaK (slettet)
I dag har jeg det sådan, at jeg nægter at skifte garderoben igen! Jeg skal passe det jeg har, og derfor må jeg ikke tage på mere, og helst skal tabe mig, for der er noget som er begyndt at stramme ;)
12 år3. marts 2012 kl. 11:22
Girl next door
Det er godt at du er tilbage igen :-)
Når nu viljestyrken stadig er stukket af hjemmefra er det måske en god idé at sørge for at sætte målene, så du ikke behøver at bruge viljestyrken alt for meget.
Jeg sætter - efter mange gange fiasko - generelt mine mål lavt, fordi jeg bare ikke kan nå målene, når jeg hele tiden skal spænde eleastikken til det yderste. Den slår tilbage med en kraft uden lige, når jeg ikke længere kan holde den, så lidt men godt og små sikre skridt er lige med succes for mig.
Det tager altid lidt tid at finde tilbage til de gode vaner, men er sikker på at med lidt tid så skal det nok komme igen :-) Lidt fremgang er også fremgang - også selvom vi hellere ville ha' masser af fremgang på én gang - og helst også hele tiden ;-)
Når nu viljestyrken stadig er stukket af hjemmefra er det måske en god idé at sørge for at sætte målene, så du ikke behøver at bruge viljestyrken alt for meget.
Jeg sætter - efter mange gange fiasko - generelt mine mål lavt, fordi jeg bare ikke kan nå målene, når jeg hele tiden skal spænde eleastikken til det yderste. Den slår tilbage med en kraft uden lige, når jeg ikke længere kan holde den, så lidt men godt og små sikre skridt er lige med succes for mig.
Det tager altid lidt tid at finde tilbage til de gode vaner, men er sikker på at med lidt tid så skal det nok komme igen :-) Lidt fremgang er også fremgang - også selvom vi hellere ville ha' masser af fremgang på én gang - og helst også hele tiden ;-)
12 år3. marts 2012 kl. 14:59