Aften sult, hvad gør I ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Aften sult, hvad gør I ?
Jeg føler at jeg har styr på hvad og hvor meget jeg spiser i løbet af dagen, når jeg har spist aftensmad så er jeg ca på de magiske 1200 kcal.
Men senere på aftenem kommer følelsen af sult, og jeg har ustyrlig trang til at spise havregryn med mælk.
Hele dagen føles ødelagt når jeg overstiger 1200 kcal.
Hvordan I andre klarer aften sult?
Mvh.
Katia
13 år15. januar 2012 kl. 21:06
re: Aften sult, hvad gør I ?
Et krus kaffe....et æble...et æg ..det er også mit mest kritiske tidspunkt.
13 år15. januar 2012 kl. 21:12
I aften tog jeg 100 gram græsk youhurt (2%) og 65 frosne jordbær og lidt sød og rørte sammen, der ikke mange kalorier.. Tillader jeg mig 1-.2 i ugen noget i den stil.. Ellers jeg tager et æble og drysser kanel på og lige hurtig i micro og så lidt græsk youhurt med vanille essens.. Eller et stykke knækbrød med ost og peberfrugt.. Gider i hvert fald ikke sulte.. Og så meget the :=)
Typisk er jeg også ude og løbe om aftenen som også er med til at fjerne sult-trængen.
13 år15. januar 2012 kl. 21:19
Te :)

Hvis det ikke kan lade sig gøre for dig, må du jo spise lidt mindre resten af dagen, 'spare' måske 100 kcal op..
Og hvorfor dog ødelagt med de 1200? Så meget er det da heller ikke?
13 år15. januar 2012 kl. 21:22
hjemmelavet smoothie eller suppekurens suppe virker som god kur mod den lille sult uden for mange KCal
13 år15. januar 2012 kl. 21:38
Katia jeg tænker at når du næsten hver dag cykler 20km
kan du roligt forhøje dine kcal til 1400
hvoraf du gemmer 200 til aftenkaffen:)
13 år15. januar 2012 kl. 21:42
Hej KatjaK. her er et par forslag:
1. en dåse tun ca 140g 75 gram Thise skyr
2. 150 g revet gulerod plandet med et stort revet æble
og saften fra ½ citron.
de plejere at hjælpe mig, så jeg kan gå i seng med ro.

jeg er 187 - 103 kg og lever pt på omtrent 1500 kcal pr dag. Er gået fra 122 til 103 kg siden 15 sept..
13 år15. januar 2012 kl. 22:01
Tilbage til udgangspunktet: lysten til en portion havregryn. Hvad sker der ? har oplevet det samme. Kan godt lide havregryn men ikke specielt om morgenen? Men ja, lysten opstår om aftenen.
Vi ved at en portion er indeholder en del kalorier....men jeg tænker er der noget specielt i vi har brug for`?
13 år16. januar 2012 kl. 00:45
Jeg tror det hænger sammen med at kroppen sulter i forhold til hvad den reelt har brug for, eller at den har været på kur længe.

Personligt kan jeg mærke at hvis jeg ikke har spist regelmæssigt eller fået nok at spise i løbet af dagen, så stiger trangen til fedt, sukker og hurtige kulhydrater. Det skulle ikke undre mig, at det er sådan noget der er skyld i trangen til havregryn.

Masser af proteiner og fedt af den gode slags kan være med til at sørge for at holde sulten fra døren i lidt længere tid, så måske lidt mere af det til aftensmad? Ellers hjælper fibre godt til at fylde i maven. Jeg bruger tit Husk (piller med fibre i) til at hjælpe med at holde mig mere mæt. Når jeg starter dagen med dem - og masser af vand - så gør det tit at jeg ikke er helt så sulten sidst på dagen.
13 år16. januar 2012 kl. 15:16
Tak til Jer alle ;) I er så søde. Jeg vil forsøge mig frem, og finde ud af det hvad det vil virke for mig ;) Ellers må jeg lave mig en spand te eller kaffe til aften timer ;)
13 år16. januar 2012 kl. 15:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...