#2 af bruger slettet
Suppekuren.
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Suppekuren.
Hej Cecilie :)
Jeg startede januar ud med suppekuren (efter at have forsøgt at gennemføre den i december)
De første dage kan være svære - og jeg led af ondt i maven. Derudover var jeg konstant træt. Hvis man er studerende og det er eksamenstid, vil jeg klart IKKE anbefale den.
Generelt vil jeg ikke anbefale den. Dog tabte jeg 1kg (tabte en del væske som er kommet på igen), så det var jo fint nok :) Men jeg vil aldrig på den igen..
Hvis du dog vil på en kur der lærer dig at værdsætte mad, kunne det være en god idé hehe.. jeg værdsatte i hvert fald mit første måltid efter
Jeg startede januar ud med suppekuren (efter at have forsøgt at gennemføre den i december)
De første dage kan være svære - og jeg led af ondt i maven. Derudover var jeg konstant træt. Hvis man er studerende og det er eksamenstid, vil jeg klart IKKE anbefale den.
Generelt vil jeg ikke anbefale den. Dog tabte jeg 1kg (tabte en del væske som er kommet på igen), så det var jo fint nok :) Men jeg vil aldrig på den igen..
Hvis du dog vil på en kur der lærer dig at værdsætte mad, kunne det være en god idé hehe.. jeg værdsatte i hvert fald mit første måltid efter
12 år8. januar 2012 kl. 14:02
Ablanu
Suppekuren var originalt beregnet til folk der skulle tabe nogle kilo inden en operation.
Du mangler få kilo inden dit mål, og ligger i kategorien med normalvægtige.
Du skal hellere fokusere på det du spiser, suppekuren hjælper jo ikke på lang sigt, og når du er så langt nede i vægt, er det bedre at fokusere på et godt forhold til mad.
En helt anden ting er også, at det hurtigt bliver 'jamen så er der plads til lidt ekstra', bagefter, når man er så langt nede i vægt.. Man kan jo 'bare' gå på kuren igen..
Du mangler få kilo inden dit mål, og ligger i kategorien med normalvægtige.
Du skal hellere fokusere på det du spiser, suppekuren hjælper jo ikke på lang sigt, og når du er så langt nede i vægt, er det bedre at fokusere på et godt forhold til mad.
En helt anden ting er også, at det hurtigt bliver 'jamen så er der plads til lidt ekstra', bagefter, når man er så langt nede i vægt.. Man kan jo 'bare' gå på kuren igen..
12 år8. januar 2012 kl. 14:21
calcit
Min søn var 18 og kom hjem med en opskrift på suppen. Han havde aldrig kunne fordrage grøntsager. Men det var en god start og hans vilje kørte det igennem. Suppen smager godt. I gamle dag kunne man købe noget der smagte ligesådan i Irma som hed spansk suppe. Nå jeg forstår godt du vil prøve det , til sidst i et vægttab for man kan savne et eller andet...så det er et udemærket valg, synes jeg. Man bliver dog ret så træt af den på et tidspunkt. Min søn tabte en del kilo og startede træning det er vedligeholdt siden og han har det som livsstil at spise sundt. Men det var en god start.
12 år8. januar 2012 kl. 15:12
nussercille (slettet)
Tak ska i have:) er der andre som har nogle ting med suppen, så bare skriv:)
12 år12. januar 2012 kl. 08:25
bruger slettet
Jeg synes jo at suppen smager godt og det er en god måde at få en masse grønsager på, men jeg ville aldrig selv gå på suppekuren.
12 år12. januar 2012 kl. 21:35
Girl next door
Jeg har prøvet suppekuren for efterhånden et par år siden. Jeg gik op i det men vidste på forhånd at jeg ville få svært ved ikke at have noget at tygge i. Der er selvfølgelig grøntsagerne, men de bliver hurtigt møre og bløde.
Jeg tabte omkring 3 kilo hvilket ikke er meget i forhold til hvad nogle skriver at de formår at tabe, men det afhænger sikkert af så meget. Om man er overvægtig, god til at spise suppen og være konsekvent, ens fordøjelsessystem osv.
Jeg kan ikke præcist huske hvor længe jeg var på kuren, men mindes at have været på kuren omkring en måneds tid.
Det var bøvlet at skulle spise speciel mad, når jeg var ude og det krævede lidt ekstra at skulle lave alt det suppe.
Ud over det, så virkede suppen efter hensigten. Jeg tabte mig, var ikke sulten i løbet af dagen - før efter et par uger hvor jeg ikke orkede at spise mere suppe på trods af at jeg egentlig var mere sulten.
Jeg fik i øvrigt at vide af min kæreste efter et par uger, at jeg lugtede anderledes, noget i stil med suppen :-D
Jeg tror effekten af suppen også afhænger meget af hvordan du ellers er vant til at spise.
Men prøv det og se hvad du synes. Vi er alle forskellige og jeg ved at nogen opgiver allerede efter 4 dage og så er man dén erfaring rigere.
Du skal dog huske på at når du har tabt dig, skal du jo stille og roligt tilbage til mere almindelig mad uden at gå helt amok i at spise normalt igen og også spise det antal kalorier mindre, fordi du har tabt dig.
Konklusion: supperkuren virker. Den kræver lidt viljestyrke. Det kræver omtanke at bevare vægttabet. Det er bøvlet i forhold til at spise ude eller sammen med andre. Man kan komme til at lugte af det (eller det gjorde jeg) og man kan blive vældig træt af suppen rimelig hurtigt.
Jeg tabte omkring 3 kilo hvilket ikke er meget i forhold til hvad nogle skriver at de formår at tabe, men det afhænger sikkert af så meget. Om man er overvægtig, god til at spise suppen og være konsekvent, ens fordøjelsessystem osv.
Jeg kan ikke præcist huske hvor længe jeg var på kuren, men mindes at have været på kuren omkring en måneds tid.
Det var bøvlet at skulle spise speciel mad, når jeg var ude og det krævede lidt ekstra at skulle lave alt det suppe.
Ud over det, så virkede suppen efter hensigten. Jeg tabte mig, var ikke sulten i løbet af dagen - før efter et par uger hvor jeg ikke orkede at spise mere suppe på trods af at jeg egentlig var mere sulten.
Jeg fik i øvrigt at vide af min kæreste efter et par uger, at jeg lugtede anderledes, noget i stil med suppen :-D
Jeg tror effekten af suppen også afhænger meget af hvordan du ellers er vant til at spise.
Men prøv det og se hvad du synes. Vi er alle forskellige og jeg ved at nogen opgiver allerede efter 4 dage og så er man dén erfaring rigere.
Du skal dog huske på at når du har tabt dig, skal du jo stille og roligt tilbage til mere almindelig mad uden at gå helt amok i at spise normalt igen og også spise det antal kalorier mindre, fordi du har tabt dig.
Konklusion: supperkuren virker. Den kræver lidt viljestyrke. Det kræver omtanke at bevare vægttabet. Det er bøvlet i forhold til at spise ude eller sammen med andre. Man kan komme til at lugte af det (eller det gjorde jeg) og man kan blive vældig træt af suppen rimelig hurtigt.
12 år13. januar 2012 kl. 18:43
mrs credible (slettet)
suppekuren er prøvet fungerer ikke for mig fordi man skal spise alle de bananer og det kan min mave ikke klare. men når det nu er sagt så vil jeg sige at jeg bruger opskriften på suppen til at lave en grøntsagsuppe som jeg bruger som suplement dagen over til mellemmåltid i blendet form så jeg er sikker på at få nok grove grøntsager og samtidig fjerner den værste sult... det er godt når man skal til komsammen eller inden man tager ud at handle for så er maven fuld og man er ikke lige så tilbøjelig til at stoppe munden med alt det unødvendige
12 år15. januar 2012 kl. 20:40
Benni (slettet)
Nu har jeg ikke lige læst om suppekuren, lyder ikke som noget jeg kunne finde på, mest af alt da jeg ikke kan se mig selv kunne leve resten af mit liv indenfor de rammer.. Men er også på holdet som er glad for grøntsags.-supper, mest når jeg egentlig ikke gider have grøntsager i en periode, så er de en rigtig god måde at få dem på og er jo dejligt.. og så går jeg også ud fra det er bedre mht stivelse vs at smide dem i ovnen..?
12 år15. januar 2012 kl. 20:46
Jeg ville bare spørge om der var nogle som havde prøvet suppekuren? Hvis i har vil i så ik lige skrive hvordan det var og om du tabte dig? :)
For overvejer nemlig at prøve den :)
Hilsen Cecilie :D