vægttab og stress - nogen ideer?

Du læser en tråd i debat > vægttab

vægttab og stress - nogen ideer?
Hej (:

Jeg har er kommet i den situation at jeg er blevet stresset, hvilket påvirker mig meget i min dag. Både på arbejde og i fritiden. Samtidig med min stress er jeg blevet meget fikseret på min krop og vil gerne tabe mig (har egentlig altid ville tabe mig, men jeg er mere opsat på det nu)
Mit problem er at, jeg INTET overskud .. Jeg arbejde 8 timer hver dag på en tank, så står/går hele dagen, hvilket allerede har hjulpet mig til at tabe to kg, men så er der alt den lækre mad som er nem og billig at spise.. jeg prøver at beherske mig, men når man har det skidt er det så nem at spise ugens kage tilbud, Udover arbejde har jeg hest som jeg er hos 5 til 7 gange om ugen, men det er så svært at komme i sadlen så det bliver altid til jeg bare ordner og tager hjem igen,,

Jeg mangler små lette ting som kan hjælpe mig i hverdagen, derfor håber jeg der er andre med stress eller depration der kan hjælpe mig (:
12 år7. januar 2012 kl. 21:18
re: vægttab og stress - nogen ideer?
Du bliver nødt til at vide hvad du kan ændre som stresser dig..nogen gange kan man ændre noget i hverdagen andre gange ikke .Hvorfor har du det skidt? Vægttab og stress fungerer ikke..fordi det kræver mentalt overskud.Og det er det sidste man har med stress. Tror man må erkende at i de perioder må man fokusere på at holde sig oven vande. Men du er i en dårlig spiral for de fristelser hjælper dig ikke til at få det bedre. Der skal sund kost og ro på i dit liv...ellers brænder man op.
12 år7. januar 2012 kl. 21:51
Hvor meget vejer du og hvad vil du tabe?
12 år7. januar 2012 kl. 21:52
jeg har mistet mit overskud, er meget træt, har hovedpine og en lille bitte smule angst, hvis amn overhoved kan kalde det det . Jeg leder efter små ting der kan gøre at min hverdag bliver mere sund og måske få mig ud af det her stress ..

Jeg vejer 67/68 det vinger, og vil i første omgang bare ned og veje 65, og senere slutte på 60 (:
12 år7. januar 2012 kl. 22:26
Så er det ikke let. Tror du skal vente til vinden vender.
12 år10. januar 2012 kl. 12:14
Hej Pernille

Er du stresset, eller har du måske en vinterdepression?

Når du skriver at du er ved hesten 5-7 gange i ugen, er det så af forpligtelse eller fordi du glæder dig til det. Prøv at lægge mere mærke til, hvordan du har det hvornår.

Og pas på dig selv. Ikke starte en masse nyt, når du ikke har energien til det. Små ændringer har også ret. Det kan være, at drikke 1 l vand, eller spise noget frugt eller grønt om eftermiddagen, og så få det kørt ind i en rutine. Og husk at ros dig selv, når det lykkes.

Held og lykke med det.
12 år10. januar 2012 kl. 12:25
At tage til hesten er mest forpligtelse, men nogengange nyder jeg det.. dog er det svært at komme i sadlen, men vil nok lade alt om slankekuren ligge og lade det dreje sig om mig selv (:
12 år10. januar 2012 kl. 18:42
Mindfulness er afslappende og man tager på af stress.
prøv at låne en bog om mindfulness på biblioteket.
til at få din stress ned.
12 år11. januar 2012 kl. 08:18
strachotta har nogle gratis hypnose streams på nettet med hjælp til at kunne få indre ro...

har selv brugt dem længe når mit liv har været for svært

her er et link
jacobstrachotta.dk

han laver også slankehypnose og rygestop hypnose..
12 år11. januar 2012 kl. 09:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });