Råd til hurtig vægttab.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Råd til hurtig vægttab.
Hej jeg er en pige på 18 som godt kunne trænte til at smide nogle kilo. Er der nogle der har nogle råd til en hurtig kur eller sådan? :)
For jeg har fødselsdag i januar jeg ville godt have tabt mig lidt inden der.
Håber der er nogle som har nogle tips. :)
På forhånd tak :)
12 år23. december 2011 kl. 14:12
re: Råd til hurtig vægttab.
Der er jo altid den der suppekur, hvor man kun spiser den over en længere periode på et par uger. De fleste (afhængig af startvægt) kan smide op til 5 kg på relativt kort tid på kuren. Ved de hurtige vægttab er der jo altid en stor risiko for også at tage kiloene hurtigt på igen, men det ved du sikkert?

Måske det var noget med suppekuren?
12 år23. december 2011 kl. 19:10
Drop kulhydrater - både iform af kage, slik og alt den slags, men også brød, pasta, ris, kartofler og alle de "sjove" alternativer som bulgur, perlebyg m.m.

Spis massevis af grøntsager, en smule frugt, bønner, nødder, æg, fisk og yoghurt naturel.

Og så er motion jo en fantastisk måde at tabe sig på og samtidig opbygge muskler, mens man har det sjovt og stimulerer produktionen af endorfiner (=lykkehormon)

Michy
12 år23. december 2011 kl. 19:58
Jeg tabte 18 kg på 3 mdr, ved kun at spise kød og grøntsager INTET andet, jeg fik mine proteiner og vitaminer, dog intet fedt som kroppen også har brug for, så det er lidt ulempen, men det gik stærkt. gik fra 68 kg til 50 kg, så det var ikke engang fordi at jeg havde mange kilo overvægt.... der gik bare sport i den... den første uge er den sværeste, men derefter hungre din krop ikke længere efter sukker... Vil dog sige at du skal passe lidt på man kan hurtigt blive fanatiker og ivrig efter at tabe sig mere og mere når komplimenterne flyver ind, og det kan også ende med at blive farligt, jeg blev fedt forskrækket, og endte med at skære fedt af kyllingen og fjerne skindet. men heldigvis tog min familie fat i mig og fik mig på rette kurs igen... idag vejer jeg 62 men vil gerne lige under 60 da jeg ikke er særlig høj... men det skulle vist ikke være noget problem, mit problem er at holde vægten nogenlunde stabil.
12 år23. december 2011 kl. 22:19
Tak skal i alle sammen have. :)
og 18 kilo hold da op! :)
Hvis der er andre som også har nogle tips eller noget er i velkommen til at skrive også:)
12 år25. december 2011 kl. 21:17
Bare lige for en ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke ser nogen grund til at stresse over hurtigt vægttab når man har et bmi på 20,6, der er ikke langt derfra og ned til undervægt, hvorfor ikke bare fokusere på at spise sundt og træne, så man holder sig fast og lækker i stedet for tallet på vægten som i forvejen er lavt?
Jeg mener bare at vi er så mange piger, der vejer lige det vi skal men altid er utilfredse og synes lige der mangler nogle kilo. Og det er så synd at vi skal bruge kræfter på det uden grund, jeg bliver så ked af at se det gang på gang; i forvejen tynde/slanke piger, der hele tiden vil tabe sig lidt ekstra, måske pga tidens urealistiske idealer eller bare den ekstreme overvurdering af vægttab. Det kan godt være det ikke behøver at have noget som helst at gøre med en spiseforstyrrelse, men det er sgu en skam... At I ikke kan se at I er perfekte som I er.. I behøver ikke ligge på det lavest mulige bmi og gå på suppekure og diverse andre ting tiltænkt stærkt overvægtige mennesker. Tænk nu bare på jeres sundhed og velvære :)
12 år31. december 2011 kl. 08:45
sjip 3min om morgen og 3 min om aftenen.
spis mest mad med max 50 kcal pr 100gram.
og få lidt mere hverdagsmotion.
12 år31. december 2011 kl. 09:07
Lad være med at spise.
.. Og dog.

Jeg tror ærligt talt ikke, at du trænger til at smide et par kilo.. Det er nok mere dit selvbillede der trænger til en justering.. Jeg kender det godt fra mig selv, det er fristende at tage et par kilo mere, men jeg kom frem til, at jeg egentligt ikke behøvede det sidste. Mikla viser egentligt et ok eksempel, var ved at udvikle spiseforstyrrelse (læser jeg det som, ret mig, hvis jeg tager fejl), fordi det blev for meget..

Dyrk motion, få tonet din krop.. Jeg tror mere det er det du har brug for, i stedet for at 'smide nogle kilo' :)
12 år31. december 2011 kl. 11:33
Det er bare fordi at jeg er bygget med "små" knogler ligsom folk der er bygget kraftigt er jeg byggget til det omvendte så lige nu selvom bmi siger at jeg er normal så ser jeg stadig vildt kraftig ud. Og det er derfor jeg ska tabe mig lidt mere selvom bmi siger normal. Og bmi kan man heller ik altid regne med:)
12 år1. januar 2012 kl. 15:16
Nu kommer jeg lige lidt tæt på, men.. Må jeg se et billede?
Du er jo 18 som mig, og kunne faktisk godt bruge en på min egen alder til lidt sparring.. Hvis det var noget? :)
12 år1. januar 2012 kl. 18:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });