Mangler 3 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab

Mangler 3 kg
Jeg har været i fuld gang med mit vægttab, og har i alt tabt 11 kg, og mangler nu kun 3 kg for at nå i mål. Men mit vægttab er gået helt i stå!

Er er nogen der har gode råd til hvordan man smider de sidste kg? Jeg ville rigtig gerne tabe dem inden 1. januar.
Jeg spiser normalt et stykke knækbrød til morgenmad (jeg er ikke sulten om morgenen), til frokost spiser jeg salat med tun (ca 250 kcal i alt), og til mellemmåltid enten to-tre clementiner eller æble, sommetider 1-2 stk. knækbrød.
Min aftensmad består ofte af suppe med en masse grøntsager, eller kylling med grøntsager.
Jeg spiser næsten aldrig brød eller ris, men det sker. Jeg spiser også slik ind i mellem, men heller ikke de store mængder. jeg indtager ca 1000-1300 kcal om dagen.
Jeg træner så vidt det er muligt, for det meste er det tre gange om ugen hvor jeg løbetræner i 40-45 min, og en gang om ugen styrketræner jeg.

Jeg håber der er nogle der kan komme med gode råd til hvordan jeg kommer af med de sidste 3 kg! :)
12 år11. december 2011 kl. 12:23
re: Mangler 3 kg
Når du kun mangler 3 kg kan du træne hårdere end overvægtige

prøv at sjippe 3min om morgen og 3 minutter om aftenen.

ellers kan du prøve HIIT træning.
japanske forskere:
8 sæt af 20sek. Sprint med 10 sek. Pause ,
løbes 5 dage om ugen
aerob kapacitet 14%fremgang på 6 uger.
anarob kapastiet 28%stigning på 6 uger
12 år11. december 2011 kl. 12:30
madmæssigt
så prøv kun at spise mad med max 50 kcal pr 100 gram.
når du har tabt de 3 kg
så prøv at spise mad med max 100 kcal pr 100 gram.
derefter skal du i vægtvedligeholdsforummet og holde vægten 1 år.
Held & lykke
12 år11. december 2011 kl. 12:35
Det er vel bare at forsætte du behøver ikke tonse rundt en daglig gå tur er ok......og kalorieindtaget ligeså....
Husk du skal holde vægttabet fremover...
12 år11. december 2011 kl. 13:11
tak for råd.
jeg undrer mig bare over at min vægt forbliver den samme selvom jeg burde tabe mig, og søger derfor en måde at kickstarte vægttabet på.
Det bliver ikke noget problem at holde vægten fremover, for jeg har levet som jeg gør nu i snart et år. den eneste forskel er, at mængderne af mad ikke er så store, og mængden af slik er kraftigt reduceret :)
12 år11. december 2011 kl. 13:49
Sådan havde jeg det med at glide under de 70- 73 husker det fra tidligere...det var lige før det ikke føltes muligt....der er perioder hvor det er lige meget hvad man gør så rykker det ikke på vægten men det betyder jo ikke der ikke sker noget inden i. I den periode skal man bare fortsætte så rykker kroppen igen...Jeg kunne godt tænke mig at vide alt hvad der sker indeni en person som eks. taber mange kilo ....alt i den proces...med indre organer celler og alt...
12 år11. december 2011 kl. 15:06
Prøv at tage en dag med lidt flere kalorier.. det oplevede jeg i hvert fald, at det rykkede lidt ved mig.. Men det er jo heller ikke mange kalorier du spiser: Er det ikke nærmere for lidt?
12 år11. december 2011 kl. 15:16
Jeg ved at man skal have 1200-1400 kcal for at tabe sig 1 kg om ugen. når jeg har dage hvor jeg "kun" får de 1000 kcal er det fordi jeg spiser meget kål, broccoli, gulerødder og andet grønt, så jeg bliver rigeligt mæt, der er bare ikke så mange kalorier i de grøntsager.
12 år11. december 2011 kl. 15:43
Du for rigelige kalorier....men det er svært at svare uden at vide din alder højde og vægt.....og du for jo trænet en del...tror bare du må have lidt tålmodighed....og holde fridage...de dage jeg sjældent kan sove længe rykker vægten gerne....
12 år11. december 2011 kl. 16:25
om igen de sjældne dage jeg kan sove længe rykker vægten gerne kroppen har også brug for ro. ;-)
12 år11. december 2011 kl. 16:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });