"Jorden er giftig"

Du læser en tråd i debat > vægttab

"Jorden er giftig"
Kære medtabere!

Nu er tiden inde til, jeg skal bruge jeres gode råd.
I løbet af sidste år tabte jeg mig 12 kg - det var fantastisk. Jeg fik selvtilliden tilbage, og ja det var første sommer i mange år, hvor livet i bikini ikke var helt forfærdeligt. :) Nu er det ikke gået værre eller bedre end, jeg nu igen har taget 5-6 kg.
Nu er sommeren gået, ja og efteråret jo for den sags skyld. Fitness centeret har været besøgt 5-10 gange siden juni, maden bliver mere og mere usund. Jeg har simpelthen mistet motivationen. Ind imellem laver jeg krampagtige forsøg på igen at spise sundt og motionere, men det varer kun få dage inden, jeg igen falder af vognen og "leger jorden er giftig" på min sofa med snaks, alt for mange kunhydrater, lidt for lækker mad og/eller alkohol.
Jeg vil gerne have vendt den negative vægt kurve, inden jeg igen bliver overvægtig. Problemet ligger i, at jeg godt ved, hvordan jeg skal tabe mig, men motivationen er forsvundet.

Kan I hjælpe med motivation? Eller gode råd til at sparke vægttabet i gang igen?

Dejlig dag til alle.
Tak:)
13 år21. november 2011 kl. 11:46
re: "Jorden er giftig"
For mig virker det ofte at minde mig selv om hvorfor jeg gerne vil tabe mig. F.eks. se godt ud i en bikini, komme i god form, mindske risikoen for livsstilsygdomme osv.
Jeg gjorde på et tidspunt det, at jeg skrev en masse grunde ned på små stykker papir, som alle røg ned i en æske. Hver morgen ville jeg så trække en af mine grunde, som jeg så kunne have i baghovedet hver gang jeg blev fristet til at ryge i fælden med "jorden er giftig" på sofaen, kage på arbejde eller hvad man nu kan støde på.
13 år21. november 2011 kl. 12:21
re: "Jorden er giftig"
En anden ting kunne jo være at give dig selv små belønninger og måske fokusere på at slå dig selv hver gang du motionerer (løbe/gå/cykle en smule længere end sidste gang), så du konkurrerer med dig selv og måske skifter fokus lidt.
13 år21. november 2011 kl. 12:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...