SKAL jeg drikke mælk?
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: SKAL jeg drikke mælk?
ja det gør det...
13 år10. november 2011 kl. 09:10
Wolfgirl (slettet)
Nej, du behøver ikke drikke mælk såfremt du skaffer calcium på anden vis. Yoghurt og ost er som du selv nævner gode kilder. Også hytteost, fetaost, skyr, a38, fromage frais, broccoli, havregryn, spinat, mandler er gode kilder...
13 år10. november 2011 kl. 14:57
veile
Jeg drikker 2 - nogle gang 3 - glas kaffe (det store kaffeglas) med ca. halvt mælk hver dag. Jeg kan absolut heller ikke lide mælk, men den der "bonde" caffe latte ;-) er fin ! Jeg varmer mælken lidt i microovnen, fordi jeg synes det bliver for hurtigt koldt ellers. Til gengæld brænder det mælken lidt, så det smager anderledes end med kold mælk - prøv det hvis du er til kaffe med mælk :-)
13 år10. november 2011 kl. 15:44
Cloud (slettet)
Jeg er heller ikke den store mælkedrikker og på graferne over mineraler herinde kan det også ses, at jeg langt fra får nok calcium, i modsætning til de andre mineraler, som jeg får rigeligt af.
Jeg tager et dagligt kalktilskud i stedet. (Det skal vist siges at de grafer jeg nævner ikke er 100% retvisende, men de giver et okay fingerpeg)
Men ja, ellers indeholder alle mælkprodukter kalk.
Jeg tager et dagligt kalktilskud i stedet. (Det skal vist siges at de grafer jeg nævner ikke er 100% retvisende, men de giver et okay fingerpeg)
Men ja, ellers indeholder alle mælkprodukter kalk.
13 år12. november 2011 kl. 06:52
bruger slettet
Hej Line :)
Foruden at mælk er en god kilde til calcium, gør det også fantastiske ting til dit immunforsvar!
Nyere forskning har vist at mælk kan forebygge visse sygdomme.
Selv hader jeg mælk, men spiser mælkeprodukter derudover putter jeg nesquik i min mælk - godt nok er det fyldt med sukker, kalorier osv, men det ødelægger ikke mælkens gode egenskaber :)
Foruden at mælk er en god kilde til calcium, gør det også fantastiske ting til dit immunforsvar!
Nyere forskning har vist at mælk kan forebygge visse sygdomme.
Selv hader jeg mælk, men spiser mælkeprodukter derudover putter jeg nesquik i min mælk - godt nok er det fyldt med sukker, kalorier osv, men det ødelægger ikke mælkens gode egenskaber :)
13 år12. november 2011 kl. 23:30
Jeg startede mit vægttab på 70,6 kg for 11 dage siden og har tabt mig til 68,8 kg på den periode. Jeg føler ingen sult, og må erkende at et skift fra trøstespisning til kalorietælling har gjort sit udslag endda uden ét eneste minuts motion.
Ja faktisk er jeg lidt stolt over at man allerede kan SE resultatet. Der er ingen tvivl om at jeg hver dag har holdt mig under de tilladte kalorier og derfor er jeg nu begyndt at spekulere på om jeg burde bruge nogle kalorier på at drikke mælk?
Jeg hader mælk, så hvis nogen har idéer til hvordan jeg kan snige mælken i mig uden det smager af mælk så tager jeg meget gerne imod Jeres forslag.
Hver morgen spiser jeg 2 dl kirsebær yoghurt, men tæller det for mælk? Jeg spiser også 1 skive 10+ ost til frokost for det meste.
Tak for hjælpen
Line