Hmm.. Normalt ville jeg råde til at skrive mad ind nogle dage herinde, så du ville kunne finde de store 'synder' og se lidt på dit spisemønster, men med en gammel spiseforstyrrelse i baghovedet, er det ikke nødvendigvis en god idé - du kunne ende tilbage i det.. Men det kommer jo også an på hvordan du selv ser på det, om det ville være en 'ok' metode for dig..
Ellers er det noget med mindre potioner, mere grønt og knap så meget slik/chips/kage/lign.
Selv opdagede jeg for nogle år siden, at ved at skære ned på mine potioner, tabte jeg uden videre ca 4 kilo :)
Mht. motion skal du huske på, at alt er motion.. Hvis du ikke har for langt til studiet, kan du prøve at gå, du kan tage ud og handle på gåben, tag trappen, ting i den retning.. Det kan også give en lille (eller længere) pause fra studierne :)
Du kan også prøve at stå op, når du læser (eller står ved skrivebordet, hvis du har mulighed for det), det giver ikke meget, men som sagt: Alt tæller :)
Vil være tynd igen.. :(
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Vil være tynd igen.. :(
13 år27. oktober 2011 kl. 17:58
dalbyover (slettet)
En af de beste måder til et hurtigt vægttab er at drikke masser af vand. Sørg for at få min 2 liter dagligt. Ofte spiser man nemlig fordi man er tørstig! Spis lidt men ofte, gerne 6 måltider dagligt. Det seneste skal helst ligge inden kl 20. Sørg for at få min 600 gram grønt og frugt dagligt og husk at variere, der er så meget dejlig frugt derude :O) Ananas skulle sætte gang i forbrændingen. Jeg tager ingefærtabletter før hvert måltid, det skulle også hjælpe. Drop alkohol, hvidt brød og sukker i en periode, så kan du nemmere styre dit blodsukker.
Når du ikke har tid til motion i dagligdagen, så "snig" den ind. Tag altid trapperne, cykel i stedet for bus eller stå af 2 stoppesteder før, lav øvelser hjemme -det hele tæller.
Held og lykke
Når du ikke har tid til motion i dagligdagen, så "snig" den ind. Tag altid trapperne, cykel i stedet for bus eller stå af 2 stoppesteder før, lav øvelser hjemme -det hele tæller.
Held og lykke
13 år28. oktober 2011 kl. 15:28
klimakteriesilden (slettet)
Det kender jeg godt! Kom med i 60érgruppen!
13 år30. oktober 2011 kl. 14:01
biologi c
da du er normalvægtig. kan du træne hårdt men kort.
istarten kan du gå hurtigt eller løbe langsomt og ikke sprint.
8 sæt af 20sek. Sprint med 10 sek. Pause ,
løbes 5 dage om ugen
forsøg viser at der er ca.
aerob kapacitet 14%fremgang på 6 uger. og
anarob kapastiet 28%stigning på 6 uger.
god træning.
istarten kan du gå hurtigt eller løbe langsomt og ikke sprint.
8 sæt af 20sek. Sprint med 10 sek. Pause ,
løbes 5 dage om ugen
forsøg viser at der er ca.
aerob kapacitet 14%fremgang på 6 uger. og
anarob kapastiet 28%stigning på 6 uger.
god træning.
13 år30. oktober 2011 kl. 15:46
Culera3 (slettet)
Tak for de mange gode råd! :D
Eftersom jeg hele weekenden skal til forskellige arrangementer, starter jeg på mandag :)
Eftersom jeg hele weekenden skal til forskellige arrangementer, starter jeg på mandag :)
13 år4. november 2011 kl. 14:27
Jeg er en pige på 19, som vejer 68 og er 170 høj.. Jeg ved godt, min vægt er ok, men jeg vil gerne af med nogle kilo..
Jeg har haft en spiseforstyrrelse, og jeg er heldigvis rask! Derfor kender jeg kun til de ekstreme metoder.. Derfor beder jeg om hjælp til at komme af med 5-6 kilo på en sund måde :) Det skal lige siges, at jeg virkelig ingen tid til fitness har, eftersom jeg studerer, og det tager al min tid :-/
Tak på forhånd.. :)