#2 af mona0524 (slettet)
Forhåbentlig sidste omgang :-)
Du læser en tråd i debat > vægttabmona0524 (slettet)
re: Forhåbentlig sidste omgang :-)
Hej og tillykke med vægttabet
jeg kan da fortælle, hvad jeg gør såmå du se om det er noget, du kan bruge.
Min morgenmad cheasy yoghurt eller a 38 med havregryn og måske er stk knækbrød med ost eller isis marmelade
Frokost/madpakke en skive levebrød rugbrød med pålæg fra den grønne slagter og et stk grønt f. eks. en rød peberfrugt et stk agurk en tomat eller en gulerod. måske også en salat f.eks rødkålssalat.Det varier jeg imellem efter hvad jeg har at lave madpakken med. Jeg bruger frugt som mellemmåltid. Til aften laver jeg kun den portion, jeg må spise- oftest kylling kalkun eller fisk med kartofler og grønsager som regel tilberedt i oven så sparer man stegefedt der jo, men det er jo også let når man er alene, men spiser en del knækbrød også i løbet af aftenen. jeg håber du kan bruge min opskrift til noget. held og lykke med vægttabet
jeg kan da fortælle, hvad jeg gør såmå du se om det er noget, du kan bruge.
Min morgenmad cheasy yoghurt eller a 38 med havregryn og måske er stk knækbrød med ost eller isis marmelade
Frokost/madpakke en skive levebrød rugbrød med pålæg fra den grønne slagter og et stk grønt f. eks. en rød peberfrugt et stk agurk en tomat eller en gulerod. måske også en salat f.eks rødkålssalat.Det varier jeg imellem efter hvad jeg har at lave madpakken med. Jeg bruger frugt som mellemmåltid. Til aften laver jeg kun den portion, jeg må spise- oftest kylling kalkun eller fisk med kartofler og grønsager som regel tilberedt i oven så sparer man stegefedt der jo, men det er jo også let når man er alene, men spiser en del knækbrød også i løbet af aftenen. jeg håber du kan bruge min opskrift til noget. held og lykke med vægttabet
13 år23. oktober 2011 kl. 10:42
trinegrue
Hej Mona og tak for det :-)
Jeg skal nok til at have noget mere grønt med i stedet for frugt jo. Eller spise pålæg hvor der kan komme grønt ovenpå. Og måske skifte lidt rugbrød ud med knækbrød. :-) Tak for det!
Jeg skal nok til at have noget mere grønt med i stedet for frugt jo. Eller spise pålæg hvor der kan komme grønt ovenpå. Og måske skifte lidt rugbrød ud med knækbrød. :-) Tak for det!
13 år23. oktober 2011 kl. 13:08
fatty chick (slettet)
Hej Trine!
Det må da være en fantastisk forvandling, du har foretaget! Jeg er næsten helt stolt på dine vegne og kan godt forstå, du er glad!
Grøntsager på farten kan f.eks være peberfrugt, gulerodsstave og agurkestykker! Der er nogen, der spiser peberfrugter ligesom æbler... Jeg selv gnaver tit gulerødder på cykelturen! Det kan man godt! :-)
Hvis vi snakker madpakker, er broccolisalat og coleslaw lækre varianter, der kan laves meget fedtfattige!
Bare et par tips, som jeg håber, du kan bruge!
Pøj pøj med sidste omgang her!
Jane
Det må da være en fantastisk forvandling, du har foretaget! Jeg er næsten helt stolt på dine vegne og kan godt forstå, du er glad!
Grøntsager på farten kan f.eks være peberfrugt, gulerodsstave og agurkestykker! Der er nogen, der spiser peberfrugter ligesom æbler... Jeg selv gnaver tit gulerødder på cykelturen! Det kan man godt! :-)
Hvis vi snakker madpakker, er broccolisalat og coleslaw lækre varianter, der kan laves meget fedtfattige!
Bare et par tips, som jeg håber, du kan bruge!
Pøj pøj med sidste omgang her!
Jane
13 år23. oktober 2011 kl. 21:25
trinegrue
Hej Jane,
Tusind tak for det. Jeg er også selv så glad, men skal lige have det sidste med.
Jeg elsker coleslaw, men har ikke fundet en god kalorielet opskrift, har du en? :-) Det vil være lige i øjet!
Jeg har lige købt gulerødder og snackpeber i dag (og klementiner, men de er bare SÅ gode) :-)
Tusind tak for det. Jeg er også selv så glad, men skal lige have det sidste med.
Jeg elsker coleslaw, men har ikke fundet en god kalorielet opskrift, har du en? :-) Det vil være lige i øjet!
Jeg har lige købt gulerødder og snackpeber i dag (og klementiner, men de er bare SÅ gode) :-)
13 år25. oktober 2011 kl. 22:37
fatty chick (slettet)
Hej Trine!
Jeg har en grundopskrift på coleslaw, som ligger lige omkring de 100 kalorier! Så sammen med et godt stykke kylling bliver et ret fornuftigt måltid!
100 gr græsk yoghurt 2 %
50 gr revet gullerod
50 gr snittet hvidkål
Brug evt. fromage fraise, skyr eller A-38, da der er endnu færre kalorier end i den græske!
Vej yoghurten af og tilsæt lidt salt, peber en en dråbe sød! Her kan du også bruge citron/appelsinsaft eller ingenting! Put grøntsagerne i og rør rundt!
Til variation kan du tilsætte lidt frisk ananas, peberfrugt, et æble i tern, et par rosiner, lidt løg, et par nødder eller en af de klemmentiner, som du jo elsker! :-)
Lav evt en stor portion af grundopskriften, så du har til et eller 2 måltider senere på ugen og variér!
Vælg en af ekstratingene, da den jo ellers godt kan komme til at indeholde flere kalorier end forventet!
Broccolisalat kan laves på næsten samme måde og kan ligeledes varieres!
Go' dag til dig!
Hej fra mig
Jeg har en grundopskrift på coleslaw, som ligger lige omkring de 100 kalorier! Så sammen med et godt stykke kylling bliver et ret fornuftigt måltid!
100 gr græsk yoghurt 2 %
50 gr revet gullerod
50 gr snittet hvidkål
Brug evt. fromage fraise, skyr eller A-38, da der er endnu færre kalorier end i den græske!
Vej yoghurten af og tilsæt lidt salt, peber en en dråbe sød! Her kan du også bruge citron/appelsinsaft eller ingenting! Put grøntsagerne i og rør rundt!
Til variation kan du tilsætte lidt frisk ananas, peberfrugt, et æble i tern, et par rosiner, lidt løg, et par nødder eller en af de klemmentiner, som du jo elsker! :-)
Lav evt en stor portion af grundopskriften, så du har til et eller 2 måltider senere på ugen og variér!
Vælg en af ekstratingene, da den jo ellers godt kan komme til at indeholde flere kalorier end forventet!
Broccolisalat kan laves på næsten samme måde og kan ligeledes varieres!
Go' dag til dig!
Hej fra mig
13 år26. oktober 2011 kl. 10:08
calcit
God opskrift den napper jeg lige....den er vist også PCO venlig?
13 år26. oktober 2011 kl. 12:51
trinegrue
Cool, det lyder jo også nemt og overskueligt. Tusind tak for opskriften :-)
13 år29. oktober 2011 kl. 12:05
Jane Dough (slettet)
Tzatziki af to agurker og 0,1 % yoghurt (plus 2 fed hvidløg og salt og peber) er supernemt og hurtigt at lave - jeg laver en portion og gemmer det i mindre tupperware-bøtter, så kan jeg lige tage én til frokost eller én med på arbejde eller lignende.
13 år1. november 2011 kl. 12:03
Mianne1 (slettet)
Prøv at drikke en masse vand i timerne op til aftensmaden, det stiller en del af sulten..
13 år3. november 2011 kl. 09:30
Jeg har været herinde i lang tid efterhånden. Jeg har tabt mig fra cirka 90 og er nu på 72,4. Det har taget over et år, men jeg har holdt det og det er megafedt - og jeg er så stolt af mig selv. :-)
Nu vil jeg bare gerne smide de sidste ti kilo - og det må altså godt gå lidt hurtigt - altså, jeg tænker omkring at det ville være fedt at kunne komme hjem til jul og veje omkring de 62, men bare 65 ville også være fedt.
Jeg arbejder rigtig meget lige for tiden, så jeg har ikke tid til så meget træning som jeg gerne ville. Max 1-2 gange i ugen, men det er jo bedre end ingenting.
Jeg tænker at jeg vil drikke nupo til morgenmad, når der er rigtig travlt. Og ellers spiser jeg a38 med frugt og havregryn. Det synes jeg mætter godt. På arbejde spiser jeg som regel 1-2 stykker rugbrød med en avocado, en stor tomat og et æg. Og så frugt. Og aftensmad er meget forskelligt - og jeg ved at mit problem er aftensmaden. Jeg spiser stadig alt for meget der, men det skal jeg nok lære. :-) Samtidig spiser jeg vist alt, alt for meget frugt. Jeg elsker frugt og vil meget hellere spise det end grøntsager, men der er jo meget sukker i frugt? Hvad gør I andre? Jeg kan lide rigtig mange grøntsager, jeg synes bare frugt er meget nemmere. :-s
Så mine spørgsmål er vist:
Hvilke grøntsager har I med på farten?
Hvad spiser I af nem aftensmad som selvfølgelig er sundt? Og hvordan holder I jer fra at spise flere portioner? Gerne med meget protein, for jeg spiser ikke så meget kød, og vil gerne have mere protein!
Og gør jeg noget forkert i min kost nu?
Puh, det blev lidt langt! :-)
/ Trine