Hvordan får man vendt en dårlig dag til en god??

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvordan får man vendt en dårlig dag til en god??
Jeg var inde i en rigtig god periode, træner meget, spiser sundt og får sagt fra til ting der tynger mig.. Jeg havde lagt en madplan for mig selv, tog hensyn til arbejdstider og fristelser osv.
Og BUM, så var der pludselig slik og småkager ad libitum til et foredrag med Eskild Ebbesen med min fars firma idag. 2 timer langt. Skålen var fyldt med minibarer á Mars, Bounty, Snickers, Twix m.fl. Vi kæmpede en mental kamp og jeg sagde til mig selv, at begæret kun var så højt, fordi jeg endnu ikke havde fået aftensmad. Men efter 3 kvarter bukkede jeg sammen.
7 minibarer, 8 småkager og 2 stykker kransekage.. Jeg sidder nu tynget af skam og føler at jeg har kastet alt mit slid et vis sted hen.
Jeg ved at I andre også kender til dette, så hvordan tackler i denne følelse? Hvordan kommer i videre med hovedet højt?
13 år13. oktober 2011 kl. 22:07
re: Hvordan får man vendt en dårlig dag til en god??
man siger: "det skal der også være plads til".
og dagene efter spiser man extra sundt og motinere lidt extra.
BUM så var det der, Forbered dig på livet : spis 6 små måltider om dagen, så du næsten aldrig spiser det fordi du er sulten, men fordi det er guf.
var det et godt foredrag?
Held & Lykke.
13 år14. oktober 2011 kl. 06:35
Hej LML

Du ER jo stadig inde i den gode periode - du tog bare en lille-bitte pause.

Hvordan man kommer videre.. det er noget mentalt, og det handler om at finde sin egen vej. I mit tilfælde handler det om at slå det hen.. med et.. ok, det var så det. Ikke så smart, men ikke noget, der ikke hurtigt kan rettes op på!

Trøster mig selv med, at et boost i kalorieindtage en dag, ofte betyder, at man hurtigere smider, både det man har taget på, og lidt ekstra ;o)

Held og lykke

Lovely
13 år14. oktober 2011 kl. 08:00
Årh hvor jeg kender det! Og pludselig virker det som om alt ens hårde slid og alle de kilo man har tabt, bare vælter ned over én fordi man kom til at spise to stykker kage!!
Men du skal huske, at det KUN er et mentalt nederlag.. Din vægt stiger ikke til himmels, fordi du synder én eftermiddag til et kursus! Og jeg giver Lovely ret - det kan sagtens give et vægttab et ordentligt boost med en god omgang slik-synd! :P

Jeg synes faktisk også godt du kan være stolt over, at dit spise-gilde ikke var værre! Jeg ved ikke om du spiste dig mæt i slikket, men hvis jeg var ladt alene med skålen kunne jeg da sagtens have sat LANGT mere end 7 minibarer, 8 sølle små småkager og 2 stykker kransekage til livs! ;) Du udviste mådehold.. Måske ikke så meget som du gerne ville, men du gjorde det!

Op på hesten igen - jeg plejer at tænke: Det kan godt være jeg havde et lille nederlag, men jeg taber mig i hvert fald ALDRIG hvis jeg bare giver op! :)
13 år14. oktober 2011 kl. 08:45
Det var lige sådanne svar jeg søgte! Tak skal i have (:
Det var et super foredrag, men at høre om de 4 "årer" til succes (Målsætning, samarbejde, kommunikation og bedst når det gælder), ja det kan hurtigt blive kedeligt, og jeg er en person der helst skal beskæftiges med 2 ting ad gangen, og ofte, af mangel på bedre, bliver det ene med munden.
Jeg er ret god til at få en god morgenmad, lige snuppe noget proteinholdigt efter træning og ellers mærke efter den lille sult, men som person er jeg indrettet således, at når jeg først er igang er det svært at stoppe igen. Så det er ret nemt lige at spise både 1, 2 og 3 mellem måltider lige efter hinanden. Ups!

Tykbass:
Ja det føles nemlig som om ALT er tabt! og det er en forfærdelig følelse, for man bliver så vred på sig selv.
Jeg er ret god til at give mig selv et mentalt smølfespark over næsen når jeg er ude at handle, fordi jeg ikke vil lade mig manipulere af min sult. Jeg siger til mig selv, at tørst ofte forveksles med sult, og at det er noget tid siden sidste måltid, og at det kun er derfor jeg står og har lyst til chokoladekiks. Og så køber jeg riskager i stedet.
Men den her gang var det anderledes. Min mave rumlede så højt at alle andre kunne høre det, og jeg var gået helt død for energi, da det var 11 timer siden jeg sidst havde spist (jeg kom direkte fra arbejde og skulle i bad og til foredrag).

Men ja, jeg blev "mæt" og fik desværre heller ikke min aftensmad da jeg kom hjem.
Men havde jeg ikke haft dårlig samvittighed havde jeg også kværnet mindst det dobbelte.

Hvad spiser i når den lille sult melder sig? Sukkertrangen?
13 år14. oktober 2011 kl. 12:46
Altså set fra den (ikke spor fornuftige) lyse side, så spiste du ikke aftensmad da du kom hjem - ergo var dit kalorieindtag jo heller ikke fuldstændig overdrevet! :)

Når den lille sult melder sig hos mig, og jeg mangler kalorier til et ordentligt måltid, så spiser jeg gerne knækbrød med light smøreost, en skål cheasy yoghurt med kanel og evt. et drys af all bran, en skål pulversuppe eller bouillon..

Når lækkersulten bider lidt for meget spiser jeg sukkerfri Halls hostebolcher med frugt- eller lakridssmag, sukkerfri lakridspastiller (gajol og den slags), frosne vindruer, bananis (frosne, blendede bananer med lidt mælk og kanel - smager af banan-softice!), drikker en kop the eller en tynd kop cacao (hvis den smager for godt får jeg lyst til at drikke en kop mere, så derfor skal den helst være tynd), fedtfri popcorn eller vaniljeyoghurt med kanel..

Hvis jeg gerne vil AF med sukkertrangen drikker jeg the eller et stort glas sukkerfrit sodavand/danskvand, børster tænder, spiser et par Fishermans Friend eller stærke mint-hostebolcher eller løber/går en tur.. :)
13 år16. oktober 2011 kl. 18:04
Dårlige tanker er lige så skadelige som for mange kalorier.

Så lad være med at bebrejde dig selv...der er en ny dag i morgen....tror vi alle har oplevet det...videre...
13 år17. oktober 2011 kl. 16:31
det er ikke hvad man spiser
mellem jul og nytår man bliver fed af.
men hvad man spiser mellem nytår og jul.

13 år18. oktober 2011 kl. 07:13
hvad du spiser til hverdag er meget vigtigere end 1 dag hvor du spiser for meget.
13 år18. oktober 2011 kl. 07:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });