Kære Ginger!
Jeg kan sørme godt forstå, at du er frustreret! Det er da bare super træls!
Jeg har nogle umiddelbare tanker, når jeg læser din historie:
Du har nedsat dit stofskifte ved at underspise over længere tid. Det ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden, så det kan være en af grundene til at du har taget på. MEN! du kan jo ikke gå resten af livet og sulte dig, så du skal holde fast i den sunde kost med næb og klør! Dog vil jeg foreslå dig at spise 5-6 gange om dagen for at få stofskiftet i gang igen. Din morgenmad ser umiddelbart fin ud (bortset fra tykmælk? er det rigtig sødmælkstykmælk eller er vi ovre i noget 0,1% cheasy?).
Jeg tror også godt du kan skære lidt kød af til frokost. Ca. 120 g tror jeg vil være passende.
Til aften ville jeg gå efter at være nærmere de 150g end de 200g kød.
Til dine 2-3 mellemmåltider vil jeg foreslå en grov grøntsag i stil med 1 gulerod eller lign. Det er ikke fordi dine mellemmåltider skal være egentlige måltider. De skal blot tjene til at holde forbrændingen i gang :)
Mht. løb, så kan jeg garantere dig, at du ikke har taget på af at løbe i en uge :) Det tager langt længere tid at opbygge muskelmasse. Desuden skal du ikke løbe hver dag :) Din krop skal restituere for at kunne opbygge muskelmasse og reparere knogle"skaderne" (det er bare mikroskopiske - og SUNDE - "skader" på dine knogler, som skal hele op og dermed styrke dine knogler). Det tager ml. 24 og 48 timer (mener jeg at ha' læst et sted).
Jeg synes ikke du skal være så bekymret over din vægtøgning. Hvis du spiser, som du har skrevet, så er det jo ikke usundt. Jeg tror simpelthen, at dit stofskifte er gået så meget i stå efter din sultekur, at det lige skal i gang igen.
Jeg er sikker på at der er mange andre herinde som ved mere om det end mig - og som muligvis kan korrigere mine udsagn, hvis de er forkerte :)
Go' vind med det hele!
//herselfish
#2 af herselfish (slettet)
Jeg kan snart ikke mere...har nu i fire uger spist alt det gode, præcise står beskrevet nedenfor, samt er begyndt at motionere siden i torsdags.. men har KUN taget på!? Ikke nok med at jeg har taget FIRE kilo på i vægt, er jeg også blevet 5cm større omkring røven/enden/numsen/hoften... jeg forstår det ikke!?
Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, eller skal jeg bare køre på?
En gennemsnitlig dag ser således ud:
morgen: 200g tykmælk + 50g havregryn
frokost: 150g kød (kylling, lam, okse, gris -varierer) + 150g grøntsager (oftest; salat, rødebede, tomater, agurk, squash)
Aften: 150-200g kød (varieret ligesom til frokost) + 150-200g grøntsager (varierer ligesom til frokost)
Disse faktorer har jeg selv tænkt kunne have en indflydelse:
- Jeg har i lidt under et halvt år spist alla en anorektiker i den tro at jeg ville tabe mig - det gjorde jeg såmænd også - men det var i en enooormt lille grad, og det der egentligt est gjorde forskellen var at min mavesæk konstant var mindre fyldt og at jeg derfor følte mig tyndere. Dog fandt jeg ud af at mit stofskifte faldt og at jeg netop fordi min krop var i mad-underskud i forhold til hvad jeg plejede at give den, så tog jeg på hver gang jeg spiste bare det miindste. Derfor stoppede jeg, og begyndte istedet at spise som ovenstående....
-Jeg begyndte at motionere i torsdags (løbe), og har gjort både torsdag, fredag, lørdag, mandag i gennemsnit 1,5 kilometer. Derfor kunne det jo tænkes at mine nummi-muskler er blevet større, og at det derfor måler mere. Men hvorfor har jeg så så meget fedt på maven?
undskyld det blev så langt - er bare UMÅDELIGT FRUSTRERET!!?!??