Det er ikke meget, du spiser, så det er nok ikke der problemet ligger..
Har set andre herinde der har haft gavn af dage med skriftende kalorieindtag (1500 den ene dag, så 1200, så måske 1800) eller en anderledes fordeling af tilsætningsstofferne.. Har også set folk snakke om, at for lidt mineraler/vitaminer kan sætte en stopper for det..
Prøv at sørg for at få vitaminerne og sæt indtaget lidt op, og hæng så bare på, det skal nok komme :)
Nogle søde derude, der har lyst til at hjælpe??
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Nogle søde derude, der har lyst til at hjælpe??
13 år27. september 2011 kl. 11:53
calcit
Får du fibre nok?....groft rugbrød, fibersund.....der har været skriverier om at kunstigt sødet drikke er dårligt....cola zero m.m. at noget går ind og påvirker vægttabet. Personligt drikker jeg ikke den slags.
1200 kcal er fint nok....får du rørt dig?
Jamen så skal der bare tålmodighed til.....
1200 kcal er fint nok....får du rørt dig?
Jamen så skal der bare tålmodighed til.....
13 år27. september 2011 kl. 18:41
bruger slettet
Ok, jeg prøver at variere lidt mere i, hvor meget jeg spiser, så jeg nogen gange når lidt længere op i mit kcal indtag..
Tror ikke, at jeg kan undgå zero, det er mit svage punkt og det, der gør, at jeg ikke har behov for andet sødt, ellers falder jeg for hurtigt i, hvis jeg ikke får min zero efter træning :-/
Jeg prøver gevaldigt ikke at spise særlig meget brød, pasta, ris og kartofler, men er det egentlig godt, hvis man træner meget? Jeg træner ca. 4 gange ugentlig meget hård boksetræning og spinning, altid 2-3 timer ad gangen..
Tror ikke, at jeg kan undgå zero, det er mit svage punkt og det, der gør, at jeg ikke har behov for andet sødt, ellers falder jeg for hurtigt i, hvis jeg ikke får min zero efter træning :-/
Jeg prøver gevaldigt ikke at spise særlig meget brød, pasta, ris og kartofler, men er det egentlig godt, hvis man træner meget? Jeg træner ca. 4 gange ugentlig meget hård boksetræning og spinning, altid 2-3 timer ad gangen..
13 år29. september 2011 kl. 09:37
krysser (slettet)
spiser du for lidt???
Har ikke lige tid til at læse din dagbog, men når du træner så meget som du gør og indtager et minimum af kulhydrater, så overvejer jeg om du faktisk ikke spiser for lidt.... Prøv at sætte kcal indtaget lidt op og se om det hjælper...
13 år29. september 2011 kl. 09:51
KammaD
Tror det er vigtigt at det er de rigtige ting man spiser.
Når jeg holder mig omkring de 1200 kalorier om dagen skal jeg passe meget på med at, fedt og protien er de i de rigtige mængder. Kroppen skal jo have noget at leve af.
Kulhydrater skal efter min erfaring ikke indtages i for store mængder. Jeg spiser dog rugbrød hver dag. Det er også vigtig tror jeg, at det er de rigtige kulhydrater du for. Men det er vist ikke noget problem kan jeg læse?
Ved ikke hvor sundt det er, den med at leve nogle dage af et minimum af kalorier og have dage hvor den så er noget længere oppe. men det virker for mig om ikke andet. Du kunne da prøve.
Hvor høj er du og hvad er din daglig forbrænding? Jeg selv har ikke megen plads i regnskabet som andre har, dels er jeg ikke ret høj og dels har jeg fået normal BMI... Det betyder at jeg ikke kan spise ret meget uden at tage på. Samtidig har jeg siddende arbejde.
Men nogle gange står vægten bare stille.
Held og lykke. Opgiv ikke det skal nok komme, men med din vægt er der nok ikke den vilde plads til megen i regnskabet. Men det kan lade sig gøre.
Når jeg holder mig omkring de 1200 kalorier om dagen skal jeg passe meget på med at, fedt og protien er de i de rigtige mængder. Kroppen skal jo have noget at leve af.
Kulhydrater skal efter min erfaring ikke indtages i for store mængder. Jeg spiser dog rugbrød hver dag. Det er også vigtig tror jeg, at det er de rigtige kulhydrater du for. Men det er vist ikke noget problem kan jeg læse?
Ved ikke hvor sundt det er, den med at leve nogle dage af et minimum af kalorier og have dage hvor den så er noget længere oppe. men det virker for mig om ikke andet. Du kunne da prøve.
Hvor høj er du og hvad er din daglig forbrænding? Jeg selv har ikke megen plads i regnskabet som andre har, dels er jeg ikke ret høj og dels har jeg fået normal BMI... Det betyder at jeg ikke kan spise ret meget uden at tage på. Samtidig har jeg siddende arbejde.
Men nogle gange står vægten bare stille.
Held og lykke. Opgiv ikke det skal nok komme, men med din vægt er der nok ikke den vilde plads til megen i regnskabet. Men det kan lade sig gøre.
13 år2. oktober 2011 kl. 07:35
Jeg har de sidste 2 uger haft fuldstændig stilstand på vægten på omkring 60,8-61kg, og jeg kan simpelthen ikke greje, hvad det er, jeg gør forkert. Holder mig næsten fuldstændig fra søde sager, og motionere også rigtig meget og prøver at holde kalorieindtaget på et minimun, men hver morgen jeg står op, står vægten konsekvent enten på 60,8 eller 61kg..
Jeg kan mærke, at jeg er ved at give op, og det betyder så meget for mig, hvis jeg kan komme under de 60, fordi jeg skal giftes næste år og vil gerne se rigtig godt ud til det.
Er der nogle søde sjæle, der lige vil gå min dagbog igennem og sige, hvad jeg evt. kan gøre anderledes for at sætte et nyt skub i mit vægttab, så jeg ikke falder i, fordi der ingenting sker?
På forhånd tak.
Joy