Snack

Du læser en tråd i debat > vægttab

Snack
Hvad gør I, når i får den vildeste trang til at snacke?
Jeg blev ramt af det idag, og det endte med jeg kiggede alle skabene igennem for slik eller andet godt.
13 år15. september 2011 kl. 20:28
re: Snack
Uhh jeg kender det alt for godt.
Herhjemme kan en snak være vindruer. Vi har i fryseren frosset vindruer ned. Så tager det lidt længere tid at spise dem, og det er lidt som bolcher.
Hvis jeg snacker, er det ofte en riskiks, lidt havregryn med sukrin eller frugt. Gulerødder er også skønne. :-)
13 år15. september 2011 kl. 20:34
Super idé (:
Jeg plejer også at have frosne bær i fryseren, eller smide en banan i skiver i fryseren, så den er super lækker dagen efter. Men vi havde bare intet. Må hellere få købt mig et arsenal af riskiks til en anden gang (:
13 år15. september 2011 kl. 20:37
Jeg spiser gulerødder, nødder, rosiner eller en slål A38 eller skyr med bær og müsli :)
13 år15. september 2011 kl. 20:38
For laaang tid siden talte jeg med en diætis, fordi min søn ikke ville tage på, men i den forbindelse spurgte jeg hende "of the record" til mit snack forbrug, om hvad hun havde af gode råd til at undgå søde sager....

Hun gav mig et råd som jeg var MEGET skeptisk over i starten, men har fundet ud af at det rent faktisk hjælper (på mig i hvert fald)

Altså når trangen bliver for stor, så går jeg ud i krydderi skuffen og finder min vanilie bøtte frem, stikker næsen i og dufter!!! efter godt 5 min. er min sukker trang reduceret så meget at jeg igen kan holde det ud!!!

Det lyder mærkeligt ikke!?! men hun forklarede at det var fordi at man "snød" hjernen til at udsende impulser til de områder som hungrede efter sukker, så de rent faktisk troede at man HAVDE fået sukker!!!
13 år17. september 2011 kl. 18:52
Ville ønske at madital havde en "Synes godt om"-knap, hanemor - jeg kender godt tricket, og det er lidt spøjst, men hjælper! ;-)
13 år18. september 2011 kl. 17:08
Ej hvor sjovt.. Det må da prøves næste gang man får lyst til at kaste sig over en jumbo size Marabou-plade ! ;)
13 år19. september 2011 kl. 14:28
Hm hva jeg gør? Ignorerer det...
13 år19. september 2011 kl. 16:59
ISIS cockies - de kommer i praktiske indpakninger af to stk. Kcal indholdet er overkommeligt, og man føler virkeligt, at man får lidt usundt. Jeg har dem altid til at ligge, og de redder mig gang på gang :)
13 år19. september 2011 kl. 18:09
Jeg tager en potion kakao nupe, eller lakridserne nellie dellies fra toms :)
13 år25. september 2011 kl. 16:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...