For få Kj og ingen vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

For få Kj og ingen vægttab
Jeg er helt ny her på sitet og går og undre mig over en ting. Hver dag siger systemet at jeg har spist mellem 3-5000 KJ FOR LIDT. Desuden at jeg skulle have tabt mig. Til dato (6 dag) har jeg kun taget på :-( Godt nok kun 1,2 kg. men det virker ikke særlig godt på motivationen.
Så prøvede jeg at booste det lidt med lidt mere mad, det venter jeg så resultatet af.
Kan det skyldtes at jeg ikke får lavet den motion jeg plejer - er det nok. Jeg starede nemlig her da jeg har fået en skade i en fod og derfor ikke kan løbe mine sædvanlige 12-15 km om ugen. Det er nu 12 dage siden jeg løb sidst.
Nogen der kender til problemet.
Det skal siges at jeg vejer godt 100 kg og er vant til at spise sundt, og derfor har måtte sænke mængderne af mad for at få færre kj end jeg er vant til.
13 år8. september 2011 kl. 19:04
re: For få Kj og ingen vægttab
Det er faktisk simpel regning. Hvis du spiser flere KJ end du forbrænder - tager du på, hvis du spiser færre KJ end du forbrænder - taber du dig. Så, hvis du tager på til trods for, at systemet siger, at du spiser for lidt, ja så er det enten fordi du reelt indtager flere KJ end du registrerer, eller fordi du forbrænder færre end du har angivet.

Med hensyn til indtag bør du checke, at du får det hele med, også drikkevarer og småting her og der, og at du får det med i de rigtigt mængder (check din køkkenvægt).

Med hensyn til forbrænding bør du se under din profil og checke at aktivitet på arbejde er angivet korrekt, denne er udtryk for din basisforbrænding. Lad fritidsaktivitet være blanke og indtast i stedet under motion når du har dyrket sport. Det vil give et mere reelt mål, når du ikke helt stabilt dyrker den samme sport i det samme antal timer hver uge.

Vægten vil også variere med mængden af vand i kroppen og denne svinger helt naturligt, bl.a. i forbindelse med menstruation. Dette er dog ikke nok til at forklare en vægtørning på 1,2 kg, når du angiveligt samtidigt har haft et underskud på 20-30.000 KJ, så du må nok finde forklaringen i en af de 2 ovenstående.

Selv regner jeg i kcal, og det er mit indtryk, at de fleste herinde bruger denne måleenhed. Jeg har et dagligt underskud på ca. 750 kcal og taber mig ca. 100 g om dagen (6 kg på 2 mdr), både ifølge systemet og i virkeligheden, så for mig passer regnestykket.
13 år8. september 2011 kl. 20:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...