Slået hjem...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slået hjem...
Nu gik det lige så godt...

Havde allerede tabt et kilo på blot en uge.
Så kom weekenden, som bød på weekendophold (fre-lør)på hotel, fødselsdagsfest lørdag aften og gæster hele søndagen......

Nu skal man starte helt forfra igen godt og vel endda - hvor er det demotiverende! Jeg synes, det er meget svært at komme "op på hesten" igen mentalt set..

Hvordan finder man lige gejsten igen?
13 år28. august 2011 kl. 19:53
re: Slået hjem...
ja,så er der vel kun 2 muligheder enten hopper du op på hesten igen eller lader den være.......kun du kan beslutte om det er demotiverende eller det modsatte.....
13 år28. august 2011 kl. 19:57
I øjeblikket oplever jeg godt nok også situationen at være således: op på hesten mandag-tirsdag - tabe sig indtil fredag, hvorefter man tager lidt på igen... Så at sige to skridt frem, et skridt tilbage. Jeg tror de fleste oplever det sådan, det vigtigste er, at se hele billedet, så det vil sige, at hvis du har tabt et kilo, og måske tager et halvt-helt kilo på igen, har du stadig gjort fremskridt. Langsomt, men sundt. :)
13 år29. august 2011 kl. 22:51
Min erfaring er, at weekend-kiloet ryger rimelig hurtigt af igen.
13 år29. august 2011 kl. 23:16
Også min erfaring - weekend-kiloet forsvinder igen i løbet af et par dage og så kører det igen :O))
13 år30. august 2011 kl. 05:55
Måske kan du holde motivationen hvis du vejer dig midt i ugen, altså efter at din krop har haft chancen til at komme af med det ekstra mad og drikke der kom indenbords i weekenden. Husk også på at hvis du kun kigger på kalorier og spiser efter det, og spiser en masse groft grønt, ja så vejer det altså rigtig godt til. Når du spiser sundt, tager det også tid at bearbejde, så medmindre der kommer et maveonde har du altså ekstra kilo liggende i kroppen to dage efter du har spist. Ergo, brug ikke søndag eller mandag som fast vejedag.
13 år30. august 2011 kl. 08:50
Havde samme nedslående oplevelse i morges :-(

Tænker at mandag morgen måske er en dårlig vejedag. Jeg dyrker motion 2 dage om ugen, og har oplevet at morgenen efter som regel er en god vejedag.

Jeg ved ikke om det er at snyde mig selv, men det hjælper på motivationen, og forhåbentlig går kurven nedad i det lange løb alligevel.

Håber du er oppe på hesten igen.
13 år5. september 2011 kl. 13:01
Hej
Jeg har tabt mig en del over det sidste 1½ år - og jeg har nærmest ikke tal på, hvor mange gange, jeg er faldet af hesten i løbet af den periode. Ferier og fester eller bare en off-dag hvor der pludselig er røget 4 isvafler indenbord eller æblekage i så store mængder, at jeg blev næsten syg af det. Men trods det er det lykkedes at tabe 30 kg. - ca. 22-23 kg. det første halve år og 7-8 kg. i løbet af det sidste år. "Hemmeligheden" for mig er ikke så meget, hvordan jeg undgår at falde i - for det kan jeg ikke undgå - men hvor hurtigt jeg er tilbage på sporet igen. Og så bare klø på derfra.
Jeg har haft glæde af - når der har været sådan en møgdag med alt for meget mad eller snold og jeg nærmest havde banket mig selv ned under jordskorpen med selvhad og skæld-ud over slaphed og mangel på rygrad - at taste den dårlige dag ind incl. den bakke flødeboller og de 4 is. Og selv på en rigtig skidt slankedag, så er det jo sjældent mere end 1.500 eller 2.000 kalorier for meget. Så 2 gode dage bagefter, så er man tilbage på status quo, og er igen igang med at tabe sig. Så der er ingen undskyldning for at opgive og lade hesten stå. Det har været entsuper vigtigt værktøj for mig - måske den allerstørste forskel fra tidligere, hvor jeg gav op, når jeg fald af hesten eller i hvert fald var mange dage at komme igang igen.
Måske du kan have glæde af rådet - og held og lykke.
13 år5. september 2011 kl. 18:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...