Hvor er min sunde fornuft blevet af?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvor er min sunde fornuft blevet af?
Jeg er ved at tage på! Min motivation og sunde fornuft er forsvundet! Hvor finder jeg det igen?!
Katia
13 år28. august 2011 kl. 13:17
re: Hvor er min sunde fornuft blevet af?
Du må finde ud af hvorfor? det kan godt ligge skjult....
13 år28. august 2011 kl. 14:29
Hej Katia,
jeg kender alt for godt det, at man med sin fornuft ved, at man gør det forkerte igen og igen, og man ved man ender med at gøre sig selv ked af det. Men på en eller anden måde kan man ikke tage sig af det!
Det kan komme en dag elelr to, hvor det munder ud i store ædeflip og dårligt humør, men problemet er, hvis man ikke får det stoppet og det ender med en ond cirkel.
Min egen erfaring er; bliv ved med at veje dig! Evt. hver morgen. Når jeg når dertil, hvor jeg ikke har lyst til at veje mig, og begynder at "snyde" (mig selv) er det "nemmere" at fortsætte. Vej dig, og få den der "fan'me nej" følelse, når vægten viser det du godt vidste, men valgte at ignorerer. Jeg ved det lyder åndsvagt, men jeg tager nogle gange en alvorlig snak med mig selv i spejlet. Alt det man har kæmpet og sat sig for, hvor træt man er af de ekstra kilo. Følgerne for ens helbred. Nu ved jeg ikke hvad der er din stærkeste drivkraft, men kig dig selv i øjnene og mind dig selv om det! Og så se om du kan få tastet nogle dage ind her på siden ,selvom det ikke er spor sjovt, når man ved man spiser for meget! Gør det helt efter hvert måltid, og ikke om aftenene, når hele skaden er sket. Hvis du har spist frokost, og allerede har overskidt dine kalorier for en dag, og får det sort på hvidt her på siden er det sværere at bestille grillsnask til aftensmad end hvis du bare vidste du havde spist for meget i løbet af dagen.Det er i hvert fald noget af det jeg selv har gjort, når motivationen begynder at svigte. Og så kommer du ind i en "god cirkel" igen, hvor du får succes nogle dage og får lyst til igen at gøre en indsats. Menge gange held og lykke, håber du får vent kampen til sin fordel!
13 år28. august 2011 kl. 16:26
hehehe...!overskredet! blev vist til et meget dårligt ord, med en haldårlig bøjinig og en slåfejl....man har kun det sjov, man selv laver ;o) Håber stadig min kommentar kan læses.
13 år28. august 2011 kl. 16:28
Ha, ha,... ja de skide kalorier :-D
Jeg opdagede nu først fejlen (skulle endda lede efter den) da du selv gjorde opmærksom på den :-)
13 år28. august 2011 kl. 18:04
Brugeren har valgt at få sine...
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år28. august 2011 kl. 19:29
Takker for alle Jeres svar og opmuntrende ord ; ) Jeg kæmper videre med mig selv ; )
Med venlig hilsen til Jer alle sammen!
Katia
13 år30. august 2011 kl. 19:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...