Hvad er den bedste "side effekt"?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad er den bedste "side effekt"?
Jeg vil gerne lave en lille positiv tråd og høre om, hvad I andre har oplevet af POSITIVE SIDEEFFEKTER ved at tabe sig?
De sidste dage er jeg faldet i at se det program, der hedder "krop umulig" eller "embarrasing bodies". Jeg tænkte først; det kan i hvert fald få én til at føle sig heldig! Folk med ekstra hud, mænd med bryster, kvinder med skæg! Det meste af det handler om, de følgeproblemer som overvægt kan medføre og hvordan det hjælper folk at tabe sig.
Nå, men da jeg kom i seng, kom jeg til at tænke på, hvor langt jeg egentlig er.... Ikke bare i forhold til vægt (som er gået ned fra ca 82 kg til i dag ca. 68 på et år og dermed så godt som normalvægtig), men de andre ting, der følger med for mange kg og usund mad. Jeg har meget renere hud, selvom jeg aldrig har været direkte plaget af acne eller lignende. Mine famøse "rygdeller" som nok næsten var det jeg hadede mest er faktisk væk. Selvfølgelig slår det en fold, når jeg vrider mig, for at kigge i et spejl. Men når jeg står alm. er der ikke længere deller! Mine lår er nok der, hvor der er sket mest. De var ved at være ret slemme med cellulitis og folder mærkelige steder. Det samme med min mås! Nu er huden faktisk glat, der er ikke buler og mystiske folder! Det er da fantastisk! Jeg vil gerne tabe mere der, men bare det, at huden er pæn og glat! Men jeg har været så optaget af tallet på vægten og min tøjstørrelse, at jeg dårlig har tænkt over det!
Kan I andre fortælle gode historier om problemer der forsvandt da kiloene røg af?
13 år26. august 2011 kl. 08:42
re: Hvad er den bedste "side effekt"?
Med hensyn til det program så er det jo tabuer det berører. De mennesker lider jo og isolerer sig derhjemme. Som oplysning er det et godt program som kan åbne op for folks uvidenhed. Jeg tænker ikke uha hvor er det godt det ikke er mig, men derimod hvordan kan det være gået så galt. Flere af dem kunne være døde af deres problemer inden. Oplysning Oplysning Oplysning.

Her har tidligere været skriverier hvorvidt hudfjernelse bør være i det offentlige regi.......min holdning er at alt som kan fjernes bør fjernes hvis det hindrer en god livskvalitet.Et er sikkert de mennesker er ikke egenansvarlige for deres tilstande.....

13 år26. august 2011 kl. 08:52
Jeg har også ofte sidet og tænkt "godt det ikke er mig". Men mange af dem er også uheldige da vægten sætter sig kun et bestemt sted som maven.

Jeg er dog ikke enig i at man giver dem slankepiller eller at de skal opereres for deres fedme. Det er somom et helt almindeligt vægttab bliver forkasted som værende "for svært" til dem når nu de ikke har kunne gøre det før.

Jeg synes så ikke det burde være i det offentlige... Mine bryster hænger meget på trods af at jeg kun er 18, og det står da ofte i vejen for min livskvalitet men det er da ikke noget staten skal betale!

Det positive for mig har været at føle mig normal. Jeg kan spise usundt uden at være bange for at andre tænker "det burde hun ikke hun vejer for meget". Jeg er mere glad og frisk... Min krop har det bedre. Ja de helt almindelig ting. Jeg har ikke haft de problemer der er blevet vist i det program.
13 år26. august 2011 kl. 11:14
Hej igen, ja programmet viser mange ekstremer! Og jeg vil da godt være enig i at det er en "grim tanke"når man lige siger det man tænker er "godt det ikke er mig" - men det tænker jeg da, må jeg indrømme! Men først og fremmest tænkte jeg egentlig, at jeg er heldig, og ikke behøver være så ked af, at jeg synes det er lidt svært at holde vægten!
Når det så er sagt, tror jeg det er helt menneskeligt, at man ikke kan lade være med at være interesseret i ting man frygter og håber aldrig sker for en selv!
Ja, det er tabuer og det er nogle modige mennesker der står frem i sådan et program og forhåbentlig gør det nemmere for nogle andre at turde gå til lægen.
Jeg kom bare til at tænke på, at jeg glemmer, at det er mere end at være slank, det med at tabe sig. F.eks. at kunne bevæge sig uden at være hæmmet af vægten eller uden at få ondt i lårene, når man går i en kjole om sommeren. Også bare en ting som at have meget mere energi eller, at man ikke har så mange maveproblemer fordi ens kost er blevet sundere.
13 år26. august 2011 kl. 16:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });