Suppekur..-til dels

Du læser en tråd i debat > vægttab

Suppekur..-til dels
Jeg har nu læst en del om suppekuren/forbrændingskuren eller hvad den ellers bliver kaldt.
Mit spørgsmål er om man kan forestille sig at spise suppen en gang om dagen(fx. til frokost), og ellers leve forholdsvis sundt. Selvfølgelig med henblik på at tabe sig. Eller kan man så ligeså godt lade være med at spise suppen, og i stedet spise alm. frokost.
Grunden til at jeg ikke vil følge en suppekur er, at jeg dyrker sport på ret højt plan, og kan ikke forestille mig at min krop kan nøjes med suppe i 7 dage.

Håber nogle kan komme med råd og vejledning.. :)
13 år24. august 2011 kl. 16:38
re: Suppekur..-til dels
syntes at jeg kan huske at man kombinere suppen med en eller 2 vare som er forskelligt fra dag til dag, men du skal spise den som beskrevet da det er en forbrændingskur...
13 år24. august 2011 kl. 18:49
re: Suppekur..-til dels
suppe inden et måtid,skulle gøre at man spiser 20% færre kcal i alt.
du kan godt spise suppe til 1 måltid om dagen. suppe er sundt i sig selv, så du kan droppe reglerne og tabe dig alligevel.
13 år24. august 2011 kl. 19:17
.
Hej (:

Jeg går på suppekur fra imorgen, så jeg har lavet suppen her til aften.
Man skal jo variere med at spise frugt og grønt osv. Prøv at søg på google, bare skriv "suppekuren", så kommer der en masse om hvad du må spise de 7 dage, så du ikke KUN får suppe (:
13 år24. august 2011 kl. 22:30
re: .
Tak for jeres svar.. Jeg prøver med suppe til frokost, så må vi se om det har nogen effekt.

Har godt set at man må spise forskellige ting i løbet af de 7 dage, men med håndbold 5 gange om ugen af 2,5 timer pr. gang, tror jeg simpelthen at min krop bliver for træt.

Og held og lykke med suppekuren MrsBennington :)
13 år25. august 2011 kl. 10:42
Der er jo normalt færre kalorier i suppe end i et "almindeligt" måltid, så derfor vil det være en fordel i forhold til at tabe sig, hvis man erstatter et måltid om dagen med en portion suppe.
13 år25. august 2011 kl. 10:49
Når du dyrker så meget sport som du gør, kan du godt prøve med suppen til frokost, men det er restitutionsmæssigt selvmord at følge kuren slavisk, da de øvrige ting du må spiser, slet ikke dækker kroppens daglige behov. Er man inaktiv eller hyggetræner i det små, så kan man godt hærge kroppen kortvarigt uden det gør det store. Forslaget med at spise lidt inden selve måltiderne er ikke tosset hvis du generelt "bare" spiser jævnt for meget og skal have lagt bunden.

Men ellers og hvis du "sporter" så intensivt som du giver udtryk for, ville jeg langt hellere finde en kostplan der tager hensyn til det - hvis du skal have energi til træningen, så er det ikke ligegyldigt hvordan du taber dig.

Når du nu er kommet til at veje for meget, er det mangel på viden eller selvdisciplin - ja, undskyld jeg spørger så direkte og hvis det er for tæt på, så ignorerer du det bare.

Men hvis det er det første, så kunne jeg muligvis* hjælpe med en kostplan som ganske vist var lavet til en cykelrytter der styrkertræner om vinteren, men mon ikke det nogenlunde kan overføres til håndbold?

* Jeg vil ikke love at jeg stadigvæk har den, der var en dag hvor jeg kom til at rydde for grundigt op og det kostede en del "upser" til skraldespanden. Men hvis det har interesse, vil jeg godt lede efter den. Men det kræver selvfølgelig at man holder den - men det giver jo lidt sig selv :-)
13 år25. august 2011 kl. 12:25
Det er vist klart mangel på selvdisciplin der er problemet her.. Generelt tror jeg bare det handler om at jeg spiser for meget. Jeg spiser også usundt en gang imellem, men tror mere det er mængderne af den almindelige mad jeg ikke er så god til at begrænse.

Mht suppen så spiste jeg den et par dage til frokost..-den smager jo fint nok, men så blev jeg lidt træt af det.. Men jeg synes faktisk at det hjælper utrolig meget at taste mad ind her på siden, har i hvert fald ind til videre haft minus på kcal-kontoen..

Og tak til jer.. :)
13 år7. september 2011 kl. 00:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...