#2 af Gro1985 (slettet)
gode råd søges fra erfarende "vægttabere"
Du læser en tråd i debat > vægttabGro1985 (slettet)
re: gode råd søges fra erfarende "vægttabere"
Måske skal det også nævnes, at min fedtprocent er gået fra 23,6-23,3. Men jeg ved ikke om det har så meget at sige...
13 år23. august 2011 kl. 09:30
Madelskeren (slettet)
Hejsa,
Jeg er ikke så erfaren men mine første tanker ud fra det du skriver er
-væske i kroppen (hvis jeg en dag ikke får nok vand er min vægt altid højere end dagen før, tror kroppen holder på væsken)
-menstruationcyklus. hvis du kun har fulgt vægten dagligt et par uger kan det sagtens spille ind og være helt naturligt med udsving i gennem een måned
-generel usikkerhed...ved ikke hvorfor men min vægt kan sagtens ændres et par hundrede gram fra den ene dag til den anden op eller ned for så fint at følge den planlagte kurve igen et par dage efter så hvis det kun er en dag du ser noget der undre dig vil jeg sige fortsæt det gode arbejde og se hvad tallet er i morgen og overmorgen.
Ellers kan det være du snart for bedre foreslag for nogen der ved mere end mig :)
Held og lykke med vægttabet!
Jeg er ikke så erfaren men mine første tanker ud fra det du skriver er
-væske i kroppen (hvis jeg en dag ikke får nok vand er min vægt altid højere end dagen før, tror kroppen holder på væsken)
-menstruationcyklus. hvis du kun har fulgt vægten dagligt et par uger kan det sagtens spille ind og være helt naturligt med udsving i gennem een måned
-generel usikkerhed...ved ikke hvorfor men min vægt kan sagtens ændres et par hundrede gram fra den ene dag til den anden op eller ned for så fint at følge den planlagte kurve igen et par dage efter så hvis det kun er en dag du ser noget der undre dig vil jeg sige fortsæt det gode arbejde og se hvad tallet er i morgen og overmorgen.
Ellers kan det være du snart for bedre foreslag for nogen der ved mere end mig :)
Held og lykke med vægttabet!
13 år23. august 2011 kl. 09:53
veile
Hej og velkommen til.
Din vægt har en masse naturlige udsving som ikke har noget med fedtmassen at gøre. F.eks kan du tage på hvis du har spist mange kulhydrater da de kan ophobes i tarmen. Du kan også ophobe vand på forskellige tidspunkter af måneden (cyklus) og du kan ophobe vand som efterreaktion åp alkohol (somi første omgang er vanddrivende) endelig kan du faktisk ophove vand i kroppen hvis du drikker for lidt.
Fælles for alle de ovenstående er at de pludselig forsvinder igen :-)
Jeg har f.eks. lige taget 3,1 Kg på i denne week end (ret ekstremt selv for mig) fordi jeg har drukekt alkohol, spist lidt for meget kulhydrat (ikke overskud af kalorier) og så er det den tid på måneden. Det værste er at det nogle gange kan tage op til 4 uger inden kiloene forsvinder igen (ses ved at din vægtkurve rammer den gamle målkurve igen)
Det er en god ide at holde øje med fedt% da den netop viser at du har tabt dig selv om du måske har taget på ..... håber det giver mening.
Du skal også indstille dig på at du ikke vil kunne tabe 1 Kg om ugen resten af vejen (er i hvert fald meget få der kan) de første uger går det hurtigt fordi der følger en del vand med de første kilo.
Så tålmodighed er nøgleordet. Og så skal du huske at du jo efter vægttabet skal spise mindre end du gjorde før, ellers ryger de stille og roligt på igen.
held og lykke med resten af dit vægttab :-)
Din vægt har en masse naturlige udsving som ikke har noget med fedtmassen at gøre. F.eks kan du tage på hvis du har spist mange kulhydrater da de kan ophobes i tarmen. Du kan også ophobe vand på forskellige tidspunkter af måneden (cyklus) og du kan ophobe vand som efterreaktion åp alkohol (somi første omgang er vanddrivende) endelig kan du faktisk ophove vand i kroppen hvis du drikker for lidt.
Fælles for alle de ovenstående er at de pludselig forsvinder igen :-)
Jeg har f.eks. lige taget 3,1 Kg på i denne week end (ret ekstremt selv for mig) fordi jeg har drukekt alkohol, spist lidt for meget kulhydrat (ikke overskud af kalorier) og så er det den tid på måneden. Det værste er at det nogle gange kan tage op til 4 uger inden kiloene forsvinder igen (ses ved at din vægtkurve rammer den gamle målkurve igen)
Det er en god ide at holde øje med fedt% da den netop viser at du har tabt dig selv om du måske har taget på ..... håber det giver mening.
Du skal også indstille dig på at du ikke vil kunne tabe 1 Kg om ugen resten af vejen (er i hvert fald meget få der kan) de første uger går det hurtigt fordi der følger en del vand med de første kilo.
Så tålmodighed er nøgleordet. Og så skal du huske at du jo efter vægttabet skal spise mindre end du gjorde før, ellers ryger de stille og roligt på igen.
held og lykke med resten af dit vægttab :-)
13 år23. august 2011 kl. 10:00
Gro1985 (slettet)
Hej begge to
Tak for svar - det giver god mening, at vægten svinger med min cyklus. Jeg skal bare lige lære at tænke i de baner :-)
Mange hilsner
Gro
Tak for svar - det giver god mening, at vægten svinger med min cyklus. Jeg skal bare lige lære at tænke i de baner :-)
Mange hilsner
Gro
13 år23. august 2011 kl. 12:49
Jeg er en kvinde på 26 år 167. Jeg har altid været lidt buttet, og det har jeg haft det fint med. I de sidste 4 år har jeg ligget omkring de 62-64 kg. Jeg fødte min datter for fire år siden, og samtidig fik jeg konstateret gigt i rygsøjle og bækken. Jeg smed hurtigt mine graviditetskilo, men med min gigt, har det været svært at opnå en figur og en vægt, som jeg er helt tilfreds med. Gigten har indvirkning på alt i mit liv: jeg har en del smerter og er utrolig træt + jeg har sværere ved at dyrke motion; kan f.eks. ikke løbe og går med krykke fast. Det har været en livsomvæltning at få en funktionsnedsættende sygdom, men jeg har forsøgt at forholde mig til og arbejde med de vilkår, livet har givet mig, og jeg synes, at jeg klare det godt.
Jeg er et målrettet menneske. Når der er noget jeg vil, så gør jeg det. Og nu har jeg besluttet at smide de kilo, som generer mig. Mit mål er at nå 58 kl. d. 26.10. En vægt jeg ikke har set siden jeg var 16.
Over sommeren tog jeg på, så min vægt for 14 dage siden var 64,4. I løbet af de sidste to uger har jeg dyrket mere motion og talt kalorier (noget jeg aldrig har prøvet før!). Og det gik fint med vægttabet. I går havde jeg smidt 2,1 kilo på 13 dage. Men så...
Ja, så ved jeg ikke hvorfor, men i dag har jeg taget 300 gr. på!?! Det forstår jeg ikke. Jeg spiser generelt sådan, at jeg når mine daglige mål. I går cyklede jeg 30 min. svømmede 550 m., gjorde rent (vaskede vægge og gulv), og malede en time. Jeg brændte ca. 2450 kcal af. og jeg spiste ca. 1650. Jeg indtager ca 400-600 kcal mindre, end jeg fordøjer (i går var en undtagelse). Så hvorfor vægtforøgelse?
Er der nogen, der kan hjælpe mig med svar eller gode råd. Hvis jeg griber vægttabet forkert and, vil jeg da også gerne vide det!
Mange hilsner Gro