Støtte søges!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Støtte søges!
Hej :) Ja som titlen siger, søger jeg et lille skub af jer dejlige medbrugere.
Jeg har før oprettet indlæg, hvor man kunne følge min 1 uges flydende kost med succes, men her i sommeren har jeg slet ikke taget mig sammen mht kost. Jeg har ikke manglet noget fuldkorn eller næringsstoffer, men jeg har heller ikke holdt mig fra de forbudte ting jeg havde lyst til.
Vægten gik fra 65 kg til 67,9 (her til morgen), og mit endelige mål er 60kg.

Jeg går for alvor igang 1. september, da der lige er en indflytterfest der skal overståes 27. august, men hvad synes i? Er det realistisk at jeg vil tabe mig 7-8 kg på 4 måneder? Jeg er 172 cm, 20 år og træner en hel del i fitnessworld..
Mht kosten, så er jeg rigtig glad for rugbrød og grøntsager, så det bliver ingen problem. Jeg har også fundet en kærlighed for laksefilet (fra Føtex, canadisk vildlaks) med en portionsstørrelse på ca 120g, men er det "tilladt" at spise sådan fisk når jeg gerne vil nå mit mål?

Jeg har ligeledes hørt, at det også skulle være sundt at fordele alle kalorierne ligeligt ud på 6 måltider fremfor 3 store 3 små.. Dvs 6 x 175 kcal (ca)..
Hvad synes i?

13 år8. august 2011 kl. 11:56
re: Støtte søges!
Hm, jeg går ikk så meget op i hvordan det hele bliver fordelt, jeg prøver bare at minimere mit indtag og så tænke over hvad jeg spiser :) Og det fungerer super godt, er ret hurtigt gået fra 117 kg til 113,2 :D Så om det er realistisk for dig at tabe dig 7-8 kg på 4 mdr er op til dig selv, men jeg ved at det er realistisk for mig :)

Jeg spiser yoghurt, 1 stk frugt og 1 glas juice og vand til morgenmad.

Snack'en lyder på grovbolle, frugt og vand 1-2 gange om dagen

Aftensmaden lyder på f.eks. kød, ris og grøntsager, eller som jeg lavede i går, karrygryde - mums. Og karryen er jo med til at sætte lidt skub i systemet. Husk og drikke vand

Jeg spiser bare små portioner ad gangen og har hurtigt vænnet mig til det, så går egentligt ikke og er så forfærdeligt sulten.

En god ting er nok bare at du altid har noget lækkert frugt som melon, æbler, avocado er gode fedtsyre, nødder, banan (mætter meget) og sådan. Det hjælper også på slik trangen :P

Jeg hepper på dig :)
13 år8. august 2011 kl. 12:23
Tusind tak for det gode svar :)
60 kg er min drømmevægt, så at andre tror på at jeg kan nå det, er virkelig skønt..

Jeg spiser selv følgende (når jeg har viljestyrken til at holde mig fra alt andet):
Morgenmad: All bran med skummetmælk + stort glas vand + 1 stykke frugt
Formiddag: 1 knækbrød med pålæg eller 1 stk frugt
Middag: 1½ rugbrød med pålæg + 1 stk frugt
Eftermiddag: Gulerødder eller andre grøntsager
Aften: 1 portion laks + stor portion grøntsager (salat, blomkål, tomater, løg osv osv med lidt mozzarella på=
Aftenkaffe: 1 sunlolly eller 2 swippers (i alt 50-60 kcal)

Så det er sådan set okay..
Men det var et godt tip at have avocado liggende! Jeg holder meget af nektariner for tiden.. de har hjulpet meget på sødetrang
13 år8. august 2011 kl. 12:29
re: re: Støtte søges!
Okay, jeg spiser ikk rigtig søde ting mere, kan godt, men det er ikke meget af gangen og kun i weekenderne når kæresten vil hygge.

Men det der hjælper mest er altså at man har en masse forskellige lækker frugt, eller det synes jeg, så kan man altid gå ud og proppe lidt i ansigtet uden at føle skam :P hehe.

Og så vil jeg i gang med Zumba i dag :D Vil nemlig gerne ned på 70 kg igen, åh ha, den vægt var inden kæresten kom ind i billedet, mænd ødelægger alt :P
13 år8. august 2011 kl. 15:09
Godt du er tilbage LML og at du ikke mistede modet med den medfart der var her ;-) Calcit.
13 år8. august 2011 kl. 16:38
Det var desværre udelukkende min egen skyld at jeg tog på igen. Ikke den normale yoyo-effekt efter en kur :)
Men jeg er mere end opsat på at løbe sidste etape af mit livs vej mod mit tynde jeg. Jeg kan mærke bildækkene klemme sig på, og det er bare ikke rart, når jeg for 2 måneder siden var næsten helt flad (ja, 2,5 kg snyder min hjerne til at synes jeg ser større ud)
Jeg er glad for din støtte, det skal du vide Calcit! (: Det har betydet meget, at nogen tror på mig.

KingKongLoui: Jeg har også prøvet Zumba, men det var slet ikke noget for mig..
Jeg træner meget Bodyfit og StramOp, og så er jeg rigtig glad for thai bo (også mentalt.. det er super at sparke røv og give ekskæresterne mentalt baghjul)
13 år8. august 2011 kl. 22:02
Det er jo også fair nok, men synes faktisk Zumba er meget sjovt :) Man kan hurtigt mærke at man bruger kroppen.
Men det er også fuldstændig lige meget så længe man får lidt motion :)

Hep hep :P
13 år9. august 2011 kl. 12:06
Du har helt ret, det er jo fuldstændig ligemeget hvad man laver, bare det giver sved på panden og man kan lide det:)
13 år9. august 2011 kl. 16:36
All bran indeholder 365 kcal pr 100gram
prøv at spise dybfrost grønsagsblandinger med 25 kcal pr 100gram.

laks er sundt.
13 år12. august 2011 kl. 16:47
Jeg ved godt hvad det indeholder :)
Jeg spiser i forvejen orientalsk wokblanding og andre blandinger med 25kcal/100g..
Men tak
13 år12. august 2011 kl. 18:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });