Ny på madital
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Ny på madital
Min umiddelbare tanke er vidst egentligt for lidt protein og evt. for lidt fedt.. Evt også for meget frugt og for lidt grønsager..
Prøv evt. med et æg eller havregrød til morgenmaden (evt. med mindre smoothie) og nogle nødder som mellemmåltid..
Prøv evt. med et æg eller havregrød til morgenmaden (evt. med mindre smoothie) og nogle nødder som mellemmåltid..
13 år3. august 2011 kl. 23:23
MichelleFrigg (slettet)
Okay, må prøve med lidt havregrød i stedet :)
13 år4. august 2011 kl. 08:15
mostermy (slettet)
Jeg vil anbefale dig at spise et ordentligt morgenmåltid, som eks. havregrød uden sukker, men med revet æble, lidt rosiner og hakkede mandler (ca. 10 stk.) eller ca. 200 g skyr/mager yoghurt med havregryn eller mysli uden sukker og lidt hakket frugt.
Put lidt revet hamburgerryg i dit første mellemmåltid for at få protein.
Frokosten er ok. Bare husk at du skal have min. 100 g. mager kødpålæg.
Andet mellemåltid vil jeg supplere med et stykke knækbrød med mager kødpålæg eller mager ost.
Aftensmaden ser ok ud.
Det sidste mellemmåltid vil jeg bytte ud med et stykke frugt i stedet, og helt undlade hvis du mener du kan.
Du kan også spise 20g mørk chokolade min. 70% i stedet :o)
Put lidt revet hamburgerryg i dit første mellemmåltid for at få protein.
Frokosten er ok. Bare husk at du skal have min. 100 g. mager kødpålæg.
Andet mellemåltid vil jeg supplere med et stykke knækbrød med mager kødpålæg eller mager ost.
Aftensmaden ser ok ud.
Det sidste mellemmåltid vil jeg bytte ud med et stykke frugt i stedet, og helt undlade hvis du mener du kan.
Du kan også spise 20g mørk chokolade min. 70% i stedet :o)
13 år4. august 2011 kl. 08:51
MichelleFrigg (slettet)
I stedet for smootie til morgenmad, spiser jeg 70 g havregryn med lidt mælk, samt en mellemstor banan.
13 år4. august 2011 kl. 08:52
MichelleFrigg (slettet)
mostermy: Okay, jeg må prøve at lave lidt om i planen . Er bare yderst kræsen og der der med hamburgerryg i råkosten synes jeg ikke lyder så lækkert :) men tak for at du skrev hvad du syntes :)
13 år4. august 2011 kl. 08:58
Ablanu
Hvis du ikke er med på hamburgerryg i råkosten, så tag noget andet kød :) .. Lidt kylling f.eks, ellers evt et andet proteinrigt produkt (f.eks. skyr).
13 år4. august 2011 kl. 22:24
Jeg er en pige på 23 år, som har sat mig et mål om at have tabt 10 kg den 1 januar 2012.
Jeg vejer pt omkring 67 kg - det lyder måske ikke som for meget - men de er fordelt forkert på mine 167 cm, synes jeg selv. Jeg er igang med at lave en madplan og ville høre hvad i synes om den indtil videre:
morgen:
smoothie af 200 g bær og 1 banan
mellemmåltid:
100 g råkost
middag:
2 stk. rugbrød med skrabet smør + pålæ
1 stk valgfrit frugt
mellemmåltid:
100 g råkost eller frugtsalat
aften:
300 g salat
3 mellemstore kartofler eller 100 g pasta/ris
200 magert kød
mellemmåltid:
1 stk knækbrød med skrabet marmelade
Jeg ved ikke rigtig - er det for meget på en dag? Har ikke sat kalorier på endnu, men håber på at kunne komme ned på omkring 1200 kcal om dagen.
Desuden går jeg til zumba et par gange om ugen og går flere gange dagligt med min skønne hund.
Lad mig høre hvad i mener.
:)